4183
Sök

Kan jag koppla lågnivåkablarna såhär?

299 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
#1
Detta är till min baslåda kanske jag ska börja med.. Men på min stereo har jag ett uttag för subwoofer o 2 andra med L och R output. Har hela tiden använt sub uttaget o provade idag istället med dom andra uttagen men det blev bara sämre. Så ska byta tillbaka igen men vad händer om man kopplar kablarna till sub uttaget + dom 2 andra output uttagen? Då borde man väl få ut mer? Eller går det inte att göra så? Hoppas ni förstår hur jag menar.
Tack för svar!


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 april 2011
#2
Det finns en enkel och bra lösning på ditt problem, Y-splitt. smile Den där kopplar du in vid huvudenheten och delar då upp till två lågnivåkablar, finns även den här varianten som sätts vid slutsteget för att splitta en kabel till båda ingångarna. Båda fungerar lika bra.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

299 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#3
ja joo det är ju det enklaste men menar.. bara rent logiskt, om man köper en med två honor och 3 hanar, och koppla en till suben, och dom två andra till output uttag, borde man inte få ut mer då? smile eller det går inte göra så, är kanske helt ute och cyklar? :o


GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 april 2011
#4
Såna kablar finns inte, till att börja med. Sen så blir det nog inte helt bra nej, kör med vanlig splitt på utgången till subben istället så kan du koppla ett steg till framsystemet på resterande två sen istället. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

299 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#5
nahe, hade för mig att det fanns.. Jo det var det jag tänkte att bara köra med Y splitt, va bara lite nyfiken ang det andra, men då vet jag, tackar så mycket smile



Sök