4564
Sök

Genesis 4channer vs. focal solid 4

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
tjena sitter och funderar på vilket av stegen jag ska satsa på just nu sitter jag med ett odugligt gas alpha x4100

108 Inlägg
23 maj 2011
Vadå odugligt wink Det duger fint till mina 6x9or big_smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Lewmpz skrev:
Vadå odugligt wink Det duger fint till mina 6x9or big_smile

hehe aa:)  men jag vill ha bättre och renare ljud  specc högre volymer  de låter bara illa när man krämar på
å framsystemet är  nästan nytt  spl dynamics sd-5.2.. men  fram kmr de plastas om för 6,5or senare. så nu behöver jag bara byta upp mig i steg vägen

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
23 maj 2011
Kan inte direkt uttala mig om Solid-stegen då jag bara hört en bil med dem EN gång förra året.

Men Genny 5.......MUMMA vilket steg. En nackdel är dock att det låter ruskigt mkt bättre när det når upp till 90 grader eller så. Fast då kan du ju grilla ngt på det samtidigt wink
Nej men seriöst..... Genny 5 är en riktigt trevlig bekantskap. Kompisens har över 10 år på nacken nu och låter fortfarande lika bra och trevligt. Och på vanligt Gordonmanér så är det ganska underspecat. (Få med birthsheet om du köper ett så förstår du vad jag menar)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Lonefox skrev:
Kan inte direkt uttala mig om Solid-stegen då jag bara hört en bil med dem EN gång förra året.

Men Genny 5.......MUMMA vilket steg. En nackdel är dock att det låter ruskigt mkt bättre när det når upp till 90 grader eller så. Fast då kan du ju grilla ngt på det samtidigt wink
Nej men seriöst..... Genny 5 är en riktigt trevlig bekantskap. Kompisens har över 10 år på nacken nu och låter fortfarande lika bra och trevligt. Och på vanligt Gordonmanér så är det ganska underspecat. (Få med birthsheet om du köper ett så förstår du vad jag menar)

skulle vilja veta  lite om solid steget smile  har sj  monterat ett solid 1 steg i en polares bil  och så har jag liggandes ett dualmono:)  såg just att de fanns ett morel kitt på blocket undra om man skulle slå till:)
men  vill kunna spela högt samtidigt och  rent smile men de blir en svår kombo när man inte har  nog med pengar:)

7 241 Inlägg
23 maj 2011
FP Dual Mono?
Riktigt trevligt steg.
Tänkte du dig använda dig av det tycker jag att du skall kolla med Roger " Carsnaudio " Edvinsson om han fort. har kvar sitt/sina till salu. Han var på mig för ett tag sedan om dem.....

Ring annars Armour och prata med Anders Redigh (jaja Armour har agentaturen för Focal men Anders brukar vara rak och ärlig i sina åsikter)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Lonefox skrev:
FP Dual Mono?
Riktigt trevligt steg.
Tänkte du dig använda dig av det tycker jag att du skall kolla med Roger " Carsnaudio " Edvinsson om han fort. har kvar sitt/sina till salu. Han var på mig för ett tag sedan om dem.....

Ring annars Armour och prata med Anders Redigh (jaja Armour har agentaturen för Focal men Anders brukar vara rak och ärlig i sina åsikter)

okej  genesis steget  tänkte jag köpa beggat och focal steget nytt fast i finland för ca 1700 kr

7 241 Inlägg
23 maj 2011
christofer_k skrev:
Lonefox skrev:
FP Dual Mono?
Riktigt trevligt steg.

okej  genesis steget  tänkte jag köpa beggat och focal steget nytt fast i finland för ca 1700 kr

Vad för pris på Gennyt?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Lonefox skrev:
christofer_k skrev:
Lonefox skrev:
FP Dual Mono?
Riktigt trevligt steg.

Vad för pris på Gennyt?

3000

7 241 Inlägg
23 maj 2011
christofer_k skrev:
Lonefox skrev:
christofer_k skrev:

Vad för pris på Gennyt?

3000

"Normalt" begagnatpris på det.
Men med tanke på att de har kostat 12-13K och nu löigger runt 9-10K i nypris så är det vääääääääldigt prisärt. smile

Nu har du iaf ngr åsikter kring Genny......

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Lonefox skrev:
christofer_k skrev:
Lonefox skrev:

Vad för pris på Gennyt?

3000

"Normalt" begagnatpris på det.
Men med tanke på att de har kostat 12-13K och nu löigger runt 9-10K i nypris så är det vääääääääldigt prisärt. smile

Nu har du iaf ngr åsikter kring Genny......

joo de e perfekt nu behöver jag bara åsikter om solid 4an smile

Sök