R.I.P. Supra som tog 4 liv

LoFET Almännt tokig
6 juni 2011 · 481 Inlägg

zovix skrev:

Vettemannen skrev:

zovix skrev:
Undrar varför man direkt funderar på om de var på verkade av alkohol eller droger. Även om man kör fort å in i helvete kör man inte av vägen om man kan köra bil. Mina tankar går till de anhöriga och jag hoppas mina farhågor är ogrundade!

R.I.P

Ta och kamma dig nu! Titta på förare i motorsporten, jag anser att dom kan köra men ändå kör dom av vägen!

/Benny

Jo visst gör dom det, mitt uppe i en jakt på någon hundradel där en så sen inbromsning som möjligt gör skillnaden mellan vinst eller förlust och andra bilar runt i kring som förhindrar det optimala spårvalet. D.v.s. Knappast jämförbart med landsvägskörning.

Köra fort på landsvägen går utmärkt att göra, dock inte säkert men det är en annan fråga, men vet man att landsvägen är tom och man känner till vägsträckningen kan man bromsa och ta kurvan etc. I en avsevärt högre hastighet än laglig. Man riskerar naturligtvis tredjeman. Allt det där oförutsedda som kan hända, men vad jag vill komma till är att hur sund det än var om de fyra så körde föraren av en eller annan anledning över sin förmåga och folk har jävligt kvickt för att jämt klaga på farten. Det kanske var så enkelt att han körde i 169 och skulle byta låt på stereon... Dvs riktade sin uppmärksamhet bort från vägen. Eller så var han full eller så somnade han.

Det är inte farten som dödar utan det plötsliga stoppet.

P.s. Du behöver "bara" köra 90 in i ett träd för att total demolera bilen och förmodligen döda alla där i, varför jag med hänvisning till fena tråd föreslår en säker fart på våra landsvägar satt till 30 km/h så alla miffon kan överleva...

Mvh Magnus

Du är inte smidig direkt, inte rätt ställe att starta pajkastning .... Ja vad som hellst kan ha hänt, enligt texten i artikeln har de kört fort.

När man kör fort på landsväg måste man ha marginaler, stora marginaler, då vad som helst kan upp komma på vägen som inte brukar vara där, djur, någon bonne som dragit med massa lera ut på vägen etc.

Och marginalerna verkar inte ha varit på rätt sida, vilket ledde till denna tragiska olycka.
Om om du inte vet vad som hänt, skriv inte en massa dumma spekulationer........

Senast redigerat av LoFET (6 juni 2011)

Inline sixes ist sie scheisse.......
Zonox
6 juni 2011 · 161 Inlägg

EmilErik skrev:
Det får en att tänka till ordentligt, det räcker med att en sten ligger lite fel på vägen, punktering osv så att misstänka att föraren var full är väl kanske lite dumt att säga nu. tragiskt detta och R.I.P

http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/kar … ter-olycka

Det är en Supra, inga spekulationer.

som sagt det råder inga tvivel om modell, men aftonbladet har juh sällan kunskap om något heller så vad förvånad man blir på dem....inte...tror jag vet vem det handlar om sad

Admin! vakna upp ur dvalan och rensa! personen har vänner ibland oss och jag skulle bli mäkta ledsen om folk skrev så här om min tex min bror eller nära vän som så många skriver...

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
trippelturbo Trucker
6 juni 2011 · 2 710 Inlägg

Zonox skrev:

EmilErik skrev:
Det får en att tänka till ordentligt, det räcker med att en sten ligger lite fel på vägen, punktering osv så att misstänka att föraren var full är väl kanske lite dumt att säga nu. tragiskt detta och R.I.P

http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/kar … ter-olycka

Det är en Supra, inga spekulationer.

som sagt det råder inga tvivel om modell, men aftonbladet har juh sällan kunskap om något heller så vad förvånad man blir på dem....inte...tror jag vet vem det handlar om sad

Admin! vakna upp ur dvalan och rensa! personen har vänner ibland oss och jag skulle bli mäkta ledsen om folk skrev så här om min tex min bror eller nära vän som så många skriver...

Håller med dig! Antingen rensar dom, eller så tar dom bort tråden helt o hållet! Det är faktiskt 4 pers som mist livet i en Supra oså sitter folk o gissar sig fram till fälgmodell, o "att döma av baklysen" blablabla..

Admin, ta ansvar !!

Mvh

Fart missbrukare
heltsonika Rebel with a cause
6 juni 2011 · 224 Inlägg

När alla här tycks spekulera så kan man bara ställa sig frågan varför någon kör på som fan efter att ha mött en polisbil? Det har hänt mig massor med gånger att de har vänt när dom mött mig (fråga mig inte varför wink ) och gissningsvis tänkte föraren samma sak, men istället för att ta det piano i laglig fart och riskera ett 5 minuters stopp och eventuellt ett pekfinger så slutar det med fyra döda. Utan att vara någon Einstein kan man konstatera att det gick fort.

Mycket tragiskt.

"Cowards die many times before their deaths; The valiant never taste of death but once." Shakespear eller översatt på svenska "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en" - Joakim Thåström

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 juni 2011 · 14 039 Inlägg

zovix skrev:

Vettemannen skrev:

zovix skrev:
Undrar varför man direkt funderar på om de var på verkade av alkohol eller droger. Även om man kör fort å in i helvete kör man inte av vägen om man kan köra bil. Mina tankar går till de anhöriga och jag hoppas mina farhågor är ogrundade!

R.I.P

Ta och kamma dig nu! Titta på förare i motorsporten, jag anser att dom kan köra men ändå kör dom av vägen!

/Benny

Jo visst gör dom det, mitt uppe i en jakt på någon hundradel där en så sen inbromsning som möjligt gör skillnaden mellan vinst eller förlust och andra bilar runt i kring som förhindrar det optimala spårvalet. D.v.s. Knappast jämförbart med landsvägskörning.

Köra fort på landsvägen går utmärkt att göra, dock inte säkert men det är en annan fråga, men vet man att landsvägen är tom och man känner till vägsträckningen kan man bromsa och ta kurvan etc. I en avsevärt högre hastighet än laglig. Man riskerar naturligtvis tredjeman. Allt det där oförutsedda som kan hända, men vad jag vill komma till är att hur sund det än var om de fyra så körde föraren av en eller annan anledning över sin förmåga och folk har jävligt kvickt för att jämt klaga på farten. Det kanske var så enkelt att han körde i 169 och skulle byta låt på stereon... Dvs riktade sin uppmärksamhet bort från vägen. Eller så var han full eller så somnade han.

Det är inte farten som dödar utan det plötsliga stoppet.

P.s. Du behöver "bara" köra 90 in i ett träd för att total demolera bilen och förmodligen döda alla där i, varför jag med hänvisning till fena tråd föreslår en säker fart på våra landsvägar satt till 30 km/h så alla miffon kan överleva...

Mvh Magnus

Men vet man verkligen om landsvägen är tom????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Alecci
6 juni 2011 · 2 014 Inlägg

peegee skrev:
Snälla visa respekt och låt bli att spekulera om vilken bil det gäller utifrån något så osäkert som fälgar...

Många verkar ha missat vad Peegee skrev i början av tråden. Spekulationer om hur olyckan gick till, varför den hände och identiteten på inblandade bilar eller personer skulle undvikas av respekt för anhöriga och/eller bekanta som frekventerar Garaget.

Om någon kan presentera OTVETYDIGA fakta utan att blanda in egna åsikter, spekulationer och fördömanden kan ni skapa en ny tråd så får vi se om den ligger kvar.

Tråd låst.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang