Hjälp med att montera stereo i dodge magnum västragötaland

dumpis
19 april 2011 · 133 Inlägg

Hej jag har en dodge magnum, tyvärr har någon satt i en dubbeldin stereo med dvd osv i den och klippt alla kablar och lämnat ett virrvarr med kablar innanför panelen.
nu har jag köpt en kenwood dubbeldin med gps osv som jag vill ha i den. det sitter styrning i backspegeln och ratten som jag vill att den ska fungera med.

kan någon fixa detta mot en rimlig peng alt mot ett övertagande av den gamla stereon( som förövrigt funkar bra)

bilen har canbus och den sätter felkoder på stereon. så jag hade hoppats att finna ngn som är kompentent nog att lösa det med så den linar med canbus med. detta är inget måste. bara allt i den nya stereon funkar så är jag nöjd

hör av er om ni vill tjäna en stereo alt en slant.

OBS ni som skalar och tvinnar ihop kablar osv behöver INTE höra av er! jag betalar för ett seriöst arbete!

MeepMeep Finraggare
6 maj 2011 · 2 381 Inlägg

Tjena, vart i landet bor du? Har rivit en hel del i min magnum så jag hittar rätt bra bakom panelen smile

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
TT-Avant
6 maj 2011 · 6 851 Inlägg

Ja jag undrar det samma. Vart bor du?Inte lätt att svara att man kan hjälpa dej om man som jag bor i jönköping och du i haparanda tex.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
12VoltSverige
7 maj 2011 · 198 Inlägg

dumpis skrev:
Hej jag har en dodge magnum, tyvärr har någon satt i en dubbeldin stereo med dvd osv i den och klippt alla kablar och lämnat ett virrvarr med kablar innanför panelen.
nu har jag köpt en kenwood dubbeldin med gps osv som jag vill ha i den. det sitter styrning i backspegeln och ratten som jag vill att den ska fungera med.

kan någon fixa detta mot en rimlig peng alt mot ett övertagande av den gamla stereon( som förövrigt funkar bra)

bilen har canbus och den sätter felkoder på stereon. så jag hade hoppats att finna ngn som är kompentent nog att lösa det med så den linar med canbus med. detta är inget måste. bara allt i den nya stereon funkar så är jag nöjd

hör av er om ni vill tjäna en stereo alt en slant.

OBS ni som skalar och tvinnar ihop kablar osv behöver INTE höra av er! jag betalar för ett seriöst arbete!

Mitt råd är att du vänder dig till en seriös handlare/montör där du får installationsgaranti, och slipper oroa dig för taskigt skarvade kablar osv. Du behöver några prylar som privatpersoner kan ha problem med att fixa fram för en vettig peng.

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
MeepMeep Finraggare
7 maj 2011 · 2 381 Inlägg

Jag har original harness hemma om han behöver iofs...

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
dumpis
9 maj 2011 · 133 Inlägg

kameramannen skrev:
Jag har original harness hemma om han behöver iofs...

harness???

vart befinner du dig?

jag finns mellan borås och jönköping

TT-Avant
9 maj 2011 · 6 851 Inlägg

om du tar dej till Jönking så kan jag hjälpa dej på jobbet.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
dumpis
9 maj 2011 · 133 Inlägg

TT-Avant skrev:
om du tar dej till Jönking så kan jag hjälpa dej på jobbet.

stereon är på plats redan. men volymkontroll i ratten funkar inte samt bluetoothen i backspegeln passar nog inte ihop med stereon. sedan kan man undra hur det kan bli sämre ljud i en kenwood kontra en kina stereo

men vad skulle du vilja ha för att kolla på det då?

mvh

TT-Avant
9 maj 2011 · 6 851 Inlägg

Har du fått sämre ljud med Kenwooden e med Kina CDn? Hmm, vore skumt tycker jag iaf. Sedan är det väldigt olika vad folk tycker är bra/dåligt ljud har jag märkt.

Men om du ringer oss imorgon så ska vi nog kunna kolla på det.
Nummer m.m tar vi via pm.

Mvh

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang