Avgassystem köpes från billigt!

CalibraN92
7 juni 2011 · 229 Inlägg

Rawad skrev:

CalibraN92 skrev:

Rawad skrev:
Ps vet att en kille har denna system som simons säljer o tar 1700kr för den begagnad, finns i sthlm/norrtälje

om jag va du så hade jag satsat på en från E-bay för att slippa bråka med alla rör o vilken som passar vart.
jag byggde ett eget som blev billigt för min gamla c20ne
Köpte mig 1 meter rak rör o en bit flexrör o lite klammer o avgaspasta o jag hade liggandes en dämpare som jag hängde dit med en snygg utblås.

så man kan bygga eget o det blir billigt men skillnaden blir bara några hundra kroner, sen går det åt svet o blod o tårar ibland för den nerviga.

Ah jag hade köpt mig ett nytt o bra som de har på E-bay o sluppit det hel smile

Kan du fixa bild på det som din kompis har? och hur kostar frakten från ebay?

Kolla in denna bild så ser den ut
http://www.simons.se/Bildarkiv%20system … xhaust.htm

så om vi sitter o räknar så blir det lönsammare att köpa på e-bay tycker jag för att
killen skall ha 1700kr för ett begagnat system sen tillkommer frakt på ca 300-400kr så det blir 2000-2100kr för begagnat.
kollar man e-bay så kostar den som är helt ny bulton för 2160kr plus ca 300-400kr i frakt o då hamnar du på ca 2500-2600kr med frakt för ett nytt istället för att betala med frakt för ett begagnat 2000-2100kr
Skillnaden blir ca 500kr mellan ett nytt som kan gå i många år o ett begagnat som kan gå sönder redan under vintern sad

satsa på en ny för jag hade gjort det, men om du vill ha den begagnade så fixar jag kontakt uppgifter till dig med säljaren tongue

Det på ebay är intressant om det passar med upphängningen på bilen? Jag har en 92:a. Skulle vilja veta vad frakten går på exakt och om det är nytt eller begagnat.

Rawad C20LET
7 juni 2011 · 1 041 Inlägg

C20NE är 8ventilare
C20XE är 16v
C20LET är 16v turbo

ja systemen på e-bay passar båda 8 & 16v uttan modd.
det passar båda bilarna som har 8 och 16v för de är lika i avgas delen förutom grenröret som sagt det passar din bil oxå

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
CalibraN92
7 juni 2011 · 229 Inlägg

Rawad skrev:
C20NE är 8ventilare
C20XE är 16v
C20LET är 16v turbo

ja systemen på e-bay passar båda 8 & 16v uttan modd.
det passar båda bilarna som har 8 och 16v för de är lika i avgas delen förutom grenröret som sagt det passar din bil oxå

hur kollar man fraktkostnaden till löddeköpinge?

Tomten Tomten
7 juni 2011 · 1 065 Inlägg

knalla in på Mekonomen och kolla vad system från Simons kostar.
Alt BDS eller annan butik

BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
Rawad C20LET
7 juni 2011 · 1 041 Inlägg

CalibraN92 skrev:

Rawad skrev:
C20NE är 8ventilare
C20XE är 16v
C20LET är 16v turbo

ja systemen på e-bay passar båda 8 & 16v uttan modd.
det passar båda bilarna som har 8 och 16v för de är lika i avgas delen förutom grenröret som sagt det passar din bil oxå

hur kollar man fraktkostnaden till löddeköpinge?

Du kan alltid mail o fråga va det skulle kosta att frakta till Sverige.
Tror att det ligger mellan 300-400kr max men om du vill veta vad det exakt kostar så får du nog registrera dig på e-bay o gå vidare med den varan som är tänkt att du skall ha.
med andra ord bli kund på e-bay o vidare till varan sen till kassan för att betal o där ser du hur mycket frakten lär kosta, du behöver inte handla varan utan att du går vidare för att kunna se va frakten kommer att hamna på.

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
CalibraN92
7 juni 2011 · 229 Inlägg

Zadran skrev:
Akta med att trycka på Sofort-kaufen, det gjorde jag på farsans och då ville dem att man skulle betala så chilla med att trycka om du inte ska köpa.

vet du ingen svensk hemsida som säljer opel calibra avgasrör komplett? till bra pris?

CalibraN92
7 juni 2011 · 229 Inlägg

Zadran skrev:
Nää, Allt går inte få billigt. Smakar det så kostar det. Ska du komma undan billigt så får du svetsa själv. Själv svetsade jag ett avgas till en golf vr6 idag. Gick på 350 spänn smile

har tyvärr ingen egen svets och har inte tillgång till ngn heller.

martinn
8 juni 2011 · 2 624 Inlägg

Behöver du ha hela avgassystemet då? eller kan du inte bara byta ut nån del av det som sitter på? smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
CalibraN92
8 juni 2011 · 229 Inlägg

martinn skrev:
Behöver du ha hela avgassystemet då? eller kan du inte bara byta ut nån del av det som sitter på? smile

allt utom katten och grenröret. big_smile

Rawad C20LET
8 juni 2011 · 1 041 Inlägg

CalibraN92 skrev:

martinn skrev:
Behöver du ha hela avgassystemet då? eller kan du inte bara byta ut nån del av det som sitter på? smile

allt utom katten och grenröret. big_smile

Men va är det för fel på de som finns på e-bay?
du tänkte dig avgassystem mellen 1500-3000kr o den på ebay kostar ca 2600kr med frakt o billigare blir det inte hur du än vrider o vänder på det hela förutom om du bygger eget då.

Du såg innan så tar Simon ca 4000kr för en liknande system så varför inte köpa en på ebay som är billigare då?
Billigarae än så blir det inte såvida du inte vill sätta på avgassystem från biltema som brukar sitta på opel vectra eller kanske sugen på att sitta o pussla ihop rör o dämpare från biltema?!

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
aqulio
8 juni 2011 · 1 146 Inlägg

lånar tråden lite... smile

då kan man passa på fråga vad som skulle passa bra till mitt avgassystem?
det börjar snart blir sluta håller nog detta året sen blir det byta tips någon bra?
finns det möjlighet med 3 tums? hela vägen vet kg har 3 tum komplett färdigt
men tänkte om det fanns annat alternativ och välja på smile

Rawad C20LET
8 juni 2011 · 1 041 Inlägg

aqulio skrev:
lånar tråden lite... smile

då kan man passa på fråga vad som skulle passa bra till mitt avgassystem?
det börjar snart blir sluta håller nog detta året sen blir det byta tips någon bra?
finns det möjlighet med 3 tums? hela vägen vet kg har 3 tum komplett färdigt
men tänkte om det fanns annat alternativ och välja på smile

Annars så har jag hemma simons ljudämpare samt rör o klammer o även sport katt o allt är i 3 tum
Pma vid intresse

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
aqulio
8 juni 2011 · 1 146 Inlägg

palla köra 2,5  XXD

martinn
8 juni 2011 · 2 624 Inlägg

aqulio skrev:
palla köra 2,5  XXD

Varför palla något som ger bättre ljud i slutändan? 3" ger mer bröööl hmm

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
CalibraN92
13 juni 2011 · 229 Inlägg

De på ebay skickar de ej till Sverige sad  Någon annan som vet en annan sida?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang