Har en Subaru Impreza TYPE RA där generatorn inte laddar längre. Generatorn är hel.
* Jag har testat kompisens generator (exakt likadan) på min bil, och generatorn vill inte ladda ändå.
* Har bytt till nytt batteri.
* Kollat alla säkringar i motorrum samt inne i bilen.
Generatorn har en stor B+ matning på toppen, höljet jordar. Sen sitter det en tre pins kontakt på generatorn där en är L antar är lampa, S antar det är signal och C som tydligen ska vara computer.
Tillägg, när jag slår på tändning så har jag inte en någon batterilampa i instrumentet. Den lyser inte! Det är ingen glödlampa som på många andra bilar utan en liten diod som är fastlödad på baksidan av instrumentet.
Har även tagit loss alla kontaktstycken under säkringshållaren och gått igenom den med en dusch av WD40, hjälpte inte.
Om man mäter med "summer" med en multimeter där man sätter ena på pluspolen och den andra i kontaktstyckets pin L, så summrar det inte alls på min bil, men på kompisens bil så summrar det (likadan bil)
Någon som vet vad felet kan ligga ? Vad kan jag göra mer ? Eller finns det någon som är grym på elfel och som vill åtasig att fixa detta fel ? Svårt att hitta bra folk känns det som

Står lite mer i denna tråd:
http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89002Hoppas på all hjälp jag kan få..
tack på förhand