6324
Sök

Tips på hur färga innertaket svart?

2 140 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
Har tänkt färga innertaket på min merca svart, de går ej plocka hur så jag måste göra de på plats. Hur ska jag bära mig åt? vilken färg är passande att använda? vad ska jag rengöra med osv?

mvh

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

C20LET
1 041 Inlägg
3 maj 2011
Jag skulle ha maskerat ruter, instrument o allt inne i bilen i stort sätt o sprejat den, en tjejkompis här på garaget har gjort det på henns bil o det blev snygg, men det skulle bara funka om det är vinyl, o jag hade valt svart färg för den är båda snygg o smutstålig.

BTW det går alltid att ta loss innre taket men det tar tid, jag tog loss min o klädde om den i svart tyg o det blev riktigt nice.

Vi tycker olika vet jag, that's it

2 140 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
kommer ta ur all inredning och självklart maskera rutorna. och ja de är vinyl men de är mycket svårt att ta ur innertaket på w124an.. du har ingen länk till bilen? smile

C20LET
1 041 Inlägg
3 maj 2011
AntrE skrev:
kommer ta ur all inredning och självklart maskera rutorna. och ja de är vinyl men de är mycket svårt att ta ur innertaket på w124an.. du har ingen länk till bilen? smile

Nej inget som ligger uppe, men kan kolla imorgon om jag kan ta lite bilder som jag kan ladda upp från hennes bil, den blev hur fin som helst o man skulle tro att den va svart redan från fabriken smile

2 140 Inlägg
3 maj 2011
Trådstartare
låter ju finfint smile men vad ska man tvätta och förbereda med innan lack?

C20LET
1 041 Inlägg
3 maj 2011
AntrE skrev:
låter ju finfint smile men vad ska man tvätta och förbereda med innan lack?

jag hade tagit en trasa o torkat av den, att tvätta den är inte bra för det lär bli fuktigt, men ta en blöt trasa o gör rent den o gnugga lätt ifall det finns lite fett på nån ställe

Sök