6375
Sök

Byta HU i en Peugeot 307 '07?

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Tjenare alla kunniga billjudsfantaster wink

Det är som så här att jag ska hjälpa en polare att slänga in en bas och ett slutsteg i hans bil (Peugeot 307, årsmodell 2007).

Tänkte att det bästa och enklaste måste ju bli att då även byta ut huvudenheten men har fått några funderingar... Vi funderar på att satsa på denna: http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ … 5106.4686/

...han har inga jättekrav på ljudet mer än att det ska vara USB samt möjligheten att koppla in ett slutsteg...

Då till frågorna:

1) Hur funkar det med rattstyrningen?

Går det att koppla in på Wired Remote uttaget i bak på stereon?
Vad behövs för att göra det?

2) Hur tusan gör man så displayen i instrumentbrädan funkar?

Original så styrs ju displayen uppe på instrumentbrädan (klocka, FM-indikation, mm, mm) via knappar på stereon. Försvinner den funktionen helt?

Grymt tacksam om någon har koll på detta då jag har väldigt dålig koll på Peugeot.

Alla tips mottages! wink

.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

35 Inlägg
21 april 2011
Hej!

Det finns adaptrar som funkar med de flesta bilmodeller och huvudenheter. Består av ett "interface" som man får ställa in mot rätt fabrikat av huvudenhet och sen programmera den och mappa efter de knappar som finns i ratten, så det borde funka...

PAC tror jag det finns nån tillverkare av sådana som heter... kolla ebay eller nått sånt smile i Sverige känns det som att dessa interface är rätt dyra...

Har liknande dilemma på gällande min Mazda, ang. display och sånt. Sitter knapparna fysiskt på orginal-radion kommer du ju att tappa dom sad hurvida funktion i sig faller bort(klocka, datum etc) är nog mer från fall till fall, beroende på bilmodell... inget klart svar från mig mao smile

SOUL FIRE ENTERTAINMENT
779 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Rattfjärrsadapter:
CTSPSA001AE
rattfjärrs- och backvarnaradapter:
CTSPSA002AE
Tillbehör testade av Pioneer.

Det finns ingen adapter för att behålla radioinfon i OEM-displayen.

Suveränt!!! big_smile

Tack så jättemycket för det.

Tråkigt att inte displayen går att behålla då men man kan väl inte få allt här i världen wink

.

Mvh Kenta Edvardsen
Ordförande i NORDISKA X40 KLUBBEN
PROJEKTTRÅDEN: SOUL FIRE - MAKEOVER
SPONSORER: BILRADIOHUSET | HOVA.COM | BILLACKERING.EU

Sök