6108
Sök

240 Turbo!, projekt behöver hjälp med en el fråga:)!

220 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Hej jag har en 240 gl från 88 som jag har petat ner en b23et i från en 760 -84 kan jag ta alla kablar och allting och flytta det till 240n eller måste jag klippa och klistra med kablar som sitter där:)?
tacksam för snabbt svar:)!
Mvh

3 354 Inlägg
5 maj 2011
lite från frågan men ska du besikta den sen?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Försöker iaf
1 998 Inlägg
5 maj 2011
Det absolut enklaste är att fixa en motor de går att besikta med. Alltså en b230ft/fk från 89 och uppåt.

Sen bör man ha en kabelhärva från en 240 med lh 2.4 som kom 89.
Sprätt sedan upp kabelhärvan och klipp kabeln till spridarna. De kommer en grön kabel från styrboxen som delas till fyra. Klipp före den och skarva den och dra kabeln till spridarmotståndet. Dra sedan 4 mindre kablar från motståndet till de fyra kablarna du knippsade innitu härvan. Ihop med allt och sätt i boxar från 940.

Det är de enda som behövs göras med härvan. Jag klippte även bort kontakten till kallstarten men då har jag den nyare motorn som ej har någon sådan.

Detta är hur jag gjorde. B230ET går de ej att besikta med och den krävs betydligt mer fixande och dolande för att få 740 härvan att passa ihop med 240ins...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

220 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Seth skrev:
lite från frågan men ska du besikta den sen?

nej den ska inte besiktas:)

220 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Boostrider skrev:
Det absolut enklaste är att fixa en motor de går att besikta med. Alltså en b230ft/fk från 89 och uppåt.

Sen bör man ha en kabelhärva från en 240 med lh 2.4 som kom 89.
Sprätt sedan upp kabelhärvan och klipp kabeln till spridarna. De kommer en grön kabel från styrboxen som delas till fyra. Klipp före den och skarva den och dra kabeln till spridarmotståndet. Dra sedan 4 mindre kablar från motståndet till de fyra kablarna du knippsade innitu härvan. Ihop med allt och sätt i boxar från 940.

Det är de enda som behövs göras med härvan. Jag klippte även bort kontakten till kallstarten men då har jag den nyare motorn som ej har någon sådan.

Detta är hur jag gjorde. B230ET går de ej att besikta med och den krävs betydligt mer fixande och dolande för att få 740 härvan att passa ihop med 240ins...

jag tänkte det borde väl gå att ta hela alltihopa från 760n till 240n bara så att den går lysen och tändnngs lås ska funka sen skiter jag i resten:)

Sök