Gamlingar som kör snabba bilar! (Focus RS, Golf R, C63 AMG mm)

PerfectionR Japanese Engineering
10 juni 2011 · 690 Inlägg

Jag har börjat märka att gamla tanter har börjat köra snabba bilar, har bla sett en tant som var minst 65+ hon körde en grön Focus RS (nya) och en annan som körde C63 AMG och igår såg jag en som körde en Golf R.

Har även sett flera gamla tanter som kör dyra och snabba bilar bla Evo X, Volvo S60R, Subaru WRX STi 04 (!)
BMW M5 mm

Hur är det här? Köper de dessa bilar själva eller blir de lurade av bilförsäljaren? för alla dessa bilar finns som "vanliga" versioner.

Vad tycker ni?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Bebben Legitimerad besserwisser
10 juni 2011 · 921 Inlägg

Jag tror bara att de vill ha roligt, om jag ska fatta mig kort. smile

Tubbex
10 juni 2011 · 1 517 Inlägg

lånar kanske bilen av någon dem känner ?:smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Thompao
10 juni 2011 · 18 Inlägg

kanske är ett "problem" i sthlm vad dom ska lägga pengarna på, här i jkpg kör iaf gamlingarna runt i diverse slöa bilar som helst ligger i 50km/h på 70-vägar...

PerfectionR Japanese Engineering
10 juni 2011 · 690 Inlägg

Tubbex skrev:
lånar kanske bilen av någon dem känner ?:smile

Vem lånar ut sin C63 AMG till en gammal tant på 70år?

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
PerfectionR Japanese Engineering
10 juni 2011 · 690 Inlägg

Det roliga är att man kör om de och förväntar sig lite motstånd så ser man vem som sitter bakom ratten...

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
heli
10 juni 2011 · 112 Inlägg

Mina föräldrar åker Focus RS som "busbil" till och från affären. Dom är 52 respektive 58 år gamla!
I sommar ska dom åka till Italien med den, just för att dom gillar att köra bil smile

Senast redigerat av v70power (10 juni 2011)

PerfectionR Japanese Engineering
10 juni 2011 · 690 Inlägg

v70power skrev:
Mina föräldrar åker Focus RS som "busbil" till och från affären. Dom är 52 respektive 58 år gamla!
I sommar ska dom åka till Italien med den, just för att dom gillar att köra bil smile

Roliga föräldrar det där! tänk om farsan körde Supra!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
666_Beast
10 juni 2011 · 1 863 Inlägg

Varför skulle inte äldre få köra såna bilar? Det är ju dom som har råd med dom samt vem säger att man måste ha tråkiga bilar bara för att man är "gammal"? Har en på mitt jobb som snart är 70 år, han har precis bytt bort sin M5a mot en X5a för att han ville ha en sån bil.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
FloRic
10 juni 2011 · 62 Inlägg

"Hur är det här? Köper de dessa bilar själva eller blir de lurade av bilförsäljaren? för alla dessa bilar finns som "vanliga" versioner." - Hm, ordet "de" innebär att du drar alla över en kam vilket är jäkligt konstigt.. Klart det finns äldre folk som inte vet bättre utan köper en värstingbil bara för att dom har råd, men sen finns det självklart åldringar som gillar att köra bil med stor motor och gasa lite också.

Väldigt meningslös tråd i mitt tycke då det inte finns något direkt disskusions-underlag. Morfar min kör en Volvo V70 T5 och han kör ALDRIG för fort, däremot älskar han att veta att det finns kraft under huven. När man har jobbat i 40+ år så är det nog härligt att kunna luta sig tillbaks och leva livet för pengarna man sparat ihop under alla år.. smile

Grantomta
10 juni 2011 · 216 Inlägg

ta bara blomkvist å grabbarna som exempel dom är ju över 70 ska dom inte få köra rally å andra fina bilar för de? roliga är ju att de finns fler gamla rävar som piskar oss yngre rätt hårt än va man tror:)

Denna tråd är ett utmärkt exempel på den svenska avundsjukan

Senast redigerat av Grantomta (10 juni 2011)

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall
Volvo 940 "voc" (1991)
Volvo 242 VOC "traktorn" (1976)
PerfectionR Japanese Engineering
10 juni 2011 · 690 Inlägg

Grantomta skrev:
Denna tråd är ett utmärkt exempel på den svenska avundsjukan

Jag tyckte bara att det verkade roligt att så pass gamla kör såna bilar!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Hellectric Trött
10 juni 2011 · 267 Inlägg

Vet inte om det är så märkligt jag, farsan rejsar röven av en massa snorungar med sin 911 så fort saltet försvinner från vägarna...

trippelturbo Trucker
10 juni 2011 · 2 710 Inlägg

Jag håller med TS, till viss del. Tycker dock att han uttrycker sig lite halvdant..

Kör själv nästan varje dag i Sthlm (dom rika delarna oftast..) o ser väldigt mkt! Förrgår såg jag ett äldre par köra en BMW M6 cab med ett personligt regnr. Tyckte/tycker det var roligt o se ett sånt par i en sån bil. Tror ej dom jobbar utan dom är nog pensionerade smile

Fart missbrukare
Snitch Ointresserad.
10 juni 2011 · 936 Inlägg

Grantomta skrev:
ta bara blomkvist å grabbarna som exempel dom är ju över 70 ska dom inte få köra rally å andra fina bilar för de? roliga är ju att de finns fler gamla rävar som piskar oss yngre rätt hårt än va man tror:)

Denna tråd är ett utmärkt exempel på den svenska avundsjukan

Du är ett perfekt exempel på en trångsynt svensson.

Teabag appreciation club.
Presidento Of World
10 juni 2011 · 3 329 Inlägg

Min Farsa har alltid kört AMG och Opels OPC virisoner , göbbjäveln äger just om bilarna ja hoppas äga någon dag haha :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
PerfectionR Japanese Engineering
10 juni 2011 · 690 Inlägg

Hellectric skrev:
Vet inte om det är så märkligt jag, farsan rejsar röven av en massa snorungar med sin 911 så fort saltet försvinner från vägarna...

911 är populärt bland gamlingar men en Subaru WRX STi med Blitz cat-back var nått nytt!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
LordLife
10 juni 2011 · 998 Inlägg

Sådana ser man inte så ofta i gbg, dom kör mest någon volvo med T5. Man får hoppas att dom använder kraften i sina bilar, servade en S60 T6 2 år efter att den kom en gubbe som hade den jävlar va dåligt den gick. Frågade om han använde kraften mycket, han svarade nä tar det mest lugnt och stillsamt. Vad ska man med en sån till då?

Vår trädgårdsskötare där jag bor är 50+ och kör en Subaru ny modell, köpte den i vintras. Men han gillar att gasa det märker man. Kul att dom också vill gasa precis som vi smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
trippelturbo Trucker
10 juni 2011 · 2 710 Inlägg

LordLife skrev:
Sådana ser man inte så ofta i gbg, dom kör mest någon volvo med T5. Man får hoppas att dom använder kraften i sina bilar, servade en S60 T6 2 år efter att den kom en gubbe som hade den jävlar va dåligt den gick. Frågade om han använde kraften mycket, han svarade nä tar det mest lugnt och stillsamt. Vad ska man med en sån till då?

Vår trädgårdsskötare där jag bor är 50+ och kör en Subaru ny modell, köpte den i vintras. Men han gillar att gasa det märker man. Kul att dom också vill gasa precis som vi smile

SKulle gissa på att dom blir lurade i det fallet då..
Räcker ju med en 2.4 på 140hk. T6 är väll o ta i wink

Fart missbrukare
saab_sonett Handledare
10 juni 2011 · 1 481 Inlägg

Va fan? Ska man inte få gasa bara för att man är 50+ ? Åker både snabb hoj och BMW V8.
Muskelbil med V8:a var ju drömbil när man var 18 på 70-talet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang