Citroen C3 låter illa om ena dörren när den låser..

Antebellum
30 april 2011 · 2 Inlägg

Min lilla bil, Citroen C3 har fått ett problem..

När jag låser bilen, så kommer det ett väldigt högt ljud från vänster bakdörr (se klipp längre ner)..
Helt plötsligt en dag gick den dörren inte att öppnas från utsidan, den gick bara att öppnas från insidan, när den då öppnats från insidan så lät den när man låste bilen.. Hade dörren "låst" sig och man INTE öppnade från insidan var den tyst när man låste bilen, men tjöt när man öppnade från insidan.. Hänger ni med..? big_smile

Efter ett par dagars elände och kliande i huvudet så slutade den dörren att låsa sig, men låter nu istället så där hemskt illa varje gång man låser den.. jag som är tjej och inte är så jätte kunnig har frågat andra lite mer kunniga, men ingen verkar veta vad det är som felar..

Min chansning är att fråga om någon HÄR vet innan jag tar bilen till verkstad.. Dom ska alltid kolla 3000 saker vilket gör att det tar tid, och kostar mer än vad det bör, det är ganska enkelt att lura en sån som mig på pengar då jag inte kan så mycket om bilar hmm

Här är iaf Y-T klipp på lätet..

http://www.youtube.com/watch?v=QjpXqD1pIWM


Tack på förhand   smile

Senast redigerat av Dieselsmurfen (30 april 2011)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
30 april 2011 · 17 486 Inlägg

Ta isär dörren. Från insidan så klart... Smörj allt som verkar röra sig. Vanligt "grease" alltså fett. Annars så rekommenderas nog verkstad om du inte är haj på bilar. Sålt Citroen som levebröd några år och att börja skruva med elsystemet avrådes bestämt.

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Onee
30 april 2011 · 342 Inlägg

köp en låskista från skroten å byt ut. vi har haft detta problem på jobbet å byt låskisa så har det funkar, en av 5 bilar så var det kablebrott på en kabel.

Antebellum
30 april 2011 · 2 Inlägg

tack för svaren  smile  Får försöka få tag i min kusin och se om han kan fixa det där, eller lämna in den, för jag ger mig då inte på det..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang