4818
Sök

Bygga om "vakuumknapp" till en "elknapp"?

529 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Hej!
Kunde inte komma på någon bättre rubrik, hoppas den duger. Är så att i min Olds så fanns det ett tillbehör, vacuum trunk releas, alltså en vakuum styrd öppning av bagaget. Min fundering är nu om någon här ute som är lite mer insatt i det här med knappar och dylikt kan säga om det finns möjlighet att konvertera själva knappen till en vanlig elknapp med två flatstift? Någon hobbyelektriker borde väl kunna fixa det? Hoppas ni förstår vad jag menar.

Såhär ser knappen ut.
http://i12.ebayimg.com/04/i/000/d2/af/9be4_1.JPG

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

3 235 Inlägg
16 maj 2011
Den där knappen släpper val bara luft in i systemet så att bagageluckan åker upp, alltså en slags ventil som öppnar när du trycker på den.

463 Inlägg
17 maj 2011
Det lättaste är nog att köpa en biltema-knapp och slakta och sedan sätta dit knapp och "pynt" från din nuvarande.

529 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
engolf skrev:
Den där knappen släpper val bara luft in i systemet så att bagageluckan åker upp, alltså en slags ventil som öppnar när du trycker på den.

Ja det stämmer men jag har byggt om och monterat en solenoid som ska öppna istället för luft, men jag vill fortfarande ha kvar orginalknappen.

habomaster skrev:
Det lättaste är nog att köpa en biltema-knapp och slakta och sedan sätta dit knapp och "pynt" från din nuvarande.

Ja det lutar åt att det blir nått sånt.

529 Inlägg
8 juni 2011
Trådstartare
Lyfter tråden ingen! Någon som har tips på en tryckströmbrytare med ett monteringshål på ca 12mm, dom knapparna på biltema som är intressant har ett hål på 20 och 22mm så dom är för stora.

Sök