7492
Sök

CD/MP3 Spelare, display lyser dåligt, inge ljud...

505 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
Hejsan, nu fattar jag ingenting! jag stängde av bilen och stereon, gick in och åt, gick sedan ut igen, satte på bilen, startade stereon, men inget ljud kom.
Displayen lyser så svagt och dåligt att om jag tar min telefon och lyser med ficklampan rätt i displayen så ser jag vad det står.
Steget slår inte på heller, men det får ström, allt är uppmätt men det måste blivit nåt fel på stereon, någon som kan veta vad det är.

Jag testade även att kasta in Stereon i en annan bil, samma sak där.
Någon kanske kan ha ett litet svar på vad som har hänt, jag kikade säkringen också men den var hel, bytte för säkerhets skull, utan något bättre resultat!

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

21 761 Inlägg
3 augusti 2006
Eftersom det hände samma sak när du testade den i en annan bil så borde det vara fel på själva stereon, antagligen inuti den.
Är den gammal eller har du garanti kvar?

volvoraggare
4 776 Inlägg
3 augusti 2006
dålig isokontakt den som sitter på stereon asså prova med lite kontaktspray och se om det hjälper

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

505 Inlägg
3 augusti 2006
Trådstartare
Nej, den är inte speciellt gammal, snart ett år, jag gjorde en liten fuling, lurade återförsäljaren totalt, jag sade att jag tröttnat på att lämna in stereon, okej sa han, och så rabblade jag upp massa saker som inte var sant, bl.a att volymratten pajjade en månad efter att jag köpt stereon, och då fick jag en ny på garanti, sedan två månader efter det så slutade det ljuda ur högtalarna, fick en ny igen, och nu idag sa jag att jag hade tröttnat totalt på den, det förstod killen i disken och sa att han återkallar köpet, man ska inte behöva hålla på och lämna in saker på lagning hela tiden! Jag fick pengarna tillbaka och var nöjd och gick därifrån och åkte in på MDS och köpte en sprillans ny Kenwood för pengarna;) haha;)

Underbart! Men tack för svaren! Trodde ingen skulle svara, det tog så lång tid och jag tröttnade på den stereon...

MVH Matte!

Calibra Turbo 4x4

Sök