4694
Sök

Problem med start av bilstereo

671 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
hoj har nyss köpt mig en suzuki swift -90 årsm
sen skulle jag sätta in en stereo  idag och jag har 2st nya jvc spelare och endast när jag kopplar in plus o minus så startar stereon  typ en sekund sen stängs den av och det går inte att slå på den igen...
har svårt att tro att 2st så pass nya apparater skulle vara trasiga och dom beter sig likadant bägge 2.
kan det vara så att swift är rena rama skiten och inte klarar en vanlig stereo idag har mätt 13 volt i kablarna inklusive olika jord samt direktkoppling på batteriet men samma sak endå

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 maj 2011
Kopplar du in plsumatning på både gul och röd kabel?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

671 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
har provat på både gul och röd  och enligt scemat som sitter på stereon så ska det vara gul kabel  och det enda som händer är att  cd motorn snurrar en stund och att det lyser  men inget mer och det är bara just när jag kopplar på strömmen det gör det men sen om jag trycker ¨på klockan eller eject så lyser det en stund sen slocknar det

obs inte bägge kablarna samtidigt nej
Senast redigerat av karlsson_1984 (23 maj 2011)

671 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
karlsson_1984 skrev:
har provat på både gul och röd  och enligt scemat som sitter på stereon så ska det vara gul kabel  och det enda som händer är att  cd motorn snurrar en stund och att det lyser  men inget mer och det är bara just när jag kopplar på strömmen det gör det men sen om jag trycker ¨på klockan eller eject så lyser det en stund sen slocknar det

obs inte bägge kablarna samtidigt nej

kan det vara för litet batteri sitter även en skitliten generator i den. nån som vet hur det går med en rockford punch 12 och en dls 12 oa12d samt ett dls ca12 monoblock 500wattdet bådar ju inte gott om ahmpären ite räcker för en bilstereo ens

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 maj 2011
Läs vad Swedenrockers skrev, koppla på både gul och röd samtidigt så ska du se att den hoppar igång. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

671 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Jvc har den funktionen att man ska kunna mata in/ut cd-skivan och kolla vad klockan är utan att ha tändningsplus till stereon på (läs: utan att vrida på tändningen).
Så det du behöver göra är att ha matning på både gul och röd kabel samtidigt.

ok är det därför ja det finns ju inget komplett iso kablage i den här bilen som jag var van vid

Sök