6157
Sök

Bränsletrycksregulator B230E

809 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Tjenna. någon som vet var bränsletrycks regulatorn sitter på B230E motorn? har letat men hittar inget. är ju det mekaniska sprutet så luftmängdsmätaren sitter ju under insuget i gummibälgen det har jag listat ut men var BTR.en sitter vetifan. för den krånglar antagligen för motorn får dåligt med soppa när den varmstartas. går precis som dåligt med bensin någon sekund sen så funnkar allt prima.

MvH Tommy

21 761 Inlägg
15 maj 2011
Styrtrycksventilen sitter alldeles bredvid luftmängdmätaren, närmast blocket. smile

809 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Styrtrycksventilen sitter alldeles bredvid luftmängdmätaren, närmast blocket. smile

aha smile ska kolla detta då! så det är den som styr bränsletrycket?

21 761 Inlägg
15 maj 2011
Ja, den styr både "kallt" och "varmt" bränsletryck. Har inte skruvat en massa med själva insprutningen så jag kan nog inte ge några bra råd. smile

809 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ja, den styr både "kallt" och "varmt" bränsletryck. Har inte skruvat en massa med själva insprutningen så jag kan nog inte ge några bra råd. smile

okej tack men ska lokalisera den då. på lufmängdmätaren in mot blocket då. smile

1 816 Inlägg
15 maj 2011
Sitter där den mekaniska bränslepumpen sitter på förgasarmotorerna, dvs på blocket.

809 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Hilmer skrev:
Sitter där den mekaniska bränslepumpen sitter på förgasarmotorerna, dvs på blocket.

okej ska kolla lite där. vetinte var förgasar motorerna har sin bränslepump så blir lite svårt att veta precis smile

Sök