4731
Sök

hjälp med att hitta batteri till ljudanläggning

309 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
tjena smile

jag letar efter extra batteri till mitt ljud då jag känner att det inte riktigt räcker till.
Jag har letat en del men hittar nästan ingenting. Skulle helst vilja köpa begagnat då jag som student inte har mycket pengar.

Vore grymt om ni kunde berätta vad jag kunde hitta det osv! smile
Senast redigerat av Sandegren (26 maj 2011)

179 Inlägg
26 maj 2011
Det finns på dem flesta ställena, bensinstationer, biltema, bildelsbutiker.
Vad är det för grejjer du har i bilen?

309 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
spungeBob skrev:
Det finns på dem flesta ställena, bensinstationer, biltema, bildelsbutiker.
Vad är det för grejjer du har i bilen?

Okej, ja jag har flera batterier står hemma från olika bilar. Så om det funkar att köpa batteriet från biltema osv så är det ju lungt smile Men duger de alltså att ha som extra batteri till ljudet?

Jag har ett sinus live sla-1500 steg med 50mm2 kablar. Hade en Re audio bas som jag köpte för ca 1 månad sen men som i måndags blev "bränd". Men jag har mätt ströms osv dit och har alltid haft tillräckligt så förmodligen var det inte därför. Men samtidigt har det börjat luktat bränt när jag dragit på ordentligt. Så något fel har det vart. Men nog om det nu smile

Ja är ju på jakt efter nya grejer nu, Och något ännu värre. Och vet att många redan har sagt att jag behöver flera batteriet, så jag är på jakt efter det nu. Och eftersom jag är student får man köpa lite i taget.

MVH

179 Inlägg
26 maj 2011
Det där steget behöver en hel del ström om det inte ska bränna basar vad jag har förstått. Va själv lite sugen på det innan jag köpte det jag har nu men efter att ha läst ~3 trådar här så ändrade jag mig :p

Ja biltema funkar helt ok, testade med 2+1 fram (kommer ej ihåg hur många A det är på) och det räckte till mina grejjer. Ett tips är att kolla runt lite överallt, som jag sa ovan; bensinstationer, biltema etc. En preemmack där jag bor säljer t.ex. hollywood batterier rätt billigt jämfört med diverse bilstereobutiker.

edit: Har du vägarna förbi stockholm någon gång så kan jag ordna fram AGM-batterier till rimligt pris (A)
Senast redigerat av spungeBob (26 maj 2011)

309 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
spungeBob skrev:
Det där steget behöver en hel del ström om det inte ska bränna basar vad jag har förstått. Va själv lite sugen på det innan jag köpte det jag har nu men efter att ha läst ~3 trådar här så ändrade jag mig :p

Ja biltema funkar helt ok, testade med 2+1 fram (kommer ej ihåg hur många A det är på) och det räckte till mina grejjer. Ett tips är att kolla runt lite överallt, som jag sa ovan; bensinstationer, biltema etc. En preemmack där jag bor säljer t.ex. hollywood batterier rätt billigt jämfört med diverse bilstereobutiker.

edit: Har du vägarna förbi stockholm någon gång så kan jag ordna fram AGM-batterier till rimligt pris (A)

Okejokej tack för infon! smile Men som jag har förstått det är det iaf svårt att få tag på riktiga "ljudbatterier" begagnat. Men jag får helt enkelt kolla vad jag har hemma, och i annat fall åka till mackar osv och leta smile

4 693 Inlägg
26 maj 2011
Biltema funkar hur bra som helst enligt dom testat smile

Booyakasha!

Bilplastreperatör
87 Inlägg
26 maj 2011
Ett annat tips är ju åka förbi skroten där finns hur mycket bra batterier som helst och till bra mycket bättre priser

179 Inlägg
26 maj 2011
Sandegren skrev:
Massa text

"Riktiga" ljudbatteri borde vara Optima / AGM batterier, vet dock ej vilka som är bäst eller så. Men det är väl dom som är bäst på att leverera ström snabbt. Men som Softis säger, biltemas batterier funkar bra också!

2 924 Inlägg
26 maj 2011
Sandegren,
Fixa rubriken med vad för typ av batteri du söker!
Som den är nu så riskeras tråden raderas/låsas inom kort.

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

// Moderator peegee

~ Life is short, have FUN! ~

Sök