Själv tycker jag att vägbulor ibland har fel verkan. Blir irriterad över dem och när man passerat gasar man på ännu mer än att hålla 50 Km/h hela tiden på streckan.
Är själv inte den laglydigaste alltid, men försöker alla fall ta det lugnt vid villlor/bostäder.
Har själv barn och bott i hus vid väg tidigare och där vart många som susade förbi i långt över 50:i.
Har du långt till vägbulan från ditt hem? Tänkte på en längre utformad skylt som du placerar vid vägbulan exempelvis.
" Kan ni vara snälla och hålla 50 förbi villorna. Väldigt många barn som leker här och finns risk att de springer ut på gatan/vägen. Tack på förhand"
För egen del blir jag irriterad när det funnits gubbar som leker polis, med att skrika, vifta med nävar osv. Nästa gång man passerat ska det bara dönas ännu mer. Får man ett mer trevligt bemötande kan man svara med detsamma och ta det lilla lugna.
Detta hjälper ju inte på alla, men det hjälpte en bar bit på vägen faktiskt där jag bodde tidigare med längre utformad skylt/text. Lycka till.
Inte farten som dödar. Det är stoppen