R.I.P. Supra som tog 4 liv

Lidborn VD
6 juni 2011 · 643 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13130634.ab

Mina tankar går till dom anhöriga..

Tunestream
6 juni 2011 · 265 Inlägg

Samma här.

Konstaterade också att det ju faktiskt var en Supra när jag såg bilden.

Senast redigerat av Tunestream (6 juni 2011)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 juni 2011 · 14 007 Inlägg

Lidborn skrev:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13130634.ab

Mina tankar går till dom anhöriga..

Det måste ju ha gått fruktansvärt fort om man flyger 40-50 meter och landar 20 meter in i skogen........

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
peegee Forummoderator
6 juni 2011 · 2 924 Inlägg

Tunestream skrev:
Samma här.

Konstaterade också att det ju faktiskt var en Supra när jag såg bilden. Av fälgarna att döma så kan det vara denna: http://www.garaget.org/?car=83202
Dock inte den personen som äger bilen just nu.

Snälla visa respekt och låt bli att spekulera om vilken bil det gäller utifrån något så osäkert som fälgar...

R.I.P

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
trippelturbo Trucker
6 juni 2011 · 2 710 Inlägg

Tragiskt sad Måste ha gått FORT.

R.I.P

Fart missbrukare
L_M3lin
6 juni 2011 · 191 Inlägg

synd att de är så jävla kul och köra fort... R.I.P

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 juni 2011 · 14 007 Inlägg

L_M3lin skrev:
synd att de är så jävla kul och köra fort... R.I.P

Ja, det är ett val man måste göra men man kan ju undvika att ta med sig 3 oskyldiga i döden!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Nmkj83
6 juni 2011 · 153 Inlägg

Säger bara att det är för jävligt att sådan här händer

R.I.P

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 juni 2011 · 14 007 Inlägg

Nmkj83 skrev:
Säger bara att det är för jävligt att sådan här händer

R.I.P

Jovisst är det fördjävligt men allt som oftast beror detta på farten. Farten dödar!! Men självklart så går tankarna till de anhöriga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
L_M3lin
6 juni 2011 · 191 Inlägg

Vettemannen skrev:

L_M3lin skrev:
synd att de är så jävla kul och köra fort... R.I.P

Ja, det är ett val man måste göra men man kan ju undvika att ta med sig 3 oskyldiga i döden!

/Benny

aaa eller hur...

Muttley
6 juni 2011 ·

Andra dödsolyckan pga fortkörning under mindre än en vecka.. Snälla sakta ner folk när ni kör ute på vägarna.

Senast redigerat av tkd_rille (6 juni 2011)

zovix Maskinbefäl
6 juni 2011 · 1 038 Inlägg

Undrar varför man direkt funderar på om de var på verkade av alkohol eller droger. Även om man kör fort å in i helvete kör man inte av vägen om man kan köra bil.

Mina tankar går till de anhöriga och jag hoppas mina farhågor är ogrundade!

R.I.P

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 juni 2011 · 14 007 Inlägg

zovix skrev:
Undrar varför man direkt funderar på om de var på verkade av alkohol eller droger. Även om man kör fort å in i helvete kör man inte av vägen om man kan köra bil. Mina tankar går till de anhöriga och jag hoppas mina farhågor är ogrundade!

R.I.P

Ta och kamma dig nu! Titta på förare i motorsporten, jag anser att dom kan köra men ändå kör dom av vägen!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Audi_powah
6 juni 2011 · 1 515 Inlägg

Vettemannen skrev:

zovix skrev:
Undrar varför man direkt funderar på om de var på verkade av alkohol eller droger. Även om man kör fort å in i helvete kör man inte av vägen om man kan köra bil. Mina tankar går till de anhöriga och jag hoppas mina farhågor är ogrundade!

R.I.P

Ta och kamma dig nu! Titta på förare i motorsporten, jag anser att dom kan köra men ändå kör dom av vägen!

/Benny

Bra påpekande Benn.....Riktigt dåligt skrivet utav Zovix hmm

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 juni 2011 · 3 929 Inlägg

zovix skrev:
Undrar varför man direkt funderar på om de var på verkade av alkohol eller droger. Även om man kör fort å in i helvete kör man inte av vägen om man kan köra bil.

Mina tankar går till de anhöriga och jag hoppas mina farhågor är ogrundade!

R.I.P

Vad som helst kan hända i höga farter. Det är en risk man tar när man gasar och har sig och handen på hjärtat, alla har kört någon gång ofantligt fort.

Trist när sådant händer men tur i den ordentliga oturen att de inte tog någon annan billist istället för ett träd.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
båge montör och hobby mekaniker
6 juni 2011 · 2 672 Inlägg

Vettemannen skrev:

zovix skrev:
Undrar varför man direkt funderar på om de var på verkade av alkohol eller droger. Även om man kör fort å in i helvete kör man inte av vägen om man kan köra bil. Mina tankar går till de anhöriga och jag hoppas mina farhågor är ogrundade!

R.I.P

Ta och kamma dig nu! Titta på förare i motorsporten, jag anser att dom kan köra men ändå kör dom av vägen!

/Benny

precis! vad som helst kan ju hända, punktering eller en led som lossnar!

R.I.P

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
EmilErik
6 juni 2011 · 191 Inlägg

Det får en att tänka till ordentligt, det räcker med att en sten ligger lite fel på vägen, punktering osv så att misstänka att föraren var full är väl kanske lite dumt att säga nu. tragiskt detta och R.I.P

http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/kar … ter-olycka

Det är en toyota supra, inga spekulationer.

Man måste våga dö för att kunna leva
Toyota GT86 (2012)
Nissan 200sx s14 "Drift Missile" (1994)
LoFET Almännt tokig
6 juni 2011 · 481 Inlägg

Riktigt trist, skänker en tanke till de anhöriga sad

Inline sixes ist sie scheisse.......
zovix Maskinbefäl
6 juni 2011 · 1 038 Inlägg

Vettemannen skrev:

zovix skrev:
Undrar varför man direkt funderar på om de var på verkade av alkohol eller droger. Även om man kör fort å in i helvete kör man inte av vägen om man kan köra bil. Mina tankar går till de anhöriga och jag hoppas mina farhågor är ogrundade!

R.I.P

Ta och kamma dig nu! Titta på förare i motorsporten, jag anser att dom kan köra men ändå kör dom av vägen!

/Benny

Jo visst gör dom det, mitt uppe i en jakt på någon hundradel där en så sen inbromsning som möjligt gör skillnaden mellan vinst eller förlust och andra bilar runt i kring som förhindrar det optimala spårvalet. D.v.s. Knappast jämförbart med landsvägskörning.

Köra fort på landsvägen går utmärkt att göra, dock inte säkert men det är en annan fråga, men vet man att landsvägen är tom och man känner till vägsträckningen kan man bromsa och ta kurvan etc. I en avsevärt högre hastighet än laglig. Man riskerar naturligtvis tredjeman. Allt det där oförutsedda som kan hända, men vad jag vill komma till är att hur sund det än var om de fyra så körde föraren av en eller annan anledning över sin förmåga och folk har jävligt kvickt för att jämt klaga på farten. Det kanske var så enkelt att han körde i 169 och skulle byta låt på stereon... Dvs riktade sin uppmärksamhet bort från vägen. Eller så var han full eller så somnade han.

Det är inte farten som dödar utan det plötsliga stoppet.

P.s. Du behöver "bara" köra 90 in i ett träd för att total demolera bilen och förmodligen döda alla där i, varför jag med hänvisning till fena tråd föreslår en säker fart på våra landsvägar satt till 30 km/h så alla miffon kan överleva...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 juni 2011 · 3 929 Inlägg

Men han kanske inte körde över sin förmåga? Han kanske körde i en hastighet han klarar av men det blev något hinder kanske gamle Agdas rullator kom ut på vägen mitt framför honom och han fick väja och där var olyckan framme varesig om han låg och pressade 250km/h eller lagliga 70km/h.

Varför denna diskussion?
Fyra personer gick precis bort i en otäck olycka ...

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang