1514
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
28 februari 2012
Pim_Pim skrev:
Bara 1,87kr/litern i Egypten, man kanske skulle flytta dit och skaffa sig en tuk-tuk. Då jävlar åker man snålt sen big_smile haha

45-60 öre i Saudiarabien som sagt, svårslaget big_smile

http://forumbilder.se/images/648201293233P3bf5.jpg
Senast redigerat av Gilgamesh (28 februari 2012)

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

1 926 Inlägg
28 februari 2012
15.29 i karlskoga idag.. smile

Dumpersförare.
970 Inlägg
28 februari 2012
14.98 kristianstad

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

677 Inlägg
28 februari 2012
MeloveGolf skrev:
Bergkuist skrev:
Men du tycker det är okej då? betala mer för allt och få sämre levnadsstandard är resten av världen? och nej jag jämför inte med Iran eller afganistan utan med I länder.

Ge dig nu du vet ingenting om levnadsstandard, Har du bott utanför sverige nån gång? Vet du hur man mäter levnadsstandarder? Ditt  usa är sämst på sjukvård där 50miljoner är ofärsäkrade och halva befolkningen är endast försäkrade så länge dom har ett jobb, Norge har förövrigt världens bästa levnadsstandard och sverige är inte långt efter, ditt usa är inte ens med på topp 10 så flytta gärna dit 4-5år och säg mig om soppan är billig..

Flytta utomlands eller besök länder utanför så kommer du förstå att sverige är ett av väldens absolut bästa om inte bästa stället att bo på oavsett om soppan kostar 15kr/l det är inte så att svenskarna inte har råd...

Oj här trampade jag på känslig område märker jag, Inget om levnadsstandard? ok jag respekterar din åsikt och för din information så har jag bott i USA ( nej inte på semester utan att jag BODDE DÄR) för ett par år sedan. Sen vet jag inte riktigt vad du får din information ifrån? på sättet du skriver känner jag att du läst för mycket aftonbladet på fritiden? du är kanske den där bohemiska människan jag syftade på förrut? personen som hatar alla som kämpar för ett bättre samhälle? Nej förlåt mig nu var jag elak och aningen omogen men jag stör mig så fruktansvärt mycket på människor som är så galet trångsynta och vägrar se längre än vad näsan räcker till! Inse att bara för DU tycker det vi "svenskar" har råd vem säger att jag tycker jag har "råd"?

Jag bodde i en av de fattigaste delstaterna i USA, folk kämpade för att klara vardagen, folk hade patriotism. jag struntar blankt i om norge ligger först i levnadsstandarden jag skiter lika mycket i att USA inte är på top 10. Jag beskrev levnadsstandarden ur min synvinkel och hur jag ville ha den!
Jag nämnde också att jag hatar skatt och det är dubbel beskattningen jag vill åt! det är inte ekonomiskt sunt att ha dubbelbeskattning på en vara som behövs så mycket för vårt samhälle ska gå runt.
Det kanske är min herre som borde inse att Sverige har inte så himla bra levnadsstandard ? Har du varit i Prag? X5 och lyx mercor står i alla gatuhörn. Bently,Aston martin, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Audi,bmw,Mercedes,Chevrolet corvette säljer som SMÖR i Kina, speciellt Bejing och shanghai.  Men nej, Sverige har "hög" levnadsstandard för vi har precis råd att köpa en KIA Ceed.
Inse att Sverige är inte "världens" bästa land. Visst lever du på bidrag eller ogillar att jobba ja då är sverige världens bästa land.

nej nu går jag för mycket OT.

drivmedelskatten ska sänkas! Kom fan inte och säg att det är okej att den dubbelbeskattas. I andra länder skulle det vara brottsligt, se vad som hände med Italien när de ville förstatliga Elbolagen. Men det visste du väl inte om?
Senast redigerat av Bergkuist (28 februari 2012)

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
28 februari 2012
någon dag flyttar jag ifrån detta skitlandet. den tanken är extra stark när man står och tankar bilen/ tömmer kontot/ fyller reinfeldts plånbok.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 februari 2012
opelcoffe skrev:
14.98 kristianstad

Var faen då ??

Överallt jag kollade var det antingen 15,03 eller 15,27....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Entreprenör
1 286 Inlägg
28 februari 2012
mk2_power skrev:
någon dag flyttar jag ifrån detta skitlandet. den tanken är extra stark när man står och tankar bilen/ tömmer kontot/ fyller reinfeldts plånbok.

Är du ens medveten om att medelsvensson har MER pengar över nu än när sossarna styrde Sverige? Troligtvis inte annars hade du inte skrivit sådär. Tragiskt.

// Niklas Johansson

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 februari 2012
NiKeMaN skrev:
mk2_power skrev:

Är du ens medveten om att medelsvensson har MER pengar över nu än när sossarna styrde Sverige? Troligtvis inte annars hade du inte skrivit sådär. Tragiskt.

Medelsvensson bor i villa, har 1½ barn eller vad det nu var, kör volvo, är hundägare och har jobb....

Hade jag haft jobb hade jag också haft mer över i månaden nu än när jag blev arbetslös men det betyder ju inte att regeringen är bättre för det...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
28 februari 2012
NiKeMaN skrev:
mk2_power skrev:

jag hade inte börjat jobba när sossarna styrde.
jag bor halvvägs ute på landet och har inte någon möjlighet att åka kollektivt till jobb och bensinkostnaderna per månad är nära vad jag betalar i hyra. samt att jag tjänar långavägar ifrån de 28k som påstods vara medelinkomsten i sverige.
Så jo, trots de påstådda extra pengarna i plånboken ser jag absolut ingen mening med att bo här.

8 894 Inlägg
29 februari 2012
Tråd rensad på ot, kan ni inte hålla er till ämnet så låses tråden

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

263 Inlägg
29 februari 2012
15.29 typ överallt i stockholm

Volvo 854 R - T-RÖD - STEG 3 AUTOTECH -

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
29 februari 2012
Bergkuist skrev:
MeloveGolf skrev:
Bergkuist skrev:
Men du tycker det är okej då? betala mer för allt och få sämre levnadsstandard är resten av världen? och nej jag jämför inte med Iran eller afganistan utan med I länder.

Ge dig nu du vet ingenting om levnadsstandard, Har du bott utanför sverige nån gång? Vet du hur man mäter levnadsstandarder? Ditt  usa är sämst på sjukvård där 50miljoner är ofärsäkrade och halva befolkningen är endast försäkrade så länge dom har ett jobb, Norge har förövrigt världens bästa levnadsstandard och sverige är inte långt efter, ditt usa är inte ens med på topp 10 så flytta gärna dit 4-5år och säg mig om soppan är billig..

Flytta utomlands eller besök länder utanför så kommer du förstå att sverige är ett av väldens absolut bästa om inte bästa stället att bo på oavsett om soppan kostar 15kr/l det är inte så att svenskarna inte har råd...

Oj här trampade jag på känslig område märker jag, Inget om levnadsstandard? ok jag respekterar din åsikt och för din information så har jag bott i USA ( nej inte på semester utan att jag BODDE DÄR) för ett par år sedan. Sen vet jag inte riktigt vad du får din information ifrån? på sättet du skriver känner jag att du läst för mycket aftonbladet på fritiden? du är kanske den där bohemiska människan jag syftade på förrut? personen som hatar alla som kämpar för ett bättre samhälle? Nej förlåt mig nu var jag elak och aningen omogen men jag stör mig så fruktansvärt mycket på människor som är så galet trångsynta och vägrar se längre än vad näsan räcker till! Inse att bara för DU tycker det vi "svenskar" har råd vem säger att jag tycker jag har "råd"?

Jag bodde i en av de fattigaste delstaterna i USA, folk kämpade för att klara vardagen, folk hade patriotism. jag struntar blankt i om norge ligger först i levnadsstandarden jag skiter lika mycket i att USA inte är på top 10. Jag beskrev levnadsstandarden ur min synvinkel och hur jag ville ha den!
Jag nämnde också att jag hatar skatt och det är dubbel beskattningen jag vill åt! det är inte ekonomiskt sunt att ha dubbelbeskattning på en vara som behövs så mycket för vårt samhälle ska gå runt.
Det kanske är min herre som borde inse att Sverige har inte så himla bra levnadsstandard ? Har du varit i Prag? X5 och lyx mercor står i alla gatuhörn. Bently,Aston martin, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Audi,bmw,Mercedes,Chevrolet corvette säljer som SMÖR i Kina, speciellt Bejing och shanghai.  Men nej, Sverige har "hög" levnadsstandard för vi har precis råd att köpa en KIA Ceed.
Inse att Sverige är inte "världens" bästa land. Visst lever du på bidrag eller ogillar att jobba ja då är sverige världens bästa land.

nej nu går jag för mycket OT.

drivmedelskatten ska sänkas! Kom fan inte och säg att det är okej att den dubbelbeskattas. I andra länder skulle det vara brottsligt, se vad som hände med Italien när de ville förstatliga Elbolagen. Men det visste du väl inte om?

Men eftersom du nu valde att bosätta dig i sverige så har gjort det valet, flytta tillbaka till usa, där du får kämpa för att få det att rulla istället för att sitta på något jävla internetforum och gråta ut, du har själv valet.

Visst finns det lyxbilar i prag och kina, men det gör det här också... Och inte fan kör man Ferrari på landsbygden någonstans i öststaterna, skaffa dig lite verklighetsuppfattning.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

1 532 Inlägg
29 februari 2012
Sluta göra påhopp på varandra. Värsta lekstugan här .

Elektriker
718 Inlägg
29 februari 2012
Förstår inte folk som nämner att det skulle bli dyrt å resa med flyg och tåg, hur tänker ni där?

Dom flesta tåg, åtminstone där jag bor, går då på el. Och Vad jag vet är det nog dåligt med jumbojetar som går på 98oktan bensin?
Så hur dom ska drabbas av att man har hög skatt på bensinen förstår jag inte riktigt?

Att dom drabbas av högre oljepriser vist, men det vi gnäller på här är väl den höga skatten (som vi kan påverka) och inte att oljepriset är högt?(Som är svårare att påverka, men ni kan ju testa skicka ett brev till Iran lr nå)

Som att kasta vatten i sjön.

551 Inlägg
29 februari 2012
monno skrev:
Förstår inte folk som nämner att det skulle bli dyrt å resa med flyg och tåg, hur tänker ni där?

Dom flesta tåg, åtminstone där jag bor, går då på el. Och Vad jag vet är det nog dåligt med jumbojetar som går på 98oktan bensin?
Så hur dom ska drabbas av att man har hög skatt på bensinen förstår jag inte riktigt?

Att dom drabbas av högre oljepriser vist, men det vi gnäller på här är väl den höga skatten (som vi kan påverka) och inte att oljepriset är högt?(Som är svårare att påverka, men ni kan ju testa skicka ett brev till Iran lr nå)

Vet inte riktigt namnen på skatterna som belastar flygbränsle, men säg att det är energiskatt exempelvis (som även belastar vanlig bensin). Flygplan som landar i Sverige kommer behöva tanka med våra priser.

Haters gonna hate.

Elektriker
718 Inlägg
29 februari 2012
p12 skrev:
Vet inte riktigt namnen på skatterna som belastar flygbränsle, men säg att det är energiskatt exempelvis (som även belastar vanlig bensin). Flygplan som landar i Sverige kommer behöva tanka med våra priser.

Givetvis, men nu är det väl momsen på skatten dom flesta retar sig på, och den lär ju inte drabba flygplan?

Flygbränsle är nog oerhört lätt skattat jämfört med bensinen. (antar jag?)

Sen det här med skatt på skatt och det blir så dyrt. Vad är annledningen till det höga priset i Norge? Borde itne det bero på sjukt hög skatt också? Kan aldrig tänka mig att dom har rena bensinpriser på uppemot 10kr+?

M_Broberg Nä vad du än röstar på kommer priset fortsätta höjjas(vad dom än säger), politikerna vill ha bort bensinen men även ha in mer pengar, än vilket parti det är.
SD sägs ju vara för sänkt bensinpris, men då vill dom ju även förstatliga Svenska kyrkan igen. Så att ta dem seriöst ser jag som svårt. Som ett ännu lite mer korkat kristdemokraterna skulle man kunna säga:)

Då politikerna gett sig fan på (inom hela EU) att bensinen ska bort för att rädda världen, samtidigt som man bygger kolkraft, då kan ni glömma billigare bensin. Då äre flytta till Saudarabien och ha frugan i tältklädsel som gäller;)
Senast redigerat av monno (29 februari 2012)

Som att kasta vatten i sjön.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
29 februari 2012
monno skrev:
Sen det här med skatt på skatt och det blir så dyrt. Vad är annledningen till det höga priset i Norge? Borde itne det bero på sjukt hög skatt också? Kan aldrig tänka mig att dom har rena bensinpriser på uppemot 10kr+?

För att dom har världens bästa levnadsstandard och väldens mest generösa välfärd, Du vet väll också att dom inte behåller sin egen olja i % är Norge världens största olje-exportör.

Kan även lägga till att även sverige har allmänvälfärd och grundvälfärd vilket inte finns överallt i världen att folk tror att den ska va gratis är löjligt, Tar man bort skatten på bensinen kommer det innebära nedskärning på något annat som folk kommer gnälla på, Folk förstår fortfarande inte vilket fantastiskt land sverige är gentemot övriga världen, om folk läst på om ppp så förstår man tex varför soppan i usa är billigare..

Prisern kommer sänkas & höjas i omgångar men allt kan inte vara som förr bara lära sig att soppan kommer bli dyrare precis som maten oavsett tillgångar..
Senast redigerat av MeloveGolf (29 februari 2012)

1 482 Inlägg
29 februari 2012
Om bensinen följt samma prisutveckling som livsmedel skulle 1 liter bensin kosta ca 30-35kr idag.
Så det kunde ha vart värre smile

BLT Service
Theracords Music Label

* Studerande *
563 Inlägg
29 februari 2012
Noxxer skrev:
Om bensinen följt samma prisutveckling som livsmedel skulle 1 liter bensin kosta ca 30-35kr idag.
Så det kunde ha vart värre smile

Precis. Kommer ihåg när en Big Mac & Co gick på en 35-36 riksdaler.... Nu ligger den på 65/69 riksdaler... En höjning med x2 tongue

Entreprenör
1 286 Inlägg
29 februari 2012
TBOC_Razor skrev:
Hade jag haft jobb hade jag också haft mer över i månaden nu än när jag blev arbetslös men det betyder ju inte att regeringen är bättre för det...

Näe. Det betyder enbart att du är lat.

// Niklas Johansson

Sök