4594
Sök

ABS lampe lyser hele tiden...

6 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
#1
Hei! lurte på om noen her hadde noe greier på det med abs og bremser. lampen har lyst hele tiden mens jeg har hatt bilen og jeg vet ikke hva det kan være. Så litt hjelp kunne vært fint.

Ja jeg er norsk men, det går vel greit?

-_-_-_-e30 Touring-_-_-_-

Bilbyggare
225 Inlägg
9 augusti 2006
#2
vad har du för bil ?

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come

6 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
#3
Ja, det glemte jeg helt. min første tråd det her. jeg har en e30 320touring med en m20b25 motor. 1990 mod.

-_-_-_-e30 Touring-_-_-_-

505 Inlägg
9 augusti 2006
#4
Precis, vad är det för bil? Och funkar ABSen?

En vanlig orsak till att den lyser kan vara att om du t.ex har en Opel Vectra 2000 med abs, så kan t.ex drivaxeln eller drivknutarna ha varit dåliga, då kan förra ägaren ha tagit drivaxeln eller knutarna från en vanlig Vectra 8v utan abs, då funkar dock inte absen, kolla om säkringen är urdragen till absen, då kan det vara ett sådant fel.

MVH Matte!
Senast redigerat av Spawner (9 augusti 2006)

Calibra Turbo 4x4

6 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
#5
Nei ABS virker ikke.

-_-_-_-e30 Touring-_-_-_-

5 710 Inlägg
9 augusti 2006
#6
Mätt något på hjulsensorerna?
Kan inte ohm-talet för just din modell men det borde en BMW verkstad veta (eller någon här?)
Helt klar så skall du ha motstånd iaf, skulle du mäta ut oändligt motstånd betyder det att givaren eller kabeln till denna är dålig.

MVH Jonas
..............

6 Inlägg
9 augusti 2006
Trådstartare
#7
Men hvor skal jeg plassere instrumentet? hvilke punkter? Jeg har sjekket under bilen og det mangler 2 følerer til bremsekloss sliteindikatorer. har dette noe å si?  Takk for rådene jeg får.

digger dette forumet og denne sidan.

-_-_-_-e30 Touring-_-_-_-

2 652 Inlägg
9 augusti 2006
#8
hade samma problem på min bmw . mät alla sensorer . du behöver inte ha koll på vilket värde det ska vara utan kolal vilken av dom som skiljer sej ifrån dom andra .

så gjorde jag .

Obs jag förstår inte så bra vad du skriver så jag kanske svara galet

2 652 Inlägg
9 augusti 2006
#9
Vill efter att ha fått mycke hjälp från forumet säga hur det gick med min E39 523i 1999. Fick prisuppgift på 1300-2500 för felsökning, byte av sensor, ev. urborrning. Mätte båda framhjulens resistans över sensorn och förstod att en var felaktig. Köpte en sensor för 775.- hos BMW, mätte den å förstod då att v.fram var felaktig.

Med alla fina nya verktyg tog jag mig an reparationen. Sexkantsnyckeln, (2 skruvar) gick mycket lätt att lossa. Bytet tog 15 min.

Jag kan berätta att man inte ens behöver ta bort framhjulen. Man kommer lätt åt lådorna där kopplingen finns för att ohmmäta sensorerna. Bif. några bilder så någon känner igen sig som får samma problem. Nu ska bilen besiktigas, å de ska säkert inte va några problem. 2580 mil.

Ohmmätn. med dig.instrument gav på felaktig sensor c:a 75 ohm (även vid omvänd polarisation) Höger sensor, och följaktligen den nya gav 19,98 Mohm ( 0 ohm vid omvänd polarisation)

hoppas att de är till hjälp ,, det handlar om en e39 men de är ju samma princip

taget från autopower.se
Senast redigerat av bmw_z (9 augusti 2006)

6 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
#10
Takk så mye for hjelpen må prøve nå i helga. Kommer med respons på åssen det går og gikk. Bilen har vært beskiget (eller hva det heter) he he. fikk feil på det.

-_-_-_-e30 Touring-_-_-_-

2 652 Inlägg
10 augusti 2006
#11
hehe Besiktad heter det big_smile

prova att göra som åp bilden ,

lycka till smile

6 Inlägg
10 augusti 2006
Trådstartare
#12
ja ja er det så nøye a? hehe skal prøve.

-_-_-_-e30 Touring-_-_-_-


Sök