11729
Sök

Tips om ljuddtävlingar

www.rallyshop.se
551 Inlägg
2 augusti 2006
Trådstartare
Någon som trär att jag skämmer ut mig med mitt system att köra i ljudtryck?
Mvh jocke

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

1 634 Inlägg
2 augusti 2006
Det vet du bara själv. Men det är ingen som ser ner på någon annans bygge på en tävling. Klart att det finns nååågon, men då är det ju han det är fel på och inte dig, eller hur wink

finns många skruttiga bilar på ljudtävlingar, men jäklar vad en del av dom spelar. ESPL är skitkul att tävla i. Men man får poäng även där för instalation, styling osv. Annars finns db-drag också, där tror jag bilarna kan se ut hur som helst. Åk och testa wink

mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

914 Inlägg
2 augusti 2006
ja fan skit i vad dom andra säger mitt bygge är inte heller nåt som är optimerat för att spela det till max då hade jag ju tex haft en 745 istället lr nåt.. En ljudtävling är perfekt ställe att träffa nytt folk och lära sig nya saker.
Själv kom man ju typ 12 db under den som jag tävlade mot men de e ju bara en kul grej tongue
Kom till vallåkra nu den 20:e kommer nog att ha det bra där kan jag tro.
MvH Ronnie

1 631 Inlägg
3 augusti 2006
Det är ingen som skämmer ut sig genom att tävla i billjud. Är du mycket nervös så kan jag säkert ordna en testmätning och lite lagom tweak.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

2lateuloose
543 Inlägg
3 augusti 2006
man måste börja någonstans... ha kul ta det inte så allvarligt! ...

var med på en tävling (dB drag) där en kille i en sierra med knappt någon stereo i lyckades komma i final pga av massa olika knasigheter! & när han äntligen tagit sej dit då ville han inte möta final bilen som var sveriges högstspelande i sin klass!  men med lite övertalning senare ställde han upp det var ju endå bara en kul pryl.. men han räknade starkt med att torska.. men killen hade vad ska man säga fett tur!

bilen han mötte drog en säkring & fick inte fram ett ljud!.. så han vann mot alla odds
haha jag ler åt hans min en idag.. smile

Kör så det ryker..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

914 Inlägg
3 augusti 2006
CoSmoZ skrev:

var med på en tävling (dB drag) där en kille i en sierra med knappt någon stereo i lyckades komma i final pga av massa olika knasigheter! & när han äntligen tagit sej dit då ville han inte möta final bilen som var sveriges högstspelande i sin klass!  men med lite övertalning senare ställde han upp det var ju endå bara en kul pryl.. men han räknade starkt med att torska.. men killen hade vad ska man säga fett tur!

bilen han mötte drog en säkring & fick inte fram ett ljud!.. så han vann mot alla odds

Kör så det ryker..

lol så underbart. Den killen måste ha blivit mycket paff tongue

1 634 Inlägg
3 augusti 2006
CoSmoZ skrev:

Kör så det ryker..

Det är inte en viss Australienare på skridskor du tänker på tongue

Numera Saab 9-5 Aero -00

www.rallyshop.se
551 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Har man någon chans då? Alltså att inte komma sist?

www.rallyshop.se
Rätt pris DIREKT

Team Tondöv
649 Inlägg
4 augusti 2006
spela roll om du kommer sist, nån måste ju göra det med!
då är det bara att bita ihop, pula lite, och åka på nästa tävling!

www.rallyshop.se
551 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Men är det skitljud jag har eller? När jag köpte sakerna så var det riktigt bra saker! VAd är mina chanser? I ett NORMALT startfält..

www.rallyshop.se
Rätt pris DIREKT

533 Inlägg
4 augusti 2006
gurenius skrev:
Det är ingen som skämmer ut sig genom att tävla i billjud. Är du mycket nervös så kan jag säkert ordna en testmätning och lite lagom tweak.

Vet du om det finns nåt ställe / någon människa som kan hjälpa till med en testmätning i Göteborg???

Skulle vara skönt att ha lite koll innan man vågar anmäla sig!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

1 634 Inlägg
4 augusti 2006
Är väl bara att testa. Brukar inte vara så värst många som kör ESPL, så troligen kommer man som nykomling sist wink

btw. det står inte vilken tävlingsgren ni tänker på.

Numera Saab 9-5 Aero -00

533 Inlägg
4 augusti 2006
I mitt fall är det EMMA, Amatör Sound only, alltså ljud framför allt!

andreas_gbg_: vet du nåt ställe som man testa på i stan med omnejd??

Team Tondöv
649 Inlägg
4 augusti 2006
psittacus skrev:
I mitt fall är det EMMA, Amatör Sound only, alltså ljud framför allt!

andreas_gbg_: vet du nåt ställe som man testa på i stan med omnejd??

äsch, åk iväg och testa vetja! du lär dig efter vägen! om det skulle vara nåt knas med ljudet får du bra feedback av domarna med vad som skulle kunna ändras på, sen är det bara att ta nya tag!
jag har aldrig mätt nåt, utan använt öronen och det har funkat hyfsat! :-)

1 631 Inlägg
4 augusti 2006
Du behöver ingen testmätning till Amatör Sound Only. Däremot kanske en lyssning för att tweaka fram "EMMA-ljudet". andreas_gbg kan säkert lyssna...?

Amatör Sound Only är dock en riktigt riktigt tuff klass i år. Varför inte börja som Rookie?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

533 Inlägg
4 augusti 2006
gurenius skrev:
Du behöver ingen testmätning till Amatör Sound Only. Däremot kanske en lyssning för att tweaka fram "EMMA-ljudet". andreas_gbg kan säkert lyssna...?

Amatör Sound Only är dock en riktigt riktigt tuff klass i år. Varför inte börja som Rookie?

Jag ska träffa Andreas i Mantorp i morgon och se om man kan få lite tips..

Rookie-klassen kanske inte är helt fel.. heller..!!

914 Inlägg
4 augusti 2006
det är fint det behövs ett större intresse för denna underbara hobby i sverige så ut med er alla och tävla. Man behöver inte tävla för att vinna det är en kul sak bara och träffa folk i verkligheten och inte bara sitta vid en dator skärm tongue

6 851 Inlägg
4 augusti 2006
psittacus skrev:
gurenius skrev:

Jag ska träffa Andreas i Mantorp i morgon och se om man kan få lite tips..

Rookie-klassen kanske inte är helt fel.. heller..!!

Japp, "Amatör sound only" är ganska så tufft. Själv så kommer man antagligen att ge sig in som "Rookie" nästa år smile (troligen iaf.)

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
6 augusti 2006
Nån som vet hur/var man ska mäta upp sitt eget ljud själv????

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

914 Inlägg
7 augusti 2006
lokala bilstereo affären borde ha nån mätutrustning. Vet inte vad det finns för affärer där du bor men i dom trakter jag bor så har många av bil ljuds affärerna ljud testare.

Sök