Har en gammal bil stående, tips på roliga/galna saker man kan göra med den som inte kostar allt för mycket?

FreddeLi Studerande maskiningenjör
27 april 2011 · 1 903 Inlägg

Tjo!

ja som topic lyder! har en gammal mercedes 200 ståendes som ja vill hitta på något roligt med.
om den går igenom besiktningen så tänkte jag att man kunde göra något skoj av den. annars får den bli isbil tills nästa vinter.

tankarna i nuläget har cirkulerat runt antingen nerslipad kaross för att den ska "rostas" och bygga i riktig ratrod-look. eller om man ska rolla den vit och blå och sätta dit blåljus big_smile

kom med ideer nu vetja, alla förslag är välkomna! big_smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Aga_Diff Bärs!
27 april 2011 · 3 456 Inlägg

En rat-cab kanske?

Vad du än gör, Polis måla den inte.

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Snitch Ointresserad.
27 april 2011 · 936 Inlägg

Motivrosta den.

Måla med vinkelslip.. typ.

Teabag appreciation club.
FreddeLi Studerande maskiningenjör
27 april 2011 · 1 903 Inlägg

varit inne på cabbygge med, dock så krävs det lite mer arbete då och vet inte om jag är villig att lägga ner det jobbet, har heller inga svetskunskaper så hmm

och angående polismålningen så får du motivera lite för jag är VÄÄÄÄLDIGT mycket inne på den iden just nu om det inte dyker upp något roligare big_smile


motivrosta var också en ide! ska överväga den tongue

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
caromania Forummoderator
27 april 2011 · 9 296 Inlägg

Hur gammal?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
FreddeLi Studerande maskiningenjör
27 april 2011 · 1 903 Inlägg

-87a om inte minnet sviker mig nu tongue

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
caromania Forummoderator
28 april 2011 · 9 296 Inlägg

Du sa ju gammal? smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
kenth66
28 april 2011 · 1 212 Inlägg

finns bara ett att göra på en ny/gammal bil // tyskstuka: http://www.tyskstuk.de/forum/viewtopic. … ;start=180

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
28 april 2011 · 1 903 Inlägg

caromania skrev:
Du sa ju gammal? smile

för en annan som kör -00a till vardags så är det gammal wink men sorry om ja trampa dig på tårna.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
28 april 2011 · 1 903 Inlägg

kenth66 skrev:
finns bara ett att göra på en ny/gammal bil // tyskstuka: http://www.tyskstuk.de/forum/viewtopic. … ;start=180

visst är det fränt! men känns lite över både min budget och ambitionsnivå, dessutom är inte bilen i närheten av de skick som någon av bilarna på länken du postade tongue

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
kenth66
28 april 2011 · 1 212 Inlägg

FreddeLi skrev:

kenth66 skrev:
finns bara ett att göra på en ny/gammal bil // tyskstuka: http://www.tyskstuk.de/forum/viewtopic. … ;start=180

visst är det fränt! men känns lite över både min budget och ambitionsnivå, dessutom är inte bilen i närheten av de skick som någon av bilarna på länken du postade tongue

MVH

släng ut lite bilder på ditt // vrak// så lovar jag dig många kommentarer om hur du skall lyckas inom din budget:)

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Dacia duster "Laureate" (2015)
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
joQue Game On!
28 april 2011 · 244 Inlägg

polis känns ju så lamt, de finns så många som har gjort det, och gjort det så jävla dåligt.
Ska du köra rost så slipa hela bilen med vinkelslip o kasta ett par hinkar saltvatten på den så får du grym rosteffekt wink

Volvo V60 D5 AWD "R-Design" (2012)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
28 april 2011 · 1 903 Inlägg

bilder kan ja ordna när ja fått hem bilen. den står inte hemma hos mig ännu men ska nog ta hem den i helgen. men att tyskstuka inom min budget tvivlar jag starkt på, hade tänkt mig spendera någon 5hundring på den ungefär, är vad metallfärgen och en roller kostar typ tongue haha.


jo iofs det är många som gjort polisstuket, men å andra sidan känner jag inte till någon här i mina trakter som gjort det. tror inte jag har sett någon polisreplika alls i karlskrona smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang