Inför: BACKYARD AUTOMEET 2.0 Trollhättan 2011 - Fredag 1 Juli kl 19.00 ~ Swapmeet special

Widowmaker
23 maj 2011 · 1 112 Inlägg

Backyard Automeet 2.0 Swapmeet special
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-e7fe463bd0e6fc15207eea834e2be99c.jpg


Nu är det dags igen! Nu kör vi uppföljaren på bilträffen som slog stenhårt.
Efter jag har fått så mycket bra feedback och även förfrågningar på nästa tillfälle så är
Backyard automeet är tillbaka efter den första träffen som blev en jättesuccé.big_smile
Jag vågade gissa upp till 150 bilar vid första träffen men vi slog snarare det med över 200 bilar.
Denna gången räknar jag iskallt med mycket mera värme och en ännu större uppslutning.
Kan vi fylla parkeringen med 300 bilar? Jag föreställer mig att vi kommer göra det.cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-b78d3081099d162844b3319e10186ac8.jpg

Upplägget blir i grunden på samma vis som första träffen.
Det blir en enkel men stor träff. Kan snarare se det som en allmän sammankomst då det inte kommer finnas funktionärer å andra diverse tekniska personer. Möjligen jag själv då men inga snubbar i orange färgade vägverket västar
En hederlig träff utan massa glassiga tillbehör helt enkelt. Tag med din bil dina polare å ett gott humör så kan man få till något bra utan att det skall kosta pengar.
Givetvis så kör vi karavanen som avslutning även denna gång! Kolla längre ner i tråden för de nya detaljerna om den.
ALLA ÄR VÄLKOMNA OAVSETT BILMÄRKEyikes

TID: Fredagen den 1 Juli kl 19.00 - 20.45

20.45 så startar jag och samlar upp folket för karavanen och det räknar jag med ca 10-15 minuter
PLATS: Trollhättan/Överby - Parkeringen bakom SIBA/Etagehuset

Tillägger att jag inte tar på mig något som helst ansvar för andras handlingar även om jag hoppas att det bara kommer folk med rent mjöl i påsen å endast medverkar för sitt brinnande bil intresse.
Nedskräpning tolereras inte.mad
Eran skit skall hanteras precis som ni gör annars! För mig funkar soptunnan hur bra som helst.

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-2ee57efe8d6dc6f716caba3cca575003.jpg

Samma parkeringsplats som sist kolla kartan för detaljer.
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-5f01443511edc9996db9832d1907a265.jpg


Eniro karta:
http://kartor.eniro.se/m/aMSAw

Backyard Swapmeet
En riktigt intressant nyhet för denna träffen är att vi kommer köra bagage-loppis, Köp å sälj LIVE som man enkelt kan uttrycka det.
Detta innebär inte att man skall sälja farfars gräsklippare eller mammas parkett golv.
Tänkte mera i stil med att du kanske säljer/byter det felköpta Sportluft filtret eller kanske baslådan som blev över efter du krokade din gamle BMW i höstas.
En CD spelare spelare eller kanske ett par baklampor du fått över när du stylade om bilen.
Yes!! Mera behöver jag nog inte förklara, misstänker att ni har full koll på vad jag dillar om.smile


Karavan - Trollhättan SPECIAL

Vi kommer köra en stadig karavan som avslutning även denna gång. Senaste försöket var mycket uppskattat men blev lite tokigt pga. rödljusen i centrum. Med anledning av detta så kommer en annorlunda slinga att köras, kartan för den slinga kommer inom kort då den måste rekas ordentligt först.
När vi kommer tillbaka efter karavanen så är träffen att betrakta som slut. Jag personligen klipper nog en hamburgare eller kanske tänder grillen på någon parkering i området.smile

Klicka på bilden för en större å bättre version
https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36815/36815-5c8637083639514ed661a6dec5bef9d0.jpg


Jag vill UNDERSTRYKA att just denna träff inte relateras med streetrace över huvudtaget. tanken är en träff å ställa upp sin bil och tjöta med massa gött folk å binda nya kontakter,fota och fotas. Kanske rentav tända grillen för å vara riktigt seriös. Lungna goa sommarkvälls träffar är syftet, streetrace finns det andra som ordnar men det gör inte jag.
Jag kommer inte vara arrangör till något som kan göra att jag får åka buss till jobbet



Vill också säga att detta är en AMATÖRTRÄFF, dvs inga tillstånd till varken avspärrningar eller försäljning för tex företag osv. Bagage-loppis är ok men ingen annan försäljning
neutral




Facebook för anmälning:

http://www.facebook.com/event.php?eid=100144246745433

Riktigt kul å kunna se antalet växa och även lite lättare å ha lite koll på antalet deltagare

Senast redigerat av Widowmaker (11 juni 2011)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Ksj
23 maj 2011 · 1 217 Inlägg

Nice! big_smile   Jag kommer och jag ska försöka dra med mig lite folk också!

Saab 900 "2.1an" (1992)
Widowmaker
23 maj 2011 · 1 112 Inlägg

Ksj skrev:
Nice! big_smile   Jag kommer och jag ska försöka dra med mig lite folk också!

Låter riktigt bra det! Var du med sist gång?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
JaZoR Team RmR
23 maj 2011 · 393 Inlägg

härligt att se en till träff i den här staden,
saken är den att nu åker du på 3st rödljus den här gången tongue ? och det är dom bråkigaste av alla

mugenaishou Benz fan
23 maj 2011 · 17 Inlägg

haha trevligt med en träff i trollhättan^^ kommer definitivt big_smile

Dream it, Build it, Drive it
Widowmaker
23 maj 2011 · 1 112 Inlägg

JaZoR skrev:
härligt att se en till träff i den här staden,
saken är den att nu åker du på 3st rödljus den här gången tongue ? och det är dom bråkigaste av alla

Jo jag vet att de rödljusen är elaka men jag tänkte göra så att på den raksträckan som löper längs kanalen direkt efter man passerat sista rödljuset att jag/vi lägger oss längs vägkanten å stannar till så det blir lite uppsamling. jag skall lägga till det på kartan. dvs raksträckan mellan nr 12 och 13. Jag vet att rödljusen är elaka men det e grymt svårt å få med bra delar av stan utan att passera rödljus, detta var det bästa jag kunde få till med minimalt antal rödljus och samtidigt lite city åkning

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
eacan
23 maj 2011 · 595 Inlägg

Självklart dyker man upp på denna träffen också! Sjukt bra förra gången!

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
peegee Forummoderator
23 maj 2011 · 2 924 Inlägg

Kanoners! wink

Swapmeet,
De som vill kränga prylar vore la bra om de visade det me nån skylt? smile

Nya karavan-sträckan,
Via Oscarsbron och uppför Landbergsliden låter ju trevligt helt klart men jag befarar det kan bli svårt eller möjligtvis på håret att de funkar på kvällen efter denna avstängning(?) http://www.trollhattan.se/Startsida/Tra … ergsliden/ ...men tokigt om det visar sig att det fortfarande är avstängt då... roll

…sen utan att veta hur uppskattat det var sist(?) så tycker jag det är synd att inte trängas nere i centrum igen då det lär vara ännu goare drag där nere då och även på andra sidan älven på Spikön (om Emil Örn får som han vill…) ...för karavanen ska la även få största möjliga uppmärksamhet? smile

Strandgatan går ju även köras åt motsatt håll, så t.ex Storgatan ner till Älvhögsborg och Strandgatan tillbaka?
(mellan 11 och 12)

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Ksj
23 maj 2011 · 1 217 Inlägg

Widowmaker skrev:

Ksj skrev:
Nice! big_smile   Jag kommer och jag ska försöka dra med mig lite folk också!

Låter riktigt bra det! Var du med sist gång?

Självklart var jag det, fast jag åkte med polaren för att slippa skämmas över min härkiga saab hmm

Det var jag och polarn som grillade när ni städade smile

Saab 900 "2.1an" (1992)
Pettzon88
23 maj 2011 · 295 Inlägg

Jag kommer självklart smile Var riktigt trevligt sist och måste ju vara med på karavanen big_smile

Streetracer - A Life Without Racing Is No Life At All!
Arnie
23 maj 2011 · 295 Inlägg

Vi kommer ett gång från vbg "som vanligt"  big_smile

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
Viinikka92
23 maj 2011 · 363 Inlägg

Jag kommer! Det var en riktigt bra träff sist, fast karavanen var lite bökig :p
Nu har man sänkt bilen också till den kommande träffen! wink Så hoppas du har valt bort vägarna med dom värsta fartguppen? smile

Honda Civic (1992)
Honda Civic ED "JDM" (1988)
P.H Säljare
23 maj 2011 · 88 Inlägg

kommer ev. om bilen går igenom SBP.

Daz orginal is´t züruck........
ghosten
23 maj 2011 · 1 Inlägg

Låter fint! klart man kommer! smile ses där då gubbs and girls!

The Red Menace
Intrance
23 maj 2011 · 68 Inlägg

Tyvärr krockar det med Iron Maiden

Toyota Supra "Eurospec" (1994)
isak90
23 maj 2011 · 1 997 Inlägg

Jag kommer helt klart! Ska se om jag inte kan få lite mer puts på bilen innan det också wink

Widowmaker
23 maj 2011 · 1 112 Inlägg

eacan skrev:
Självklart dyker man upp på denna träffen också! Sjukt bra förra gången!

Det är rätta takter! Då ses vi där!!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Widowmaker
23 maj 2011 · 1 112 Inlägg

isak90 skrev:
Jag kommer helt klart! Ska se om jag inte kan få lite mer puts på bilen innan det också wink

Mycket bra tänkt! Du låter som en väldigt sund och smart kille!smile

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Widowmaker
23 maj 2011 · 1 112 Inlägg

Viinikka92 skrev:
Jag kommer! Det var en riktigt bra träff sist, fast karavanen var lite bökig :p
Nu har man sänkt bilen också till den kommande träffen! wink Så hoppas du har valt bort vägarna med dom värsta fartguppen? smile

Jag hoppas att den slingan ja gjort skal funka. Har försökt å köra så vägbule å rödljus fritt som möjligt!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Widowmaker
23 maj 2011 · 1 112 Inlägg

Pettzon88 skrev:
Jag kommer självklart smile Var riktigt trevligt sist och måste ju vara med på karavanen big_smile

Mycket bra! See you there man!cool

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang