Köpråd:Skåpbil eller släp? köpa öl i tyskland.

Pontan-
21 april 2011 · 19 Inlägg

Hejsan jag ska snart med nåra kompisar ner till tyskland och köpa öl o sprit. Jag undrar ifall jag ska köpa mig en Hyundai H1 som kan lasta lite över 1ton eller om jag ska köpa släp o dra bakom 940n?
Om jag köper hyundai kan jag även använda till skotern och när jag ska flytta vilket e snart.
Vad tycker ni?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 april 2011 · 17 559 Inlägg

Pontan- skrev:
Hejsan jag ska snart med nåra kompisar ner till tyskland och köpa öl o sprit. Jag undrar ifall jag ska köpa mig en Hyundai H1 som kan lasta lite över 1ton eller om jag ska köpa släp o dra bakom 940n?
Om jag köper hyundai kan jag även använda till skotern och när jag ska flytta vilket e snart.
Vad tycker ni?

Glöm bara inte att tullen gillar att stoppa nerlastade skåpbilar. Däremot får en omärkt tung lastbil passera... hehe...

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Pontan-
21 april 2011 · 19 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Pontan- skrev:
Hejsan jag ska snart med nåra kompisar ner till tyskland och köpa öl o sprit. Jag undrar ifall jag ska köpa mig en Hyundai H1 som kan lasta lite över 1ton eller om jag ska köpa släp o dra bakom 940n?
Om jag köper hyundai kan jag även använda till skotern och när jag ska flytta vilket e snart.
Vad tycker ni?

Glöm bara inte att tullen gillar att stoppa nerlastade skåpbilar. Däremot får en omärkt tung lastbil passera... hehe...

Mvh
Alexander

Men om man inte går över lastgränsen så ska det väll inte vara några problem?

Pontan-
21 april 2011 · 19 Inlägg

putter skrev:
vilken meningslös tråd, hoppas dom tar bort den genast.........

varför är den meningslös? Vill bara veta vad ni tror blir bäst släp eller skåpbil

Juvakka
21 april 2011 · 1 697 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Pontan- skrev:
Hejsan jag ska snart med nåra kompisar ner till tyskland och köpa öl o sprit. Jag undrar ifall jag ska köpa mig en Hyundai H1 som kan lasta lite över 1ton eller om jag ska köpa släp o dra bakom 940n?
Om jag köper hyundai kan jag även använda till skotern och när jag ska flytta vilket e snart.
Vad tycker ni?

Glöm bara inte att tullen gillar att stoppa nerlastade skåpbilar. Däremot får en omärkt tung lastbil passera... hehe...

Mvh
Alexander

Hijackers wink

Saab 900 "T16" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang