2797
Sök

Nytt rekord på bensinpriset 16.03 kr / litern.

1 265 Inlägg
28 mars 2012
trippelturbo skrev:
alain skrev:
Kan säga att i Frankrike, många bensinstationer ta över 20:- litern. sad

Sett till miljötänk så är Sveriges utsläpp inte många procent av dom större europeiska ländernas.
Ser fortfarande ingen anledningen till varför Sverige ska ha så högt bensinpris, visst är det skatten som gör det högt, men vart FAN tar skatten vägen??? Inte fan är det till för bättre välfärd/hjälpa behövande. DOM RIKA SKA HA DET SÅ BRA SOM MÖJLIGT!!!!

Hur fan tror du Reinfelt och gänget ska få sina löner utan höga skatter på allt?

619 Inlägg
28 mars 2012
Det finns väl inget vi kan göra, bara att punga ut halva lönerna för att tanka bilen...

1 265 Inlägg
28 mars 2012
juhaaan skrev:
Det finns väl inget vi kan göra, bara att punga ut halva lönerna för att tanka bilen...

köpa mindre bilar är väl ett alternativ

158 Inlägg
28 mars 2012
joakim89 skrev:
juhaaan skrev:

Vad fan hjälper det, då har små bilar blivit lika dyra som törstiga volvo kombis av äldre modell var förr. Finns ju inga bilar som går " billigt " längre med dessa jävla priser.. neutral     Åker golf3 nu, och får tanka lika mycket som jag gjorde i min förra volvo 945 innan nyår..!

För att bli gammal och erfaren,
Måste man ha varit ung och dum.

1 265 Inlägg
28 mars 2012
Robbs_ skrev:
joakim89 skrev:
juhaaan skrev:

Vad fan hjälper det, då har små bilar blivit lika dyra som törstiga volvo kombis av äldre modell var förr. Finns ju inga bilar som går " billigt " längre med dessa jävla priser.. neutral     Åker golf3 nu, och får tanka lika mycket som jag gjorde i min förra volvo 945 innan nyår..!

jag var och tanka mercan tidigare idag  52liter diesel    583kronor  de är billigt att tanka i finland big_smile

Däremot jänkaren vettefan hur man ska ha råd att tanka, runt litern om man är försiktig på gasen och kör landsväg.
I byn och på cruisingar runt 2liter

1 422 Inlägg
28 mars 2012
joakim89 skrev:
Robbs_ skrev:
joakim89 skrev:

jag var och tanka mercan tidigare idag  52liter diesel    583kronor  de är billigt att tanka i finland big_smile

Däremot jänkaren vettefan hur man ska ha råd att tanka, runt litern om man är försiktig på gasen och kör landsväg.

Jadu, en mysterium hur man ska lyckas tanka i sommar.. Kör ju 7an som vardagsbil och den slukar ju 1,5-1,8 blandad körning (v-power) och dessutom är jag arbetslös nu. Blir en tung sommar haha

64 Inlägg
28 mars 2012
joakim89 skrev:
juhaaan skrev:

Då vill jag fråga dig joakim89 om du bor ute på landet det det inte finns buss förbindelse eller tåg, Du är försörjer ensam 2 barn å käring plus hund du har hus å betala på. första frågan vart gör man av familjen när man handlat i en liten bil?

Bara inse fakta Svensken är för feg vad skulle hända om alla satte sig på tvären?
Senast redigerat av unquattro (28 mars 2012)

158 Inlägg
28 mars 2012
cheffer skrev:
joakim89 skrev:
Robbs_ skrev:

Jadu, en mysterium hur man ska lyckas tanka i sommar.. Kör ju 7an som vardagsbil och den slukar ju 1,5-1,8 blandad körning (v-power) och dessutom är jag arbetslös nu. Blir en tung sommar haha

Först jämmrade jag mig över att det endast sitter en 2 liters fyra i hondan.. vettifan om man inte har börjat nöja sig med det nu med tanke på priset..

Varför tar inte något parti med detta med bensinen i sina kärnfrågor? Snacka om att vinna väljare ENKELT..

Designer.
1 260 Inlägg
28 mars 2012
unquattro skrev:
joakim89 skrev:
juhaaan skrev:

Då vill jag fråga dig joakim89 om du bor ute på landet det det inte finns buss förbindelse eller tåg, Du är försörjer ensam 2 barn å käring plus hund du har hus å betala på. första frågan vart gör man av familjen när man handlat i en liten bil?

Bara inse fakta Svensken är för feg vad skulle hända om alla satte sig på tvären?

Men snälla, bara för att nån säger att man kan köpa mindre bil så menar man väll inte nödvändigtvis att alla ska köpa en mindre bil? Börjar tröttna på allt "jag kan inte göra si, jag kan inte göra så".

Sen kan folk sluta klaga på att "svensken" inte gör nått åt saken, ni gör bevisligen inget själv, förutom att gnälla på ett forum.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

158 Inlägg
28 mars 2012
MIKK0 skrev:
unquattro skrev:
joakim89 skrev:

Men snälla, bara för att nån säger att man kan köpa mindre bil så menar man väll inte nödvändigtvis att alla ska köpa en mindre bil? Börjar tröttna på allt "jag kan inte göra si, jag kan inte göra så".

Sen kan folk sluta klaga på att "svensken" inte gör nått åt saken, ni gör bevisligen inget själv, förutom att gnälla på ett forum.

Som sagt, Svensken är för feg. Fifan om ALLA kunde peppa varandra lite till att sluta tolerera sådan här skit från våra feta nissar bakom sina skrivbord från sthlm! yikes

1 327 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Inget större nöje att köra snöskoter just nu när det kostar ca 50 kr / milen i bara bränslet. En dagstur på 10 mil så är man uppe i dryga 500 kr.

Kanske man får köpa sig en moped till sommaren att frakta sig runt på.

Inte helt omöjligt att det höga bränslepriset kommer att påverka turism i Sverige till sommaren negativt.

Trummis
404 Inlägg
28 mars 2012
gps18 skrev:
2)sverige med sin miljöpolitik ska rädda hela världens ekologiska systemet?
vi är bara 9-10 milj människor

Gjorde ett arbete om detta i skolan för ett tag sen, och om jag minns rätt så står alla Sveriges bilars CO2-utsläpp tillsammans, endast för ca 3% av hela Sveriges koldioxid-utsläpp.

Kan dock minnas fel, men tror det var något liknande.

Of World
3 378 Inlägg
28 mars 2012
Naikon skrev:
gps18 skrev:
2)sverige med sin miljöpolitik ska rädda hela världens ekologiska systemet?
vi är bara 9-10 milj människor

Gjorde ett arbete om detta i skolan för ett tag sen, och om jag minns rätt så står alla Sveriges bilars CO2-utsläpp tillsammans, endast för ca 3% av hela Sveriges koldioxid-utsläpp.

Kan dock minnas fel, men tror det var något liknande.

stämmer mycket bra! men aja.. vi får väl ta skiten för allt ;D

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

Elektriker
718 Inlägg
28 mars 2012
Robbs_ skrev:
Varför tar inte något parti med detta med bensinen i sina kärnfrågor? Snacka om att vinna väljare ENKELT..

Snacka om begå politiskt självmord om man skulle gå ut med den frågan på bred front.

Vist dom skulle vinna väljare, typ 100k garaget användare, men samtidigt skulle man väl tappa typ 200k i alla miljömuppar.

Som att kasta vatten i sjön.

Elektriker
718 Inlägg
28 mars 2012
Aero T16 skrev:
Inget större nöje att köra snöskoter just nu när det kostar ca 50 kr / milen i bara bränslet. En dagstur på 10 mil så är man uppe i dryga 500 kr.

Kör man skoter så får det kosta smile

Nä men lite mer allvarligt så kör man skoter så är bensinpriset tamefulingen inte den största kostnaden om man ska va ärlig. Folk köper maskiner för 150k dör man för köpa en ny rem var 20 mil för 2000kr. Sen skär skiten, ja då äre ju 8tusen till. Nä snöskotrar är udnerbara saker det=)

Som att kasta vatten i sjön.

* Studerande *
563 Inlägg
28 mars 2012
Det är bara & inse att så länge individen anser att bilen är en lyxvara vi kan vara utan så kommer bensinpriset (och alla kostnader runt-om-kring fordonet) att stegvis öka med tiden. Är bara en tidsfråga......

med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
902 Inlägg
28 mars 2012
Ljepone skrev:
Det är bara & inse att så länge individen anser att bilen är en lyxvara vi kan vara utan så kommer bensinpriset (och alla kostnader runt-om-kring fordonet) att stegvis öka med tiden. Är bara en tidsfråga......

visst idag står på svts text-tv att telia vill att internet operatörer ska blockera skype mm som man kan prata gratis o man ska betala för dessa tjänster med!
skype är också¨lyx!rollbig_smile

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)

Finraggare
2 381 Inlägg
28 mars 2012
Skrev faktiskt till regeringen om detta för ett par dagar sedan, kan återkomma om de mot förmodan svarar.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Finraggare
2 381 Inlägg
28 mars 2012
gps18 skrev:
Ljepone skrev:

visst idag står på svts text-tv att telia vill att internet operatörer ska blockera skype mm som man kan prata gratis o man ska betala för dessa tjänster med!
skype är också¨lyx!rollbig_smile

Det handlar ju om att säkra inkonsten för fast och mobil transmission och få igen de investeringar man gjort. Ta Investors 3gnät (alltså operatören 3) - de har lagt ner 24 MILJARDER på nätet - tro fan att de inte vill att du skall skypa gratis i det..

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
28 mars 2012
unquattro skrev:
joakim89 skrev:
juhaaan skrev:

Flytta närmare stan eller sluta gnäll.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sök