Koppla strömkälla å jord till pioneer stereo från original sladdar i jetta? HJÄLP!

z1ckan
25 april 2011 · 6 Inlägg

Tjao!

Har en wv Jetta, där jag håller på och byter från original
stereo till pioneers "DEH-3300UB". Strömmen fungerar som den
ska till original stereon och såvitt som jag kan se är kopplingen rätt
på den nya, men jag får inte igång maskineriet. Hjälp!

Mini GP "Bob" (2013)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
25 april 2011 · 8 744 Inlägg

Går det inte igång ens med tändningen på? Säker på att den nya enheten fungerar?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
z1ckan
25 april 2011 · 6 Inlägg

Nope, inte ens med tändningen. Sladdarna i bilen består av en brun, blå och röd, blå och röd är sammankopplade med röd som utgång? Varför? Använder mig av ISO-adapter. Tack för ditt snabba svar!

Mini GP "Bob" (2013)
z1ckan
25 april 2011 · 6 Inlägg

Ps, mycket möjligt att den är sönder..såfall, dock har jag ingen större lust att skicka tillbaka den till brl(Borlänge) men antar att det kanske är enda lösningen såfall?

Mini GP "Bob" (2013)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
25 april 2011 · 8 744 Inlägg

Då tror jag nog att det är bilens kablage som felar. Det som huvudenheten behöver för att gå igång är jord (ska in på svart kabel i ISO kablaget), konstantplus (från batteriet och in på gul kabel) samt tändningsplus (från tändningen eller nåt som går igång när du slår på tändningen, in på röd kabel). Då ska den gå igång. Så fixa en multimeter och börja mäta upp kablar!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
z1ckan
25 april 2011 · 6 Inlägg

Ja, nu när du säger det så..kan det nog stämma. Så alltså ursäkta mina stupid questions men, då måste det vara brun - svart, blå eller röd till (ISO:ns - gul/röd. Då jag icke är hundra på vilken som är vilken.  Får la ta å skaffa en multimeter och mäta så som du säger. Fast original fungera utan tändning. Wierd eller antagligen bara kopplat så?

Mini GP "Bob" (2013)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
26 april 2011 · 8 744 Inlägg

Brun är nog jord ja, men sen så vetetusan! Så skaffa dig en multimeter så du kan mäta upp vilken som är vad, blir säkrast så.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
z1ckan
26 april 2011 · 6 Inlägg

Ja, man kan aldrig vara för säker när det gäller kablar, men börjar med som crizz sa, mäta upp och se vilken som är vilken. Tack för era snabba svar! Mvh jonte

Mini GP "Bob" (2013)
z1ckan
26 april 2011 · 6 Inlägg

Yes, mätte kablarna och kopplade röd tills med gul. Nu fungerar det som det ska! Tack för svar folkz!

/ j

Mini GP "Bob" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang