Ta bort torkarna på s60

ThaHoff löken
5 maj 2011 · 5 Inlägg

Hej alla..

Volvo s60 -04

Har tänkt ta bort mina torkare på strålkastarna på fredag. Har kollat runt på hur jag ska göra men alla skriver olika så jag tänkte kolla om jag får ett snabbt och bra svar här..

På en verkstad sa dom att jag bara behövde "tejpa" kablarna tongue är det så enkelt??
Har läst att man kan ta bort säkringen till motorn som kör torkarna..eller ta bort motorn??
Hur gör jag med spolarvätskan??

Tack för snabbt svar..Vill ju att dom nya devileyes:en ska se bra ut till helgen smile

//Hoffa

ThaHoff - One man party
Lyngmo
5 maj 2011 · 466 Inlägg

nja jag hade nog satt en skruv i slangen som spolarvätskan kommer ut ifrån. jag har funderat på samma sak som dig. jag vet inte om man ska kapa pinnen som själva torkarna sitter på eller om man ska ta bort dom helt.....

ThaHoff löken
7 maj 2011 · 5 Inlägg

Pratade med en snubbe som sa att pinnen kanske bara går att skruva av men jag ska ge mig på det nästa vecka så får se hur det slutar tongue

ThaHoff - One man party
Lyngmo
7 maj 2011 · 466 Inlägg

hehe lycka till

isak90
7 maj 2011 · 1 997 Inlägg

På min så satte jag en skruv i slangen och skruvade bort hela motorn. Går smidigt när du ändå har lös lyktan. smile

Jerk-R
7 maj 2011 · 593 Inlägg

Slangen för spolningen på strålkastarna är bara att dra ur och följa till spolarvätskepumpen, där sitter det en slangbit från pumpen, sen ett Tkors där ena slangen går till strålkastarna och andra till vindrutespolningen.. Så bort med t-korset och sätt slangen till vindrutespolningen direkt på pumpen... smile

F4S4N CAD-konstruktör
8 maj 2011 · 1 392 Inlägg

Skruva bort hela torkararmarna först. Slå en knut på slangarna och göm dom innanför fronter. Ta av fronten och montera bort motorerna. Annars sticker axeln ut som armarna sitter på. Sen kan du ju köpa pluggar å måla i bilens färg.

Inget svårt jobb smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
ThaHoff löken
8 maj 2011 · 5 Inlägg

tack för svar..får täckpluggar från lackering på onsdag så ge mig på det i veckan smile

ThaHoff - One man party
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang