7259
Sök

Bör jag börja om med högtalarlådan??

Kocken
487 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
Byggt högtalar låda och märkte att den inte vart så praktisk som jag tänkt...

http://www.garaget.org/mypage/?user=Beb … mp;cat=182

Nu grubblar jag över om jag ska börja om och göra den bredare och mindre djup. Kanske lägga till nån cm på höjden också för att få ut mer volym.

Vad tycker ni? Bör jag börja om? Den kommer sitta en del ivägen för övrigt bagage...kan ju lägga till att det ska vara en likadan på andra sidan.
Senast redigerat av Bebbo (8 augusti 2006)

1 634 Inlägg
8 augusti 2006
Det ser inte speciellt praktiskt ut. Gör absolut om tycker jag. Se det som lärotid och pengar du lagt ut. Blir nog bra när du är klar.

mvh
Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Kocken
487 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
nån mer med synpunkter?

505 Inlägg
8 augusti 2006
Enligt mitt tycke ska du helt klart göra om det, som andreas sa, se det som lite lärotid;)
Gör den lite bredare och mindre djup. Om du ska ha en på varsin sida så blir det svårt att lasta, då får du pula in saker bakom basarna;) Det känns mindre praktiskt, men även om du minskar ner på djupet och gör det bredare så kommer du behöva göra det rätt så mycket bredare för att få in den lagomt mycket i sidan på bagaget, om du känner dig duktig, försök passa in den lite bättre efter formerna i bagageluckan så den inte blir helt rund, kommer ta onödigt mycket plats.. Alltså försöka utnyttja mer av sidan i bagageluckan;)

Lycka till! Bara att börja om;)

MVH Matte!
Senast redigerat av Spawner (8 augusti 2006)

Calibra Turbo 4x4

Kocken
487 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
Spawner skrev:
Enligt mitt tycke ska du helt klart göra om det, som andreas sa, se det som lite lärotid;)
Gör den lite bredare och mindre djup. Om du ska ha en på varsin sida så blir det svårt att lasta, då får du pula in saker bakom basarna;) Det känns mindre praktiskt, men även om du minskar ner på djupet och gör det bredare så kommer du behöva göra det rätt så mycket bredare för att få in den lagomt mycket i sidan på bagaget, om du känner dig duktig, försök passa in den lite bättre efter formerna i bagageluckan så den inte blir helt rund, kommer ta onödigt mycket plats.. Alltså försöka utnyttja mer av sidan i bagageluckan;)

Lycka till! Bara att börja om;)

MVH Matte!

Det är typ det jag har tänkt....att bredda den mer så den inte blir så rund...den blir ju också mindre rund om den är kortare...vart ändå rätt nöjd med själva bygget av den...bara det att den inte blev så praktisk..

Kocken
487 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
är till 90% säker att jag börjar om i alllafall...men lägger det på hyllan tills jag har installerat det nya framsystemet.

Sök