7488
Sök

Stereon sätts inte på när jag sätter på tändningen

259 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
Tjena nu har jag fått minne i min stereo. Jag kopplade gul och röd kabel till betteriets + pol. Men nu måste jag själv sätta på och stänga av stereon. Innan startade den när jag satt på tändningen och stängdes av när jag stängde av. Vad beror det på?? Ska man koppla en kabel till tändningslåset??

21 761 Inlägg
7 augusti 2006
Jag förstår inte riktigt hur stereon kunde slås på automatiskt förut när du hade kopplat röda kabeln till tändningen, stereon ska väl bara slås på när man själv slår på den.

Men som du har kopplat nu så har stereon alltså spänning hela tiden, även när tändningen är avslagen. Då ska det ju rimligtvis vara så att man slår på den själv.

Jag vet inte om jag har missat något men en stereo ska väl aldrig slå på sig automatiskt bara för att det kommer spänning till den, eller? Har jag blivit gammal och gaggig kanske?
Senast redigerat av Drönirettab (7 augusti 2006)

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
7 augusti 2006
Jag har för mig att det brukar vara: Om stereon var på vid brytning av spänningen slår den automatiskt på när den får spänning igen, men om den har ständig spänning så får man sköta av & på manuellt..

4 571 Inlägg
7 augusti 2006
Tråd låst

Det räcker med 1 tråd om bekymmren med cd spelaren

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=21498

Sök