Eftersnack: Meet of the Month #2 Norrköping, 4:e Juni

falkon93
5 juni 2011 · 343 Inlägg

940RDALLE skrev:

Mahrs skrev:
Tyckte synd om er som var iväg forslade för ombesiktning.
Tycker faktiskt att dom kunde slösa sina resurs pengar på att vara med och se till att träffarna sköts i ordning och uppförande istället för att sätta ditt dom som lagt ner sin själ i det dom verkligen gillar.

Och när ni väl ska få visa vad ni jobbat på och kastat era sista spar pengar på så ska ni få böter för det..
Tycker det är tråkigt!

Förövrigt mycket trevlig träff, var lite tråkigt att bara se samma bilar köra race hela tiden hade velat se lite mer. Men antar de flesta vart irriterade efter ombesiktningen och åkte hem..

Håller med dig!! Kompisen vart stannad för en kontroll av bilen, och gissa vad grisarna hittade? 1 hjulbult saknades på en fälg. Den ena snuten ville bötfälla honom men han kände den andra polisen så de vart inget av de hela! Skulle han bli stoppad igen under kvällen utan hjulbult så skulle han få ombesiktning sa dom åt honom :S

Ärligt talat, polisen är tamefan skamliga rent ut sagt!!!!!!!! Är de sån här skit jag betalar skatt för? Då hoppas jag att nåt snille uppfinner ett sätt att inte behöva betala skiten!!

Se till o håll träffarna iordning istället, än att bötfälla o fixa ombesiktningar för skitgrejer som kostar oss skatte betalare massor. Skulle svenska folket få veta vad pengarna andvänds till för resurser hos poliser så skulle nog vissa gå i taket!

Annars rolig träff, tycker att man borde stanna kvar på Kolmården!

mycket bra talat! håller med dej till 100%. inte fan ligger man och betalar skatte pengar för att få flygande bes på bilen, detta gör mej så jävla förbanad:@ sen så sitter man och lässer i tidingen dagen effter, att de har vart misshandel, inbrot och skade görelse, detta kostar oss fan mer än vad det skulle behövas. så bättre att dom håller koll på annan skit i stället för bes!
men vist sen kan jag även tycka att de är bra att dom kommer för bi och kollar till "oss".

annars så tycker jag att de va lycket, tyvär litte minder bilar än vad jag trodde, va uppe för 2årsen och då va de mycket mer bilar.

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!
Volvo 940 turbo "de är ju bara en volvo" (1993)
ramb0 SKANK Performence
5 juni 2011 · 272 Inlägg

Både jag o polarn höll på att få regbess pga lite mycket trimning men vi hade ett jävla flyt!
Man fick ju säga att det var orginal och lite puttsat bara;)
Blev ett par 2or dock:/

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519
Richard_m
5 juni 2011 · 20 Inlägg

ne fy fan det var sista gången till norrköping mer snutar än bilar fick om registrering på bilen kul:-/ och inte fick man köra mot ags bmw häller

BMW m3 "e36" (1993)
_MaCCe_ Majestas
5 juni 2011 · 1 319 Inlägg

Richard_m skrev:
ne fy fan det var sista gången till norrköping mer snutar än bilar fick om registrering på bilen kul:-/ och inte fick man köra mot ags bmw häller

Det var synd det !
Hade varit en trevlig syn för de närvarande att uppleva big_smile

Snuten är ju helt otroliga alltså, dom flesta utav dom iaf !

Stanna till på en mack för att köpa käk, när jag parkerar glider dom upp bredvid och startar en korkad konversation genom rutan på deras bil.
- ööhh... ursäkta !....gokväll ?....ho hoo..
Jag väntar ett tag innan jag svarar smile.

Dom påstår att jag har kört med dimljus/halvljus kombo, OMÖJLIGT svarar jag. Dimljusena i fronten är inte ens i kopplade.
Dom vägrar tro mig, då säger jag åt dom att kliva ur och peka vilka ljus jag hade tända när dom såg mig.
Kliver ut en kvinna som inte förstår nånting om bilar.

- Du åkte med 4a ljuspunkter på bilen, det får du inte göra.
Jag förklarar skillnaden på positionsljus/halvljus och dimljus för na, hon bara lyssnar och nickar.

Efter det ställer hon skit frågor, och frågar om lov att åka därifrån... haha, det kändes som ett skämt.
Dock skönt att läxa upp en snut....ALLTID lol

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
audi_a4_quattro
5 juni 2011 · 570 Inlägg

fick oxå flygande bes på bilen mendom hitta ju såklart inget. men efter mkt tid så kom dom ju fram till att höger bakhjul hade nuddat skärmkanten så att texten va lite nött. så de var tvungen att byttas. dom är ju bra roliga liksom......

mitt nya caddy projekt med 300 hk på bakhjulen ;)-----> caddy mk1/nissan 200sx!!!!
----------> sponsor: realcar.se <----------
_fille_
5 juni 2011 · 83 Inlägg

Verkar som jag fick den snällaste polisen på besiktningen tog bara ca 3 min. Stog mest å snacka skit med polisen.

Saab 9-3 SC (2008)
Jetti
5 juni 2011 · 99 Inlägg

Polisen är ju bara bra sköna... allt dom kan göra idag är tydligen haffa mopedister och oss bilälskare.. men fanimej när jag ringer om pågående inbrott notera pågående då syns inte röken av någon polis på en halvtimme, tillslut kör jag ut packet själv och polisen kommer en timme efter detta..

Seriöst har dom inget bättre för sig eller är det att dom inte klarar av sitt jobb längre? :s

Men annars var träffen kanon enligt mig :-) Lär komma en andra gång smile

Nissan 200sx s14a "Damson Purple" (1997)
stoltosmart
5 juni 2011 · 884 Inlägg

Trevlig träff, synd bara som många innan sagt att polisen var o förstörde lite väl mkt denna gång som tur var vart man inte stoppad

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
turbotoft
5 juni 2011 · 195 Inlägg

min bil kom inte in på besiktningen.. hehe dom vinka som galningar pga av markfrigången wink fick ett antal skit 2or och regbesikting för att jag inte hade något baksäte... stod nog o pratade skit med ena polisen i 30 min vilket resulterade i 0 kr i böter.. hehe

Volvo 944 S 2.3 "Playing It LOUD" (1996)
Powerman Japan Quality
5 juni 2011 · 670 Inlägg

Trevlig träff med fint väder. Kul o träffa gamla polare smile Upp med bilder Ni som fotade under kvällen.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
AnnaMattias
5 juni 2011 · 288 Inlägg

Helt okej träff, med många fina bilar och bra väder.

Tog några kort igår med fast inte så många.

De finnes här:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=17183

PS: Säg gärna till ifall ni tar något kort.

Senast redigerat av AnnaMattias (5 juni 2011)

Volvo V70n "Familjeracern" (2004)
kleinis
5 juni 2011 · 253 Inlägg

Bra träff !!
men som sagt poliserna var för uppmärksamma på onödiga saker

Men vet någon om krocken hade med träffen o göra ?

Subaru Impreza "RWD Imprezan" (1999)
Trik
5 juni 2011 · 219 Inlägg

audi-fjar skrev:
nice träff nån som har video från händelö eller nån bild på min impreza smile?

vågar du verkligen köra där mer tongue

Team Radioactive
Nissan Skyline r33 gts-t "pro int v8" (1996)
Friedtjuna
5 juni 2011 · 18 Inlägg

Mycket trevlig kväll!

tog några bilder, så svårt att få fina bilder..

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … &saved

Volvo 745 (1992)
Calibra-
5 juni 2011 ·

Skön kväll och mycket fina bilar. Synd som många skrivit, så var det tätortskontroll i norrköping igår! Vilket medförde endel poliser. Inte så mycket fylla eller nedskräpning vilket var bra. Hoppas nästa blir minst lika rolig, men med lite mindre poliser.

Senast redigerat av Calibra- (5 juni 2011)

robban1987
5 juni 2011 · 127 Inlägg

Fick böter för min regskylt... Men annars va träffen bra!

Robban
200sx s13
Richard_m
5 juni 2011 · 20 Inlägg

_MaCCe_ skrev:

Richard_m skrev:
ne fy fan det var sista gången till norrköping mer snutar än bilar fick om registrering på bilen kul:-/ och inte fick man köra mot ags bmw häller

Det var synd det !
Hade varit en trevlig syn för de närvarande att uppleva big_smile

Snuten är ju helt otroliga alltså, dom flesta utav dom iaf !

Stanna till på en mack för att köpa käk, när jag parkerar glider dom upp bredvid och startar en korkad konversation genom rutan på deras bil.
- ööhh... ursäkta !....gokväll ?....ho hoo..
Jag väntar ett tag innan jag svarar smile.

Dom påstår att jag har kört med dimljus/halvljus kombo, OMÖJLIGT svarar jag. Dimljusena i fronten är inte ens i kopplade.
Dom vägrar tro mig, då säger jag åt dom att kliva ur och peka vilka ljus jag hade tända när dom såg mig.
Kliver ut en kvinna som inte förstår nånting om bilar.

- Du åkte med 4a ljuspunkter på bilen, det får du inte göra.
Jag förklarar skillnaden på positionsljus/halvljus och dimljus för na, hon bara lyssnar och nickar.

Efter det ställer hon skit frågor, och frågar om lov att åka därifrån... haha, det kändes som ett skämt.
Dock skönt att läxa upp en snut....ALLTID lol

ja vi skulle ju köra men när vi värmde däck hoppa nån rem av på hans bil och sen kom snuten såklart.

ja dom där tjej snutarna kom ner till besikningen när jag va där och verkade inte så bilkunniga.

Senast redigerat av Richard_m (5 juni 2011)

BMW m3 "e36" (1993)
dannekart "Go wide or go home"
5 juni 2011 · 44 Inlägg

ramb0 skrev:
Både jag o polarn höll på att få regbess pga lite mycket trimning men vi hade ett jävla flyt!
Man fick ju säga att det var orginal och lite puttsat bara;)
Blev ett par 2or dock:/

Det var inte långt ifrån iallfall tongue

Nissan 200sx s13 ls1 V8
wunderbaum1992
5 juni 2011 · 59 Inlägg

hann och åka ett varv på parkeringen sen beslagtog snutarna bilen och man fick gå hem från norrköping....suck hur orkar dom egentligen

_fille_
5 juni 2011 · 83 Inlägg

wunderbaum1992 skrev:
hann och åka ett varv på parkeringen sen beslagtog snutarna bilen och man fick gå hem från norrköping....suck hur orkar dom egentligen

Vad gjorde du så dom blev så sura

Saab 9-3 SC (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang