MeloveGolf skrev:
Bergkuist skrev:
Men du tycker det är okej då? betala mer för allt och få sämre levnadsstandard är resten av världen? och nej jag jämför inte med Iran eller afganistan utan med I länder.
Ge dig nu du vet ingenting om levnadsstandard, Har du bott utanför sverige nån gång? Vet du hur man mäter levnadsstandarder? Ditt usa är sämst på sjukvård där 50miljoner är ofärsäkrade och halva befolkningen är endast försäkrade så länge dom har ett jobb, Norge har förövrigt världens bästa levnadsstandard och sverige är inte långt efter, ditt usa är inte ens med på topp 10 så flytta gärna dit 4-5år och säg mig om soppan är billig..
Flytta utomlands eller besök länder utanför så kommer du förstå att sverige är ett av väldens absolut bästa om inte bästa stället att bo på oavsett om soppan kostar 15kr/l det är inte så att svenskarna inte har råd...
Oj här trampade jag på känslig område märker jag, Inget om levnadsstandard? ok jag respekterar din åsikt och för din information så har jag bott i USA ( nej inte på semester utan att jag BODDE DÄR) för ett par år sedan. Sen vet jag inte riktigt vad du får din information ifrån? på sättet du skriver känner jag att du läst för mycket aftonbladet på fritiden? du är kanske den där bohemiska människan jag syftade på förrut? personen som hatar alla som kämpar för ett bättre samhälle? Nej förlåt mig nu var jag elak och aningen omogen men jag stör mig så fruktansvärt mycket på människor som är så galet trångsynta och vägrar se längre än vad näsan räcker till! Inse att bara för DU tycker det vi "svenskar" har råd vem säger att jag tycker jag har "råd"?
Jag bodde i en av de fattigaste delstaterna i USA, folk kämpade för att klara vardagen, folk hade patriotism. jag struntar blankt i om norge ligger först i levnadsstandarden jag skiter lika mycket i att USA inte är på top 10. Jag beskrev levnadsstandarden ur min synvinkel och hur jag ville ha den!
Jag nämnde också att jag hatar skatt och det är dubbel beskattningen jag vill åt! det är inte ekonomiskt sunt att ha dubbelbeskattning på en vara som behövs så mycket för vårt samhälle ska gå runt.
Det kanske är min herre som borde inse att Sverige har inte så himla bra levnadsstandard ? Har du varit i Prag? X5 och lyx mercor står i alla gatuhörn. Bently,Aston martin, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Audi,bmw,Mercedes,Chevrolet corvette säljer som SMÖR i Kina, speciellt Bejing och shanghai. Men nej, Sverige har "hög" levnadsstandard för vi har precis råd att köpa en KIA Ceed.
Inse att Sverige är inte "världens" bästa land. Visst lever du på bidrag eller ogillar att jobba ja då är sverige världens bästa land.
nej nu går jag för mycket OT.
drivmedelskatten ska sänkas! Kom fan inte och säg att det är okej att den dubbelbeskattas. I andra länder skulle det vara brottsligt, se vad som hände med Italien när de ville förstatliga Elbolagen. Men det visste du väl inte om?