5265
Sök

Vad kan jag få för min s40 2.0 T?

557 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
Hej, jag har en Volvo S40 2.0T - 98

Miltal: Precis passerat 10.000 mil

Ferritia Sportavgassystem (Rostfritt)
18" ACE Fälgar
Sänkt med H&R Fjädrar.

Nu till problemet, jag har nått problem med motorn. Bilen dör så fort den blir varm och  om man ger mer än 3000 varv så smäller det och har det i avgassystemet, samt att den går inte alls bättre för att man gasar, snarare sämre.

Jag vet dock inte vad som är fel, men det kan vara vad som helst tydligen. Det kan kosta allt från 100:- till jag vet inte hur mkt att laga.

Jag köpte själv bilen i Januari för 73.000:- och funderar nu på att sälja den som den är. Jag har räknat med att förlora en bra slant men vad ska man göra utan pengar? sad

Sen undrar jag också några saker ang Opel Calibra Turbo 4x4...

Är det en bra bil?
hur långt kan den gå innan den rasar?
går den bra?

har också hört att många Calibra ägare haft mkt problem med sina bilar, stämmer det att det e mkt småsaker som går sönder all the time?

mkt tacksam för svar. MVH // Jerry

//Jerry

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
6 augusti 2006
lämna in den på volvoverkstad och kolla vad som är fel, säg dock inte att dom ska laga det! är det en skitsumma skall du defenitivt inte sälja den som den är utan laga och sen sälja.

mitt råd: kolla vad som är fel och vad det kostar att laga!

man lever bara en gång så lev väl!

2 652 Inlägg
6 augusti 2006
söker du lite så hittar du några trådar om calibra , 2st senaste veckan

2 652 Inlägg
6 augusti 2006
Bullo skrev:
lämna in den på volvoverkstad och kolla vad som är fel, säg dock inte att dom ska laga det! är det en skitsumma skall du defenitivt inte sälja den som den är utan laga och sen sälja.

mitt råd: kolla vad som är fel och vad det kostar att laga!

håller helt o hållet med dej . på en sådan bil storprutar vem som helst
bara ett råd

557 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
Bullo: Jo jag har faktist funderat på det.

Jag tror inte det är nått större fel faktist. Jag körde hem den idag från flickvännen med hennes farsa bakom utafall bilen skulle dö. Visst dog den och vi fick bogsera sista biten. Men han sa att varje gång bilen (Poffade till) vårt att förklara men när det smäller till i avgassystemet så sa han att det kom ut svart rök ur avgassystemet. Jag vet inte alls vad som kan vara fel.

Dock så skulle den servas för ett tag sen och det har jag inte gjort mer än att bytt olja. Så jag undrar bara om det kan ha nått med det att göra. Nått filter eller nått som inte e som det ska.

Jag kan dock nästan ingenting om bilar satt. smile

//Jerry

2 652 Inlägg
6 augusti 2006
att bilen poffar till med svart rök betyder ofta på fel bränsle\luftblandning kan vara lmm ? igensatt luftfilter ?

De räcker inte att bara byta olja när man servar en bil .

först o främst skulle jag göra en STOOOR service på bilen innan man gör något alls

Hur länge är ett TAG sen du serva=?

557 Inlägg
6 augusti 2006
Trådstartare
bmw_z: Enligt serviceboken så var den servad vid 7000 mil sist. Men förra ägaren sa att han hade servat den själv istället för att betala massa pengar för att göra sånt man kan göra själv... Han sa även att han skulle byta olja innan försäljningen men det tror jag inte alls på att han gjort eftersom att jag fick byta igen efter bara nån månad för att det inte alls var mkt olja i den. hmm

//Jerry

2 652 Inlägg
6 augusti 2006
okej . de är mkt möjligt att han bytt olja i bilen ändå ,, bilarna drar faktist lite olja . OBS även helt nya bilar .

och oljan ska kollas med jämna mellanrum . lita inte på oljelampan ,, när den tänds är de ofta för sent = motorn har inget oljetryck så fort den lampan lyser och går med andra ord torrt .

om bilen gått 3000mil sen sista service så är de dags att byta luftfilter också , sen vet jag inte vad som står i volvos service spec men möjligt att de är bränsle filter och koll av alla andra oljor\ vätskor som gylkol , bromsvätska , servo, mm

Sök