Stulen/kapad Audi S4 Biturbo Avant 1998 Silver. HITTAD!!!!!

FreddeS4
28 april 2011 ·

Bilen blev stulen/kapad i Malmö ikväll den 28/4 ca kl 20.50 under en provkörning. Det är en Audi S4 Biturbo Avant 1998, silvrig med RS4 fälgar och fullt Rieger kjolpaket.

Blev stulen av en kvinna i 25-års åldern, smal med långt mörkt hår.

Sist sågs den bege sig norrut på motorvägen från Malmö mot Helsingborg. Kvinnan befann sig max 1 timme från Malmö när hon ringde och ville titta på bilen.

Hon har definitivt inte varit ensam i detta då hon lär ha fått sjuts till provkörningen och det är antaglingen inte första gången detta görs med tanke på hur otroligt kylig hon var.

Har du någon aning vemk som kan ha stulit den eller sett bilen? Tveka inte att höra av dig till bilens ägare Pär på 0703 - 34 28 76.

Bilen ser ut så här:

http://www.garaget.org/?car=236561

Senast redigerat av FreddeS4 (29 april 2011)

andreaseinarsson
28 april 2011 · 73 Inlägg

Håller koll runt göteborgstrakterna. Jobbar ute i trafiken

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
28 april 2011 · 1 594 Inlägg

Å varför släpper man en sådan bil till provkörning utan att åka med själv?

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
FreddeS4
28 april 2011 ·

hotrodder skrev:
Å varför släpper man en sådan bil till provkörning utan att åka med själv?

Det gjordes det inte! Så här har det gått till:

Den har varit till salu privat på Blocket, kvinnan har ringt några gånger och velat kika på bilen och varit väldigt intresserad.
Tid bestämdes och provkörningen skedde tillsammans med ägaren, när provkörningen var klar och bilen parkerades lade hon i friläge och drog åt handbromsen, öppnade dörren och var på väg ut. Min kompis gjorde samma sak då det inte är fel att kyla motorn lite innan avstängning. Så fort han stängt dörren så kastar hon in sig i bilen och ger allt vad bilen tål därifrån innan min kompis hinner agera.

Riktigt kallt gjort och jag tror inte det var första gången, förvånar mig inte ifall den är inblandad vid ett rån eller liknande inom en snar framtid.

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
28 april 2011 · 1 594 Inlägg

FreddeS4 skrev:

hotrodder skrev:
Å varför släpper man en sådan bil till provkörning utan att åka med själv?

Det gjordes det inte! Så här har det gått till:

Den har varit till salu privat på Blocket, kvinnan har ringt några gånger och velat kika på bilen och varit väldigt intresserad.
Tid bestämdes och provkörningen skedde tillsammans med ägaren, när provkörningen var klar och bilen parkerades lade hon i friläge och drog åt handbromsen, öppnade dörren och var på väg ut. Min kompis gjorde samma sak då det inte är fel att kyla motorn lite innan avstängning. Så fort han stängt dörren så kastar hon in sig i bilen och ger allt vad bilen tål därifrån innan min kompis hinner agera.

Riktigt kallt gjort och jag tror inte det var första gången, förvånar mig inte ifall den är inblandad vid ett rån eller liknande inom en snar framtid.

OJ! ja då förstår jag, fasen... så iskallt och framförallt vad snopet för bilägarn. Fan var ilsk jag skulle blivit *morr* nu när jag tänker efter.

Senast redigerat av hotrodder (28 april 2011)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
FreddeS4
28 april 2011 ·

hotrodder skrev:

FreddeS4 skrev:

hotrodder skrev:
Å varför släpper man en sådan bil till provkörning utan att åka med själv?

Det gjordes det inte! Så här har det gått till:

Den har varit till salu privat på Blocket, kvinnan har ringt några gånger och velat kika på bilen och varit väldigt intresserad.
Tid bestämdes och provkörningen skedde tillsammans med ägaren, när provkörningen var klar och bilen parkerades lade hon i friläge och drog åt handbromsen, öppnade dörren och var på väg ut. Min kompis gjorde samma sak då det inte är fel att kyla motorn lite innan avstängning. Så fort han stängt dörren så kastar hon in sig i bilen och ger allt vad bilen tål därifrån innan min kompis hinner agera.

Riktigt kallt gjort och jag tror inte det var första gången, förvånar mig inte ifall den är inblandad vid ett rån eller liknande inom en snar framtid.

OJ! ja då förstår jag, fasen... så iskallt och framförallt vad snopet för bilägarn. Fan var ilsk jag skulle blivit *morr* nu när jag tänker efter.

Kan säga att Pär som äger bilen är mer än ilsk! Han är riktigt jävla förbannad!

monica-666
28 april 2011 · 2 Inlägg

skit,,ska hålla koll på audin i småland,,jävla biltjuvar!!

Audi A4 "red devil" (2007)
PelleS4
28 april 2011 · 14 Inlägg

Vill passa på att tacka alla som håller ögonen öppna efter min bil. Tusen tack till alla er.

andreaseinarsson
28 april 2011 · 73 Inlägg

Sparat ditt nr ifall jag skulle se bilen i Gbg. Meddelar kollegorna imon med ! Förjävligt detta!

PelleS4
28 april 2011 · 14 Inlägg

Har aldrig varit så här förbannad i hela mitt liv. Tack så jättemycket.

andreaseinarsson
28 april 2011 · 73 Inlägg

Förstår detta. Vet inte vad man ska säga mer än att ja ska hålla utkik efter din bil. Ser man den så släpper jag inte tagit iaf

PelleS4
28 april 2011 · 14 Inlägg

Se till att ha en snabb bil bara:) Tackar för all hjälp

Clintan66
29 april 2011 · 2 011 Inlägg

Beklagar Pelle. Fick mess och kollade motorvägen mellan Hbg och Malmö c:a 30 minuter senare, men nadda.

Tänkte mest på det om du har kvar hennes nummer. Används säkert inte mer, men om någon känner igen det. Bör vart igång ett tag innan detta hände alla fall.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
PelleS4
29 april 2011 · 14 Inlägg

Dolt nr tyvärr. Men tackar för du har ögonen öppna.

Clintan66
29 april 2011 · 2 011 Inlägg

PelleS4 skrev:
Dolt nr tyvärr. Men tackar för du har ögonen öppna.

Det är ett par gånger som hon tog kontakt med dig va?

Har du kvar tider och datum när hon ringt? Så fall kan det spåras. De kan spåra 3 tillfällen om du kan ge dem rätt tid och datum när de olika samtalen kom in.

Kostar en del 750:- om jag minns rätt, men tänkte på ditt försäkringsbolag tar nog gärna den kostnaden om de kan finna henne och bil.

Hade nämnt det alla fall för Telia eller vilket tele bolag du har och även ditt försäkringsbolag.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
PelleS4
29 april 2011 · 14 Inlägg

Min fru jobbar på telia och hon trodde inte att det går att spåra samtalen. Men värt att kolla upp. Tusen tack. MVH Pär

Clintan66
29 april 2011 · 2 011 Inlägg

PelleS4 skrev:
Min fru jobbar på telia och hon trodde inte att det går att spåra samtalen. Men värt att kolla upp. Tusen tack. MVH Pär

Kollade i gamla vårdnads tviste papper och det går, men måste vara inom 14 dagar. Då fick jag lämna 3 tider. Fann inte vad det kostade, men var c:a 750:- jag betalde. Var c:a 4 år sedan. Gick in på Telia och kollade och idag får du ange 5 olika tider och kostar idag 600:-/ spårning inom de senaste 14 dagar.
http://www.telia.se/privat/katalog/Visa … 1238058534
Hoppas ditt F-Bolag vill ta kostnaden på sig om ni har tur att få tag i djävulen.
Tänkte på med Gps och allt skit som telefonerna har, så kanske lyckan finns att sätta dit henne.

Oavsett lycka till. Meddela gärna om du finner bilen.

Senast redigerat av Clintan66 (29 april 2011)

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Turbocab
29 april 2011 · 83 Inlägg

Lider med trådskaparen, oerhört svårt skydda sig mot sånt här. Knappast en impuls från hennes sida heller utan garanterat planerat. I Göteborg har det ju även vart några regelrätta bilkapningar där förare under hot slängts ut ur sin bil och sett den åka iväg. Uppenbarligen genomförs detta av snubbar som inte bryr sig så mkt om identifiering senare, mao troligen hårt belastade snubbar redan.

Hoppas det ordnar sig, men onekligen luktar det ju som att bilen antingen är utomlands (östeuropa) eller slaktad redan. Eller så dyker den upp i ett spektakulärt rån om några månader. sad

Så på listan hur man säljer en bil så får det alltså tillfogas att man skall sitta kvar i bilen själv tills man fått nycklarna i handen igen, alternativt låta en polare sitta kvar... Eller ha en elektronisk startspärr med fjärrutlösning via SMS. Fan vad grymt det hade vart. smile

CarpeDiem German Engineering
29 april 2011 · 9 083 Inlägg

Jättetråkigt att Audin är stulen sad Jag håller koll här i Västerås, men tror inte att biltjuven kör så långt. Sparar ditt nr iallafall smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
AnesN Bilmekaniker
29 april 2011 · 805 Inlägg

Du kan kolla om Dolda nummer det vet jag också, dock inte 100% hur det går till speciellt vid brott så har man rätt till det. Har du försäkring så sköter dem nog det för att slippa betala ut för bilen!
såg nyss vilken bil det var köpte du den utan motorn i förresten? känner igen den

Senast redigerat av AnesN (29 april 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang