Volvo V70 Polis -00

polisjerran
24 maj 2011 · 66 Inlägg

Tjena garagetvänner, nu är det så att jag igår införskaffade mig en V70 som en gång i tiden tillhört polisen, sak samma..

---- när jag väl skulle låsa bilen så blev jag väldigt förvånad över att det lös på fönsterhissknapparna på bägge dörrarna fram, det lös ingenstans annars på bilen, bara just där, det går även att veva ner rutorna om man sitter inne i bilen och låser den, då självklart med nyckeln ute ur låset..

Detta drar väl kanske inte farligt med ström eftersom det aldrig står så mer än några timmar åt gången, men det är ändå grymt irriterande..

En sak till
---- C låset fungerar, men inte på bakdörrarna, hur kommer det sig? jag måste själv låsa den med hjälp av att trycka ner låspinnen manuellt, samma sak när jag skall öppna dem. någon som det om det kanske ska vara så på polisens modeller?

Mvh och tack för alla svar som leder till minsta förbättring! big_smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 maj 2011 · 13 757 Inlägg

kolla runt i bilen så borde det sitta en knapp som man kan sänga av eller på c-låset bak

om du vill ha ordning på detta smidigast så riv isär kontakterna vid B stolpen och flytta stiften rätt
du borde se ganska lätt vilka stift dom flyttat och satt 2st extra kablar på

elhissarna är om flyttade i säkeringsdosan

så är det ialllfall på 940 poliser och borde vara liknande på dessa

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
RD_87 Skrotsamlare
24 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Fan min bil har elhissarna konstant kopplade och det har funkat i 45 år. Den lilla dioden i knapparna lär behöva en vecka eller 2 för att dra ur batteriet, jag skulle tro att stereons minne & klockan drar mer. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Bebben Legitimerad besserwisser
24 maj 2011 · 921 Inlägg

Glömde all innebelysning på i min 850 i 3 dygn en gång... den startade hur fint som helst efter det, inga problem alls. smile

240bns
24 maj 2011 · 1 008 Inlägg

Anledningen till att C-låset inte fungerar på bakdörrarna är att dem har rivit ut det styrsystem som manövererat dessa, ovanpå brädan har det suttit en manöverpane för att manuellt kunna låsa/låsa upp dörrarna för att stänga in tjyvarna.
Börjar du boka under/bakom stereon i mittkonsollen så upptäcker du antagligen ett rejält ormbo med kablar där de två styrboxarna suttit.

Som Growe skriver så har de stiftat ur de ordinarie låsmotorkablarna till bakdörrarna och kopplat in två stycken nya till vardena dörr..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang