2432
Sök

Stereohjälp

4 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
ska köpa ett stereopaket från brl till min mammas bil. Paketet innehåller en aktiv 8" baslåda från GAS med inbyggt steg. Högtalarna är 2st 4" och 2st 6"x9" också dom från GAS. Och huvudenheten är en JVC.

Min fråga är om det räcker att använda CD-spelaren för att driva alla högtalarna eller om jag borde köpa ett slutsteg och i så fall hur många av högtalarna ska drivas med steget och hur många kanaler behöver jag då.

Är nybörjare när det kommer till billjud.

Peace

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
4 augusti 2006
Beror på vilka krav du har på ljudet. Om det är till mammas bil skulle jag tippa att du klarar dig på stereon. Prova först utan steg så om du tycket det är för "lite" så är det ju bara att komplettera med ett steg senare.

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

4 Inlägg
4 augusti 2006
Trådstartare
Imon skrev:
Beror på vilka krav du har på ljudet. Om det är till mammas bil skulle jag tippa att du klarar dig på stereon. Prova först utan steg så om du tycket det är för "lite" så är det ju bara att komplettera med ett steg senare.

Ok, då vet jag.
Men är det inte krångligt att först installera allt och sen bli tvungen att göra om det bara för att man köper ett steg?

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
4 augusti 2006
Chrisb skrev:
Imon skrev:

Ok, då vet jag.
Men är det inte krångligt att först installera allt och sen bli tvungen att göra om det bara för att man köper ett steg?

Om du har baslådan med inbyggda steget inkopplat är det ju bara att koppla vidare från den i bakluckan till slutsteg - 6*9.. *Lågnivå, +, - & remote.*

1 631 Inlägg
4 augusti 2006
Det räcker fint med cd-spelaren. Du behöver inget extra steg.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök