3168
Sök

Stulen/kapad Audi S4 Biturbo Avant 1998 Silver. HITTAD!!!!!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
29 april 2011
Sjukt alltså! Vad kan man göra med en sån bil sen när man stulit den? Sätter dom annat chassinr på den och grejjer eller? Man tycker ju att det borde vara svårt att regga en bil som man inte har några papper på.

Man blir ju lite sugen på att skaffa nån form av GPS-tracker till kärran, man får väl lägre försäkringspremie och grejjer med nått sånt väl?

Bilmekaniker
805 Inlägg
29 april 2011
säljs i delar. Bilar i miljonklassen registreras om på något sätt och vis, Antagligen stansas om sen reggas i ett uland.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
29 april 2011
Hur ser försäkringsbolagen på sånt här? Kommer ägaren få någon ersättning?

520 Inlägg
29 april 2011
hotrodder skrev:
Å varför släpper man en sådan bil till provkörning utan att åka med själv?

Jag håller med, även om inte det finns tankar att stjäla så kan ju provköraren orsaka andra skador.

My car Brings Me Women

Bilmekaniker
805 Inlägg
29 april 2011
Först ska Polisen utreda fallet. Med tanke på att det handlar om ett "brott" tror det tar 2 månader innan Polisen lägger ner sökande efter fordon. Dem kommer antagligen kolla upp att hans historia stämmer, att han har fått samtal osv osv vittnes uppgifter ifall det är sant/troligt kommer han antagligen få ut ersättning. Men det kommer ta ett tag & det kan likabra vara uppgjort.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 april 2011
Troligtvis lär den inte åka runt i malmö med omnejd, om den åker runt alls. säkert som tidigare sagt, ev "rånarbil" säljer i delar eller ja vad dom nu kan hitta på, jag skulle personligen åka så långt från "stöldplatsen" jag kunde om jag skulle använda bilen.

Är ju alltid ute & åker så man får väll hålla lite koll. hoppas det löser sig!

Bilmekaniker
805 Inlägg
29 april 2011
och för det första lutar det åt försäkrings bedrägeri tråd skaparen äger en s4 & dem är vänner ( delar är alltid i behov) , den skl stulna s4:an har legat på blocket i evigheter = får inte sålt den , en tjej som snor bilen mjo möjligt inte troligt.

438 Inlägg
29 april 2011
Fördjävligt rent ut sagt!! Ska hålla gluggarna öppna åt Ystad trakterna om den förhoppningsvis finns kvar i skåne,

MVH VAnd3rsson

Edit: Sparar ditt nummer,
Senast redigerat av VAnd3rsson (29 april 2011)

FreddeS4
29 april 2011
AnesN skrev:
och för det första lutar det åt försäkrings bedrägeri tråd skaparen äger en s4 & dem är vänner ( delar är alltid i behov) , den skl stulna s4:an har legat på blocket i evigheter = får inte sålt den , en tjej som snor bilen mjo möjligt inte troligt.

Jösses! Det var nog det dummaste jag har hört på länge! Blir rikitgt förbannad på inlägg som detta. Vad fan vet du om saken, hoppas att samma sak drabbar dig så ska du få se hur kul det är! Idiot!

Tänk efter lite innan du skriver! Det är ju en jättebra ide att få folk att leta efter bilen, ta kontakt med tidningar och lägga ut trådar där bilen söks överallt när man gör ett bedrägeri??????
Senast redigerat av FreddeS4 (29 april 2011)

Bilmekaniker
805 Inlägg
29 april 2011
en bil river man ner på 1 dag. svårt att gömma i garaget kapar sönder ramen och slänger var som. Det lär inte hända mig låter inte någon köra bilen innan jag har pengarna på bordet.
Senast redigerat av AnesN (29 april 2011)

FreddeS4
29 april 2011
AnesN skrev:
en bil river man ner på 1 dag. svårt att gömma i garaget kapar sönder ramen och slänger var som.

Det är kanske så du gör? Jag kan skilja på mitt och ditt i alla fall.

111 Inlägg
29 april 2011
Det kanske bara är jag men jag hade inte velat ha tillbaka bilen om de hände mig, hade inte skrivit en tråd på garaget om det eftersom det kan hjälpa tjuvarna på traven väldigt mycket, man måste inte vara medlem på garaget för att se vad som skrivs här. Jag hade hoppats på att den aldrig hittas, sport bilar körs rätt hårt och speciellt om det är någon annans och just i detta fallet för att komma undan så fort som möjligt! Försäkringen betalr ju ut pengar för bilen så det är ju inget att vara orolig för så länge bilen är försäkrad!

Detta har hänt ett X antal gånger den senaste tiden, finns artiklar om de i tidningen!

Det e bara ta de med en klackspark, man får ju pengar och kan köpa en ny bil! Bilen var ju ändå till salu under lång tid så det är som att man har sålt bilen fast man får pengarna först om 2-3 månader wink

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
29 april 2011
M2 skrev:
Det kanske bara är jag men jag hade inte velat ha tillbaka bilen om de hände mig, hade inte skrivit en tråd på garaget om det eftersom det kan hjälpa tjuvarna på traven väldigt mycket, man måste inte vara medlem på garaget för att se vad som skrivs här. Jag hade hoppats på att den aldrig hittas, sport bilar körs rätt hårt och speciellt om det är någon annans och just i detta fallet för att komma undan så fort som möjligt! Försäkringen betalr ju ut pengar för bilen så det är ju inget att vara orolig för så länge bilen är försäkrad!

Detta har hänt ett X antal gånger den senaste tiden, finns artiklar om de i tidningen!

Det e bara ta de med en klackspark, man får ju pengar och kan köpa en ny bil! Bilen var ju ändå till salu under lång tid så det är som att man har sålt bilen fast man får pengarna först om 2-3 månader wink

Penga mässigt får man ganska säkert men det är ju som sagt försäkringsbolag :S kan ju tyvärr förlora bra många tusen i fall som detta, vad man vill ha för bilen och vad försäkringen tycker du ska ha är ju 2 olika saker, Men visst har du en poäng om man ändå vill sälja bilen så lär man ju få ut pengar för den tillslut.

Dock tråkigt iallafall.

14 Inlägg
29 april 2011
Hade hellre fått den såld än stulen. Men vad fan ska man göra.

FreddeS4
29 april 2011
Vår förhoppning är att dom inblandade åker fast. Kanske ifall den ska användas till rån eller liknande så känns bilen igen och polisen kontaktas.

Artikel i Sydsvenskan:

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article … rdquo.html

111 Inlägg
29 april 2011
inte för något, men man hör inte om många 25 åriga tjejer som villa köpa en Audi S4 med 315Hk, redan där hadde en liten klocka nog ringt för mig.

9 146 Inlägg
29 april 2011
AnesN skrev:

Det är ju jävligt märkligt! Så fort någon lägger upp en efterlysning om stulen bil eller likande, så är det ALLTID någon som ska börja tjata om bedrägeri. Tror inte att ägaren skulle lägga så här mycket jobb på att efterlysa bilen och gå ut i tidningar mm. om det skulle vara bedrägeri faktiskt. Känns ju nästan som att gräva sin egen grav i så fall.

Hoppas ni hittar bilen i alla fall....

14 Inlägg
29 april 2011
Det e väl alltid lätt att stå på andra sidan. I efterhand ser man på saken helt annorlunda
Senast redigerat av PelleS4 (29 april 2011)

fälg fantast
1 086 Inlägg
29 april 2011
hoppas du hittar bilen, vilket jag hadde uteslutat, vad säger försäkringen

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

killercow
29 april 2011
Jag tror inte att detta handlar om försäkringsbedrägeri. i de fall där fb misstänker detta så håller dom stenhård koll på anmälaren.

Det verkar inte som det var första gången heller som tjuven gjord så här med tanke på tillvägagångs sättet.

Försäkringsbolagen är för djävligt duktiga på att upptäcka bedrägeri.

Sen en annan sak. varför skulle det verka konstigt att en 25årig tjej vill köpa bilen?

Håller koll lite mer i mitten av landet

Sök