1639
Sök

Volvo 740 Tic "Besiktning 6/7 Jobbar mot klockan"

613 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Hej Niklas heter jag detta kommer bli den första bilen jag ger mig på en renovering på mycket ska bli gjort med en budget som inte är den bästa samt att man ska försöka göra så mycket man kan själv.

Bilen är alltså en 740 tic fulltryck som jag inköpte 2010 dock visade det sig vara bra mycket fel på den också vart den igenomfuskad genom besiktning via en större verkstad som släckt 2-or dom inte vidgjort

felen som visade sig vid en besiktning jag gjorde 2 veckor efter inköp blev

större motorläckage åtgärdat enligt verkstaden men inte enligt besiktningen och den pissade verkligen olja
fjädrar kassa och brustna också åtgärdade enligt verkstaden va svetsade för att hålla ihop
avgassystem en giltigt avgassystemslösning enligt verkstad men inte giltigt för avgasprov mm
ac totalt demolerad vet ej vad som hänt

samt lite annat smått och gott

jag anmälde verkstad och säljare för bedrägeri enligt lagar och regler men det drog ut på tiden plus att säljaren inte gick att få tag på han gick nog mer eller mindre under jord verkstaden slog ifrån sig givetvis och detta gjorde mig så förbannad att jag helt enkelt funderade ut att man fan köper grisen i säcken nån gång och då får man stå för att man gjort det också.

ställde av bilen och började pilla lite smått motortvättade och började felsöka vart det pissade olja tvättade och körde tvättade och körde sen rasade våran familjebil och den blev stående tills nu.

Tar gärna emot tips från folk som pillat mycket med volvo turbo som vet vad det uppkommer för fel och vad det brukar vara som felar smile

målen är att få igång bilen så att man köra någorlunda med den och att den går igenom besiktningen utan massa tråkiga fel

bilder och uppdateringar kommer såfort jag hinner med då man har många järn i elden
Tack på förhand / Niklas & Milla
Senast redigerat av Holmmis (17 juni 2011)

613 Inlägg
11 juni 2011
Trådstartare
lite update köpte bra beg fjädrar och satte dit dem så bilen är nu i originalhöjd fram det känns gutt då de gamla fjädrar va kapade och hade 3 varv kvar :S

såg dock att bilen hade ovanligt många bucklor och bulor en stor buckla i motorhuven som inte va där för 2 veckor sedan eftersom bilen inte står hemma hos mig så kan man fan undra hur de bucklorna kommit dit =/

har också blivit av med mina vita sidoblinkers och slutröret är också väck
lite irriterande att folk inte kan ge fan i det.

nästa helg blir en biltemarunda och sen ska jag försöka få tag i en besiktningstid det lär väl inte gå med tanke på alla husvagnar och sommarbilar det är nästan 2 månaders kö i nybro.

bilder kommer såfort kameran dimper ner på mediamarkt

Tjing

613 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
update fortfarande inga bilder då mediamarket slarvat bort min kamera hur fan man nu kan lyckas med det.

iallfall bilen är upppallad och fjädrarna är borttagna bak samt det dåliga avgassystemet är demonterat
baksätet är urtaget för lite lagning och nu i helgen blir det att göra iordning bromsar och bromsok samt måla bromsoken har inte fått tag i några fjädrar hittar eventuellt några på måndag då det blir en skrotrunda

några som har tips och råd angående 740 turbo SKRIV smile

515 Inlägg
18 juni 2011
Riktigt surt att det inte ordnade sig med säljaren och allt! dock längtar man ju till bilder!

§9 Annonsering gäller även signaturen!

613 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
NSS207 skrev:
Riktigt surt att det inte ordnade sig med säljaren och allt! dock längtar man ju till bilder!

ja vi orkade till slut inte med att bråka längre så vi bestämde oss då att göra iordning bilen besikta den och ha den under sensommaren höst sen sälja den till nästa sommar kanske vi får se smile

Sök