Drifta med FWD

Bike
5 augusti 2006 ·

tjena   kör en rätt så vanlig   golf 2 gti
så läste lite tidningar om drifting o stod att det är möjligt o drifta med   fwd att man ska komma in i svängen  and rip the e-brake  som dom skriver hand bromsen då  men  vet inte vad dom har för super hand broms men jag har inte lyckas med något som ens i närheten kan efterlikna påbörjan till drift  märks knappt på bilen menar den saktar ner lite typ, men dom man ser på videos dom drar ju den så låser dom däcket på assfalt  menar  vad har dom där i   tips om hur man får super handbroms eller vad jag kan göra fel  har inte testa enu på grus  så ni vet den delen,

för har sett ju  fwd bilar göra det på film  men det är ju dock racer bilar.  så tips  tar allt

laynus
5 augusti 2006 · 256 Inlägg

kanske man får lite mer av "breställ" på drifting ligger man ju på sidan hela tiden runt en bana
men men på rullgrus borde det gå om man drar i handbromsen

Ghost_Face
5 augusti 2006 · 517 Inlägg

"Drifta" med hjälp av endast handbromsen kräver mycket teknik och fart så man kan inte hålla på att tveka om man ska få upp bilen på ställ,plus att det gäller att ha en väl uppspänd handbroms som låser däcken...
Sedan kan man ju alltid stoppa några vätskespolare i bakrehjulhusen som hjälper till att få ut bakvagnen lättare.


Så här ser det ut när man "driftar" med FWD, för er som inte visste tongue
http://video.google.com/videoplay?docid … 4433258458

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
5 augusti 2006 · 1 660 Inlägg

Eller konvertering till Hydraulisk parkeringsbroms...
http://www.vr6.nu/forum/viewtopic.php?t … =handbroms

Ghost_Face
6 augusti 2006 · 517 Inlägg

Hydralisk handbroms är ju rätt vanligt innom seriös drifting, men på en vanlig bruksbil som dessutom är fwd låter det som lite over-kill tongue

precision
6 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

såg någon tuff film från japan för ett tag sen när dom driftar med fwd . såg precis ut som om bilen var bakhjulsdriven smile

Chrillee House/Trance diggare
6 augusti 2006 · 287 Inlägg

Har också sett det, såg jäkligt häftigt ut med tanke på att dem är just framhjulsdrivna. Men varför inte köpa en bakhjulsdriven bil istället? Mer utmaning kanske? smile

Owzer Rallykalle och kabeltattare
7 augusti 2006 · 422 Inlägg

Prova att vänsterbromsa, rally teknik men borde väl gå att få till på en standard bil?

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Emre
7 augusti 2006 · 66 Inlägg

Tycker det borde vara svårt att hålla sladden ordentligt som de gör i filmen. Är ju en annan sak på rullgrus och is men det här verkar vara ren asfalt? Ser iaf skitkul ut big_smile

WasteGate
7 augusti 2006 · 397 Inlägg

Något du MÅSTE prova är att "låna" några MC donaldsbrickor å lägga under vardera bakhjul, sen handbroms, å gasa, du kommer få MKT kul kan jag lova dig!
HEHE, någon mer som testat?

Manne Jajjemen!
7 augusti 2006 · 1 512 Inlägg

WasteGate skrev:
Något du MÅSTE prova är att "låna" några MC donaldsbrickor å lägga under vardera bakhjul, sen handbroms, å gasa, du kommer få MKT kul kan jag lova dig!
HEHE, någon mer som testat?

haha, de måste ja testa nångång smile

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
favete Gör saker för pengar
7 augusti 2006 · 75 Inlägg

jag provade de förra sommaren..DE E SKIT KUL!!!

Volkswagen Bora "VR6 4motion" (2000)
jonTe
7 augusti 2006 · 5 710 Inlägg

Owzer skrev:
Prova att vänsterbromsa, rally teknik men borde väl gå att få till på en standard bil?

Kräver DUKTIGT med effekt.....något som Golf2:an saknar...

MVH Jonas
..............
StiFf Wankel
7 augusti 2006 · 1 080 Inlägg

WasteGate skrev:
Något du MÅSTE prova är att "låna" några MC donaldsbrickor å lägga under vardera bakhjul, sen handbroms, å gasa, du kommer få MKT kul kan jag lova dig!
HEHE, någon mer som testat?

yup gjorde det med gamla peggan, så jävla kul big_smile

MDS Västerås
jonte83 Rockstar
7 augusti 2006 · 22 Inlägg

Det går allt att vänsterbromsa med en vanlig bil oxå...
2:ans växel och gasen i botten, och sen stampa till på bromsen i kurvan.
kräver viss träning men ganska kul när det funkar.
Är lättast att träna på vintern iofs, men det går på asfalt oxå.
Gick iallafall med en Saab 99

* Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...;)
kebel83@hotmail.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang