4519
Sök

Saab 9000 ltt Maptun steg 1

4 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Hallå ja! Funderar på chippa min Saab 9000 ltt 150hk -96. Det är då steg 1 som gäller och har i princip bestämt mig för maptun. Magnetventil har jag redan en så är endast chippet jag ska beställa och jag hade tänkt att skicka min org box till maptun och låta dom lödda i det nya chippet och sedan sätta i boxen själv, men tänkte först höra om det är någon här som har provat på detta själv, om det är något speciellt man ska tänka på när men gör det och efter man bytt boxen? tacksam för svar M V H Stefan

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 april 2011
Du skickar upp boxen, så PROGRAMMERAR dom om boxen. Sen får du hem den och stoppar i bilen, tänk på att plus ska vara borttagen när du sätter dit boxen. Sen så ska bilen adapteras. Saxat från monteringsanvisningen av Speedparts:

ADAPTION av Trionic
Motorn måste nu ”adapteras” med den nya programvaran. Varmkör bilen och kör fyra
accelerationer på fyrans växel från 2000 till 4500 rpm med fullgas. Styrenheten har nu lärt sig
de yttre förhållandena (adapterats). För optimal prestanda och lägsta förbrukning
rekommenderas blyfri 98 oktan

Mvh Patrik

4 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Okej, det låter ju inte för jävla avancerat. Men är det min original box som dom omprogramerar? M V H stefan

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 april 2011
Det är busenkelt! Antingen skickar du upp den boxen du har i bilen eller så köper du en box från en annan bil 900 eller 9000 med trionic 5.5 hälst, dvs bilar från -94 och upp till -98.

4 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Okej, tack för svaren!

Sök