5369
Sök

Byta till äldre framskärmar, front, stötfångare på SAAB 900 -89. Tips! Går det ens?

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Halloj! Jag funderar på att införskaffa en SAAB 900 89a, men då vill jag byta till stötfångare, front o.s.v från den ännu äldre 900an ..
Jag har alla delar hemma på lager.. men fronten är ju lite mer sluttande och lägre på "nya" 900an (1989).
Så jag undrar om det ens går att byta? Är det mycket jobb?

----------------Våga Vägra Volvo----------------

5 111 Inlägg
18 maj 2011
Ifall skärmarna behöver bytas (vilket jag inte vet) så är det ju ett rätt stort jobb då dessa är svetsade på 900.

350 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Ifall skärmarna behöver bytas (vilket jag inte vet) så är det ju ett rätt stort jobb då dessa är svetsade på 900.

Jo, det vet jag.. Har haft 3 st SAAB 900 av äldre modell.. tongue
Men, om gamla skärmarna passar rakt på så är de ju bara å kapa bort dom å punkta fast dom andra.. Men om man ska behöva kapa och modifiera för att få dit dom så är det ju ett större jobb tyvärr..

5 111 Inlägg
20 maj 2011
Jag tror ju de borde passa rakt på. Var det inte 1988 som det såldes en snikmodell med förgasare och fyrväxlat som bara hette "900", som fortfarande hade gamla fronten, medans nästa steg var "900c" som hade lite mer utrustning (servo och femväxlat? kommer fan inte ihåg) och nya fronten, känns underligt om de skall ha stått och gjort karosserna olika så att säga...

350 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Jag tror ju de borde passa rakt på. Var det inte 1988 som det såldes en snikmodell med förgasare och fyrväxlat som bara hette "900", som fortfarande hade gamla fronten, medans nästa steg var "900c" som hade lite mer utrustning (servo och femväxlat? kommer fan inte ihåg) och nya fronten, känns underligt om de skall ha stått och gjort karosserna olika så att säga...

Jaadu, så kanske det kan vara. Jag vet inte jag. Men ja vet att gammla karossen finns  med den utrustingen å.. =/
Nää, dom är ju hyffsat likaa, de ä ju i princip bara småsaker som skiljer dom åt.. Så ja tycker att de borde gå..

Sök