2688
Sök

Pip ljud när bilen är igång?

147 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Tjenare det är så att det har upp kommit ett problem med mitt ljud i civicen och det är ett generatorn ger ifrån sig ett pip ljud i takt med generatorn. Jag har lagt alla kablar för sig i bilen så att dom inte ska korsa varandra eller något sådant så det är inte det.

Någon som har ett tips på vad det kan vara annars?

R1 driver!
5 128 Inlägg
21 april 2011
Kolla dålig jord kanske?

147 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Kolla dålig jord kanske?

Okej tack får kolla smile

147 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Nee inte dålig jord =/ lustigt att det helt plötsligt kom å man satte in ljudet igen på samma sätt som innan =S

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 april 2011
Hur gjorde du när du kopplade i det då, samt när du kopplade ur det, i vilken ordning anslöt du kablarna? Testa att jorda lågnivån vid huvudenheten (en kabelstump mellan höljet på huvudenheten och den yttre ringen på valfri lågnivå).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

147 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Jadu jag brukar alltid koppla ur plusen från batteriet först.

Jorda lågnivån? Nu hänger jag inte med? =P

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 april 2011
Alltså, ytterhöljet på lågnivåkabelns kontakt (RCA-kontakten), själv metalldelen där ansluter du, via en liten kabelstump (area oviktigt, bara det är en kabel, högtalarkabel funkar bra) till jord. Enklaste sättet att görra detta är mot huvudenhetens hölje då det är jordat.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

147 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Alltså, ytterhöljet på lågnivåkabelns kontakt (RCA-kontakten), själv metalldelen där ansluter du, via en liten kabelstump (area oviktigt, bara det är en kabel, högtalarkabel funkar bra) till jord. Enklaste sättet att görra detta är mot huvudenhetens hölje då det är jordat.

Okej då hajjar jag bättre =P Tackar!

147 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
__Larsson____ skrev:
ChriZtoffer skrev:

Okej då hajjar jag bättre =P Tackar!

Det blev lite bättre, dämpade lätet lite med att jorda RCA för när bilen är avstängd fast stereo på så får man lätet som blir om man tar på en stick kontakt för ljudutgång från t.ex tv in till en förstärkare det blir en störning. Svårt att förklara, det försvann så gott som helt, men när man startar bilen så hoppar generator pipet igång och det blir inte mycket bättre =/

Sök