Nypåsatt drag + El. får inte elen o funka Volvo V70

Ekola
29 april 2011 · 3 Inlägg

Hej alla glada.
Har nyss satt på ett drag på min V70, åkte till JB bildemontering o plocka ett slet med mig elkabel sats + relä
trodde det skulle vara lätt bara plugg and play lixom men så var inte fallet. har skruvat dit draget, kopplat elen typ rätt. får ljusen o funka hyffsat ut i ljusrampen till kärran, problemet är att jag inte får Bromsljusena o funka ut till släpet. blinkers och pos ljus funkar men trampar jag på bromsen funkar inte dessa på den. kopplar på ljusrampen på en annan bil för o kolla och där funkar dom ju, har nån blå o svart kabel med kabel sko hängandes lös samt nån för dimljus tror jag. vart skall dessa in? Någon som är expert på bil el får ju gärna ge mig ett tips. PM eller om du har ett bra kopplings schema o bistå vore det ju fin fint.
kan ju inte bara vara jag i hela garaget.org som har eller har haft detta problem.

svar ang åk till mekonomen o köp en ny sats till din bil undanbedes smile vill ju använda det jag har för o få det o funka tongue

Senast redigerat av Ekola (29 april 2011)

KarlGustafGilbert
29 april 2011 · 17 Inlägg

Hallå, här ghar du ett kopplingsschema i alla fall, nu är det bara att knalla ut och mäta om du har nåt klös på uttaget.
http://www.elmontoren.com/slapvagn.htm

Ekola
29 april 2011 · 3 Inlägg

Tackar Padee men det är innuti bilen jag inte får klös i det. men ska mäta mig fram imorgon och se kan vara så att det är en skarvning som är bruten kanske.roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang