2482
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

961 Inlägg
25 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
lingua skrev:
KBAragger skrev:

98 oktan då eller? yikes

V-power är 99oktan.

Tankade själv runt 53l idag för 930 spänn.
Statoil Sköndal i Stockholm, 16:23kr 98 oktan.

Det är det inte alls.

Förr var V-Power 99 oktan men sen juni -11 har dom spätt ut den med etanol och annat skit så nu kallar dom den för "98+" istället...

http://www.shellstationer.se/product_info

jaha, kanske därför jag inte hade hört talas om det då, hehe big_smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 mars 2012
KBAragger skrev:
TBOC_Razor skrev:
lingua skrev:

V-power är 99oktan.

Det är det inte alls.

Förr var V-Power 99 oktan men sen juni -11 har dom spätt ut den med etanol och annat skit så nu kallar dom den för "98+" istället...

Har du inte kört bil innan juni ??  tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

961 Inlägg
25 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
KBAragger skrev:
TBOC_Razor skrev:

Det är det inte alls.

Har du inte kört bil innan juni ??  tongue

jag har ingen mack som säljer 99 eller 98+ här, eller som jag själv har tankat på eller så har jag inte lagt märke till det man åker in stoppar i slangen betalar och åker därifrån och gnäller över kvittot så då måste det ha undgått mina falk gluggar big_smile big_smile

-danskt ordspråk

Trucker
2 710 Inlägg
25 mars 2012
JsoooN skrev:
Var förbi en sväng i Västerås idag och var ett par mackar som körde runt 14.90 för 95 där, synd man inte åkte sin egen bil. (kostar 15.74 här...)

14.89kr/L på Jet. 60L = 900kr smile

Detta ficka Saaben löningen tongue

Fart missbrukare

2 271 Inlägg
26 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
lingua skrev:
KBAragger skrev:

98 oktan då eller? yikes

V-power är 99oktan.

Det är det inte alls.

Haha! ja du ser! Man lär sig alltid nåt nytt.smile

Race For Fun!
379 Inlägg
26 mars 2012
engolf skrev:
race skrev:
sluta gnäll, ni får väl löneökning som alla andra!!!!

Bensinpriset har fördubblats på 10 år. Har också din lön gjort det=grattis!

ja faktiskt! för 10 år sedan hade jag 50kr/tim på sommar jobb och nu har jag 150kr/tim så ja det har den wink

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

Elektriker
718 Inlägg
26 mars 2012
engolf skrev:
p12 skrev:
engolf skrev:
Jag köpte min första bil i 2001, då kostade en liter diesel ca 6.70-6.80 kr.

Vilket är 8 kr i nuvarande penningvärde. Och med tanke på att efterfrågan på diesel har ökat väldigt mycket på senaste tiden så är det inte så konstigt att priset ökat, speciellt om det har lagts på mer skatt.

Bullshit, dollarn kostade då runt 8 kr, och nu ligger den på...?

Vad har dollarn överhuvudtaget nånting med nånting å göra vad svenska kronan har för värde nu jämfört med 10år sedan?tongue

race:
Haha ja om man skruvar lite kan man ju få det mesta att låta bra;)
För ett år sen gick jag skola, då hade jag 2600kr i månaden, nu har jag 26000kr i månaden! Och inte fan har bensinen ökat med 1000% på ett år?yikes Nä billigt å tanka ju smile
(lika bra jag skriver att jag är ironisk innan alla blir tokig:P)
Senast redigerat av monno (26 mars 2012)

Som att kasta vatten i sjön.

3 235 Inlägg
26 mars 2012
race skrev:
engolf skrev:
race skrev:
sluta gnäll, ni får väl löneökning som alla andra!!!!

ja faktiskt! för 10 år sedan hade jag 50kr/tim på sommar jobb och nu har jag 150kr/tim så ja det har den wink

Det måste ha varit ett väldigt underbetalt jobb...
När jag sommarjobbade för 10 år sen fick jag 110 kr timmen plus bonusordningen (på ett ICA lager). Vad hade du för jobb (om inte hemligt)?
Jag uppfattar det som att man i snitt tjänar lite mer än för 10 år sen, inte mycket mer, typ några procent, plus att det mesta av varor och tjänster har gått upp typ 50-60% upp i pris...

Designer.
1 260 Inlägg
26 mars 2012
engolf skrev:
race skrev:
engolf skrev:

När jag sommarjobbade för 10 år sen fick jag 110 kr timmen plus bonusordningen (på ett ICA lager). Vad hade du för jobb (om inte hemligt)?
Jag uppfattar det som att man i snitt tjänar lite mer än för 10 år sen, inte mycket mer, typ några procent, plus att det mesta av varor och tjänster har gått upp typ 50-60% upp i pris...

Dom flesta sommarjobb som kommunerna har brukar väll ligga väldigt lågt i lön, sen beror det ju lite på hur gammal man är med.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

1 224 Inlägg
26 mars 2012
Vart hittar ni all billig soppa?
15,58 för 95 på ST1 i Sthlm, någon som har nått bättre hak? xD

i-vtec Do you?

551 Inlägg
26 mars 2012
engolf skrev:
race skrev:
engolf skrev:

Nej, lönen har inte gått upp "några procent". Men ja den har ökat mindre än bensinpriset.
Senast redigerat av p12 (26 mars 2012)

Haters gonna hate.

Dahlgren
450 Inlägg
26 mars 2012
sist jag tankade 98 så var den uppe i 16,10kr litern. Ska iväg och tanka nu då jag glömde bort att göra det igår.. får väll hoppas på 16,30 nu då!

3 235 Inlägg
26 mars 2012
monno skrev:
engolf skrev:
p12 skrev:

Vilket är 8 kr i nuvarande penningvärde. Och med tanke på att efterfrågan på diesel har ökat väldigt mycket på senaste tiden så är det inte så konstigt att priset ökat, speciellt om det har lagts på mer skatt.

Bullshit, dollarn kostade då runt 8 kr, och nu ligger den på...?

Vad har dollarn överhuvudtaget nånting med nånting å göra vad svenska kronan har för värde nu jämfört med 10år sedan?tongue

race:
Haha ja om man skruvar lite kan man ju få det mesta att låta bra;)
För ett år sen gick jag skola, då hade jag 2600kr i månaden, nu har jag 26000kr i månaden! Och inte fan har bensinen ökat med 1000% på ett år?yikes Nä billigt å tanka ju smile
(lika bra jag skriver att jag är ironisk innan alla blir tokig:P)

För att oljan prissätts i dollar, inte svenska kronor...

3 125 Inlägg
26 mars 2012
p12 skrev:
engolf skrev:
race skrev:

Nej, lönen har inte gått upp "några procent". Men ja den har ökat mindre än bensinpriset.

Snittlönen i Sverige har nog gått upp ca 35% på 10 år. (3% ökning per år under 10 år).

551 Inlägg
26 mars 2012
viccoA skrev:
p12 skrev:
engolf skrev:

Snittlönen i Sverige har nog gått upp ca 35% på 10 år. (3% ökning per år under 10 år).

Ungefär det jag kom fram till med.

Haters gonna hate.

1 327 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
15.94 kr för 95 oktan kostar det nui här i byn.

Jag tror att bränslepriset skulle kunna kosta upp emot 30 kr / litern innan någon skulle börja göra någon typ av demonstration i Sverige.

215 Inlägg
27 mars 2012
16.06 Statoil Örebro, dyrt dyrt.

Tur att det räckte med 14 liter för att få full tank igen.

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

537 Inlägg
27 mars 2012
ja nu snart köper jag en skattebefriad merca diesel och kör på mc donalds gamla fritösolja.

961 Inlägg
27 mars 2012
SAAB-Karlsson skrev:
ja nu snart köper jag en skattebefriad merca diesel och kör på mc donalds gamla fritösolja.

ingen dum idé tongue

-danskt ordspråk

961 Inlägg
27 mars 2012
Aero T16 skrev:
15.94 kr för 95 oktan kostar det nui här i byn.

Jag tror att bränslepriset skulle kunna kosta upp emot 30 kr / litern innan någon skulle börja göra någon typ av demonstration i Sverige.

hmm okej sad

-danskt ordspråk

Sök