2800
Sök

Tips på bra extra mätare ?

LillNaisarn
29 april 2011
Trådstartare
Nu vart rubriken kanske inte den bästa (Någon moderator får gärna redigera, och alternativt flytta om denna tråd passar bättre i någon annan forum del då jag själv var osäker)

Som rubriken lyder iaf så har håller jag på leta efter några vettiga extra mätare till bilen.
Kikade först på Swoosh mätare då deras design var rätt tilltalande och priset var inte så farligt. Men efter att ha läst runt lite så fick dom lite "så där" omdömen.

Jag letar i första hand efter 52mm eller 60mm. Ser helst att dom inte är större än så, samt att det är ett stort plus om det är med "LED" belyst bakgrund för att matcha det vanliga mätarhuset, gärna med vit belysning, dock inget krav utan ett +.

Prisklass: 1500-2000:- /st.

107 Inlägg
29 april 2011
LillNaisarn skrev:
Nu vart rubriken kanske inte den bästa (Någon moderator får gärna redigera, och alternativt flytta om denna tråd passar bättre i någon annan forum del då jag själv var osäker)

Som rubriken lyder iaf så har håller jag på leta efter några vettiga extra mätare till bilen.
Kikade först på Swoosh mätare då deras design var rätt tilltalande och priset var inte så farligt. Men efter att ha läst runt lite så fick dom lite "så där" omdömen.

Jag letar i första hand efter 52mm eller 60mm. Ser helst att dom inte är större än så, samt att det är ett stort plus om det är med "LED" belyst bakgrund för att matcha det vanliga mätarhuset, gärna med vit belysning, dock inget krav utan ett +.

Prisklass: 1500-2000:- /st.

Kolla eBay. Sitter och väntar på tre mätare därifrån. Kommer nån dag nästa vecka.

LillNaisarn
29 april 2011
Trådstartare
M_Forsgren skrev:
Kolla eBay. Sitter och väntar på tre mätare därifrån. Kommer nån dag nästa vecka.

Tack för ditt svar, men det var inte riktigt min fråga. Jag frågade om bra tillverkare på mätare.

fälg fantast
1 086 Inlägg
29 april 2011
prosport är ett utav de bästa, kostar därefter,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

642 Inlägg
29 april 2011
Rekommenderar antingen STRI eller Defi Racer, STRI-mätarna finns med olika bakgrundsbelysningar och lite mer finesser som varning och dylikt och ligger dessutom ganska vettigt i pris:

http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w … d65ab3d609

Defi Racer finns i olika bakgrundsbelysningar om man beställer från utlandet men beställer du ifrån t ex JC-Performance så finns de bara i blått, saknar varningsfunktion men mätarna skriker kvalitet och är hur snygga som helst:

http://jc-performance.se/produkter.php? … amp;n3=250

I annat fall så finns det Autometer som ligger inom dina prisramar dock saknar de flesta av deras mätare metriska värden så det är Psi, Fahrenheit osv som gäller.

LillNaisarn
29 april 2011
Trådstartare
Lowenhart skrev:
prosport är ett utav de bästa, kostar därefter,

Tack för ditt tips, men dyra vet jag inte om jag ville påstå att dessa var.
Dessa går ju rent av också att fynda billigt på eBay smile
DanneJ skrev:
Rekommenderar antingen STRI eller Defi Racer, STRI-mätarna finns med olika bakgrundsbelysningar och lite mer finesser som varning och dylikt och ligger dessutom ganska vettigt i pris:

http://server.pure-pf.com/webshop/ppf_w … d65ab3d609

Defi Racer finns i olika bakgrundsbelysningar om man beställer från utlandet men beställer du ifrån t ex JC-Performance så finns de bara i blått, saknar varningsfunktion men mätarna skriker kvalitet och är hur snygga som helst:

http://jc-performance.se/produkter.php? … amp;n3=250

I annat fall så finns det Autometer som ligger inom dina prisramar dock saknar de flesta av deras mätare metriska värden så det är Psi, Fahrenheit osv som gäller.

Kanon, tack för ditt svar. Hurvidare om det är inrikes eller utrikes det tipsas om spelar det ingen roll.
Huvudsaken är att jag får så bra kvalite som möjligt för pengarna smile

642 Inlägg
29 april 2011
Vilka du än väljer av STRI lr Defi så blir du säkerligen nöjd, kör med Defi i min Supra nu och ska komplettera med lite STRI-mätare, polaren har såna i sin Supra och de såg riktigt snygga ut och robusta ut.

Trafikledare
563 Inlägg
29 april 2011
Autometer!!

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

LillNaisarn
29 april 2011
Trådstartare
DanneJ skrev:
Vilka du än väljer av STRI lr Defi så blir du säkerligen nöjd, kör med Defi i min Supra nu och ska komplettera med lite STRI-mätare, polaren har såna i sin Supra och de såg riktigt snygga ut och robusta ut.

båda var otroligt snygga. Dock så lutar det åt defi av nämnda förslagen smile

7 281 Inlägg
29 april 2011
Jag kör med DEFI Advance BF. Funkar väldigt bra!
Kostar dock en del och man måste ha "huvudenheten".
Kan dock logga och varna!

LillNaisarn
29 april 2011
Trådstartare
Brains skrev:
Jag kör med DEFI Advance BF. Funkar väldigt bra!
Kostar dock en del och man måste ha "huvudenheten".
Kan dock logga och varna!

jag har dock kollat på serien man inte behöver huvudenhet. Känns lite onödigt överseriöst för mitt ändamål wink

1 153 Inlägg
29 april 2011
Kör på stri mätare.Grym kvalite o funkar kanon.

LillNaisarn
1 maj 2011
Trådstartare
mkiv77 skrev:
Kör på stri mätare.Grym kvalite o funkar kanon.

tack för din åsikt smile det lutar åt antingen dom eller defi smile

1 153 Inlägg
1 maj 2011
Skit i defi .Stri är minst lika bra och billigare.Jag köpte såna i stället för defi till min 1000hästars supra
och dom duger åt mig:)

LillNaisarn
1 maj 2011
Trådstartare
mkiv77 skrev:
Skit i defi .Stri är minst lika bra och billigare.Jag köpte såna i stället för defi till min 1000hästars supra
och dom duger åt mig:)

det ligger något i det du säger:) duger då minst lika bra i min bil smile

Trafikledare
563 Inlägg
1 maj 2011
Har sagt det innan men kan säga det igen... Autometer! Dollarn är ju dessutom billigare än någonsin.

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

LillNaisarn
1 maj 2011
Trådstartare
tack för era åsikter. Jo dollarn ligger lågt, hade tänkt handla over there smile hur står sig autometer mot stri ? Betalar hellre lite extra om de anses vara bättre smile

642 Inlägg
2 maj 2011
LillNaisarn skrev:
tack för era åsikter. Jo dollarn ligger lågt, hade tänkt handla over there smile hur står sig autometer mot stri ? Betalar hellre lite extra om de anses vara bättre smile

Autometer är ett beprövat märke och det finns oerhört många som använder deras mätare som kör med funktion före utseende mao inte så snygga men har hög kvalitét. Som jag skrev tidigare så kan det dock vara svårt att få tag på mätare från Autometer som visar metriska värden.

Jag personligen skulle hellre ha satsat på STRI som både är riktigt snygga och har hög kvalitét men även har ganska goa funktioner som ställbar varning och att man kan se högsta uppmätta värde.
Senast redigerat av DanneJ (2 maj 2011)

LillNaisarn
3 maj 2011
Trådstartare
tack dannej för ditt suveräna svar igen. Känns lite jobbigt med psi och dyl nu då du nämner det igen. Blir att leta upp någon som säljer stri i staterna nu då smile

Sök