4428
Sök

Dubbla su eller dubbla stromberförgasare till volvo b18

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
som topic lyder
vilken e snålast o vicken ger mest effekt?
Mvh/Fran:D

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 april 2011
2-ports Weber typ 32/36 & 36/36. Stromberg påstods vara en bättre förgasare än SU när det begav sig men idag så är skicket på förgasarna det avgörande. Det blir mao ingen större skillnad. Ska det bli riktigt bra så är det tyvärr den dyra webern som gäller.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

3 292 Inlägg
22 april 2011
Men om du har bara SU och Stromberg att välja på så tror jag nog att Stromberg är det bästa alternativet.. förutsatt att dom är i bra skick vill säga.. om inte så kvittar det nog vilket du väljer.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Gréve
497 Inlägg
22 april 2011
2ports weber är de bästa, finns ju på blocket med insug för ett par tusen men de är helt klart värt de!

1 035 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
det är det att jag snackat me en kille i trakten som har just dessa förgasare, han har insug o hela paketet för 1000 kr får ja vardera. han sa att su förgasarna va i gott skick ska fråga om stromberg tongue

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

.......
2 655 Inlägg
22 april 2011
skulle aldrig satsas på nån av dom, bättre att satsa på weber 36/36 eller dubbla weber/dellorto/solex 40 eller 45. dock dyrare men helt klart värt pengarna jämfört med stromberg/su.

1 035 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
beemern skrev:
skulle aldrig satsas på nån av dom, bättre att satsa på weber 36/36 eller dubbla weber/dellorto/solex 40 eller 45. dock dyrare men helt klart värt pengarna jämfört med stromberg/su.

själv hade jag också gjort de men jag har inte mycket pengar för tillfället. har för tillfället bara en stromberg. ska sitta i en duett så spelar igentligen inte mycket roll tongue

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Sök