3874
Sök

Vacuum på tryckrör 200sx s13 vart ska gå vart?

1 163 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Hejsan ja ha precis monterat på min nya Fmic kit..

och vid turbon ner till kompressorhuset så är det ett vacuum uttag som jag inte vet va ja ska göra med ... se bilderna så förstår ni vad jag menar å kanske har nån lösning:)

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-4b495f05701138ddf2dad2e3a73b0974.jpg
vacuum uttaget på detta tryckröret vart ska den gå? yikes

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-a7a18466cfe14891f456560f7908ec2d.jpg
på bilden syftar jag på slangen som går mellan turbon och wastegaten, (turbo till vänster / wastegate till höger) ska man sätta t koppling där å dra upp till vacuum uttaget på tryckröret eller hur ska man göra?

mvh håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

3 235 Inlägg
7 maj 2011
Slangen mellan turbo/WG behöver du inte röra. Och det är inte vakuumutag på tryckröret, för där är ju övertryck så fort turbon börjar ladda:) Om det inta fanns uttag på originalröret kan du egentligen bara plugga det.
är det eltejp jag ser under silikonslangen?

1 163 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
engolf skrev:
Slangen mellan turbo/WG behöver du inte röra. Och det är inte vakuumutag på tryckröret, för där är ju övertryck så fort turbon börjar ladda:) Om det inta fanns uttag på originalröret kan du egentligen bara plugga det.
är det eltejp jag ser under silikonslangen?

nej på orginal tryckrör är det inget uttag yikes .. under silikon slangen är det vulktejp för att bli lite tjockare bara , ska nog funka bra endå va? eller vad tänkte du på?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

7 120 Inlägg
8 maj 2011
Nu har du tur, den behöver du sen när du byter till T28 för då är det ingen nippel på kompressorhuset som det är på T25an.. Men det är ju bara plugga den så länge wink

1 163 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Nu har du tur, den behöver du sen när du byter till T28 för då är det ingen nippel på kompressorhuset som det är på T25an.. Men det är ju bara plugga den så länge wink

aha okej smile ja tänkte nästan de skulle vara något sådant! , stort tack aero! smile

mvh

Sök