Tips/ideèr/ till lätt modifiering av subaru legacy 2010

madetomeasure
19 maj 2011 · 111 Inlägg

Söker efter förslag på vad det finns för delar som lämpar sig till subarun, det jag söker är sänkning, fjädrar eller coilovers och vilket märke, har tittat på bilstein och H&R, men hittar inget art.nr som passar.
Även avgas av intresse, funkar HKS slutdämpare på original systemet?

Hittar inte nån lika bilen som har gjort dessa förändringar..

Andra ideèr av intresse med, tuning chip etc

madetomeasure
19 maj 2011 · 111 Inlägg

Fälgar och Toning är redan klart :-)

Frodda
26 juli 2011 · 42 Inlägg

Hej Madetomeasure

Varför inte prova regga dig på subaru forumet?

För nämna lite så titta på legacy sport versionen, finns bilstein dämpare.
Har själv modellen och upplever det helt ok, lite stötig med lågprofildäck 18" dock.
Avgas system finns inte köpa "färdigt" utan måste beställas tror priset låg på 8-10k

Chip avråder jag dig personligen skarpt till göra, ska man ens tänka på sånt här så går till en välrenomerad verkstad.
Får jag förslå så rekommenderar jag att man programmerar om din ECU, men det kostar ochså en del pengar.


bara söka de på forumet!

Cupra Born "Elbil" (2022)
tendency
27 juli 2011 · 445 Inlägg

Bilen är ju rätt ny, men ring och kolla med Pean Sweden, de borde kunna plocka fram fjädring efter dina önskemål och behov.

Du har väl singelavgassystem, med ett ändrör? Det finns en chans att eftermarknads avgassystem till Imprezan passar, men jag vågar inte påstå det. Du har inte angett bostadsort, men annars brukar Ferrita i Köping rekommenderas. De bygger avgas av hög kvalité efter dina önskemål och bil, har väl ok priser tror jag, samt livstids garanti för den som har handlat av dom.

Beträffande "tuning chip", så är det inget som rekommenderas på Impreza turbo, utan då är det programmering/mappning av ECU som gäller. Men hur mycket mer skjuts man kan få i din bil och vad som rekommenderas vet jag inte, det finns ju motorstarkare alternativ om man vill ha mer prestanda. :-)

Och nu såg jag att denna tråd skapades för rätt längesen och att du säkert har rett ut en del frågetecken.. ;-)

Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
madetomeasure
31 juli 2011 · 111 Inlägg

Ja tar alla tips tacksamt fortfarande:-) har iaf tinat rutorna och det blev riktigt bra! Mailat jrm ang tips och spec. Ang bilstein men utan svar så jag ska prova pean ist. Nästa grej är fjädrar och avgas har kollat med ferrita så det ska väl egentligen bara till att få till detaljen pengar så ska de nog lösa sig, vart kollar jag Map nånstans?

Christian S
31 juli 2011 · 4 816 Inlägg

JRM fixar mappning åt dig.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang