jag e sugen på att slänga i en turbo i bemmern. men jag vet inte riktikt vad jag behöver och vart jag kan hitta de jag behöver någon som har något tips?
jag e sugen på att slänga i en turbo i bemmern. men jag vet inte riktikt vad jag behöver och vart jag kan hitta de jag behöver någon som har något tips?
det billigaste är att bygag ett eget turbokit,. inte så svårt -
vad du behöver beror på hur seröst du vill ha det och hur mkt Hk du är ute efter
det billigaste är att bygag ett eget turbokit,. inte så svårt -
vad du behöver beror på hur seröst du vill ha det och hur mkt Hk du är ute efter
om vi säger så här jag e inte rik:P men skulle vilja sätta i en turbo i min bil så allt för dyrt får de ju inte va. har du någon bra ide?
går att göra en konvertering för runt 6000kr . om man gör allt själv . givetvis går det inte göras spridare själv men allt som grenrör. tryckrör. avgas. köper lite samco slagar. en billig turbo typ från någon äldre volvo\saab. en dumpventil. en extra luftmängdsmätare . köper flänsar som passar den turbo du ska ha . + en fläns som ska ligga mot toppen.
sen en oljeadapter för olja till turbo ,. tar du från oljetryckkontaketn som sitter precis bakom filterbehållaern,.
oljereturen tar du i tråget . ett 16mm hål med ett påsvetsat rör på ca 7cm . de är väl de enda du behöver lämna bort till någon som svetsar i alu .
sen går det att ladda 0,5-0,7 med en sådan konvertering
vad ska man ha för spridare då? e inte de dyrt? fast ska man konvertera så ska man.
6000Kr lösningen kommer inte hålla länge.....ska du ha en "Lyckad" eller "Bra" konvertering som ger dig hållbarhet och kraft går det lös på 40-60.000Kr....du bör även ha en hel del erfarenhet av motorer....
vad ska man ha för spridare då? e inte de dyrt? fast ska man konvertera så ska man.
6000Kr lösningen kommer inte hålla länge.....ska du ha en "Lyckad" eller "Bra" konvertering som ger dig hållbarhet och kraft går det lös på 40-60.000Kr....du bör även ha en hel del erfarenhet av motorer....
en jag känner turbokonverterade för 5300kr fick ca 80hk extra å ha kört så i över ett år nu så dyrt behöver det inte vara om det ska hålla det viktiga är att inte ha för högt ladd å en ic å extrasoppa så det räcker å en tryckvakt till varje spridare så dom kan gå in vid olika laddtryck
är det vad du läst eller vad du hört? givetvis blir allt bättre med ett sprut \stor turbo riktigt grenrör , stor Ic mm men det här handlar inte om en sådan konvertering utan den billigare varianten som FUNGERAR har själv gjort det på 2 bilar
Vi pratar om 2 olika saker....ett scenario när man kan meka själv och ett när man inte kan. >>heybrorsan, har du tillgång till verktyg, garage osv osv? om inte räkna med den "dyra" summan......minst.
Vi pratar om 2 olika saker....ett scenario när man kan meka själv och ett när man inte kan. >>heybrorsan, har du tillgång till verktyg, garage osv osv? om inte räkna med den "dyra" summan......minst.
jo jag har tillgång till verksta och mycket verktyg. men de e de med pengarna. har precis köpt hus. men man får se till och spara lite.
är det vad du läst eller vad du hört? givetvis blir allt bättre med ett sprut \stor turbo riktigt grenrör , stor Ic mm men det här handlar inte om en sådan konvertering utan den billigare varianten som FUNGERAR har själv gjort det på 2 bilar
Hmm....lösning med gammla slangar här,Gammal ic där, Gammal saab 9000 turbo osv funkar! Frågan hur länge det håller? Det blir inte värst seriöst ger inte lika många hästar som en RIKTIG konvertering skulle göra dvs använda ny turbo ny intercooler nya slangar och ett riktigt sprut det handlar inte om STOR turbo eller DYRT /VÄRSTING sprut utan om att det håller,funkar och att man inte behöver känna sig orolig för att slangar ska lossna/Gå sönder likaså om man har nyare turbo som man vet inte rasar efter 30 min....sen har man ju andra faktorer att ställa sig på: Håller stakar/Kolvar? Håller Topp packningen? Får min motor tillräckligt med soppa?
Rätta mej om ja har fel men en 518 är väl inte den optimala motorn o börja bygga turbo i ? Sitter det inte m40 i den som har felkonstruerad topp m.m så det borde väl inte hålla så bra?
Rätta mej om ja har fel men en 518 är väl inte den optimala motorn o börja bygga turbo i ? Sitter det inte m40 i den som har felkonstruerad topp m.m så det borde väl inte hålla så bra?
har ingen annin jag. kanske rent av byta motor i stället.