5767
Sök

Volvo 740 Ingen gnista och ingen "rörelse" på varvräknaren... och kaffet är slut!!!

Volvo850-92
1 682 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Har har problem med min B230F. Den får ingen gnista. Allt började när jag tyckte bort t-kopplingen som leder till vattenspridarna. Jag fyllde vattenbehållaren med vatten och sen så pumpade jag vatten.
Jag hade problem med...ja dom som sprutar vatten på rutan...vad dom nu kallas. Men jag rengjorde hela slangen så jag tog då bort T-kopplingen och körde pumpen.

Sen så monterade jag ihop alla igen och sen när jag skulle köra så misstände den. Sen när jag kom upp i varv så gick den OK. Sen när jag stannade så stannade motorn. Men jag fick igång den tillslut.

Senare så skulle jag kolla om det läkte avgaser från katalysatorn. Det klassiska stället där det oftast bruka läka. Jag startade bilen och den gick fint. Sen efter någon minut så dog den bara. Nu får jag inte igång den.
Den får bränsle men ingen gnista.

Har testat byta spole, rengjort fördelaren, kollat om någon kabel är lös. Putsat upp kontaktytor. Men inget ger resultat. Men då undrar jag om det är hallgivaren som sitter inne i fördelaren som är fel på?
Jag får ingen "rörelse" på varvräknaren när jag vrider på nyckeln. Allt annat fungerar men inte gnistan.
Vad kan vara för fel?

6 733 Inlägg
28 april 2011
Läser även inte varvräknaren av vevaxelgivaren också?

De/Dem

Volvo850-92
1 682 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Jag har ingen aning.

6 733 Inlägg
29 april 2011
Bara ta en multimeter och mäta Ohm/Resistansen i kabeln till den, ligger den inte runt 2000~ eller upp är den paj

De/Dem

Sök