2136
Sök

Golf vr6 - Kabelbrott (generator) samt frågor kring lösa kablar

Illustratör
826 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
#1
Hej där!

Håller på med brorsans vr6'a -95 då han haft problem med laddningen.
I nuläget får vi generatorn att ladda om vi gör en tjuvis och drar ström direkt från polen till den rödmarkerade kabeln på följande bild.

http://img802.imageshack.us/img802/6264/dsc022082.jpg

Kabeln fortsätter i höljet o ner till tillslaget på generatorn och frågan är då vart den andra änden kan tänkas vara eller ska dras vidare någonstans? Min egna gissning är ju att den skall dras vidare till lampan på något vänsters. Kan tillägga att laddningslampan inte lyser öht (inte heller när man vrider på tändningen)


Det är uppenbart att de är någon tattare som varit i farten o dragit ful-el till höger o vänster så jag har även lite funderingar på om ni vet vart följande inringade kablar är till?

http://img809.imageshack.us/img809/1858/dsc022092.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/1102/dsc022132.jpg

Den grönmarkerade kabeln går in i torpeden på bild 1 och fortsätter sedan till en förgrening med den bruna kabeln på kontaktstycket på bild 2, bredvid kylfläkten.
Den blåmarkerade kabeln är går in i torpeden och är sedan dragen direkt till +polen
Den gulmarkerade kabeln med en sko på sticker även den in i torpeden

Förstår om dessa är hemmadragningar men tänkte att ni kanske visste om fallet inte var så.


EDIT: Tänkte även passa på att fråga var denna kontakt hör hemma? Den går in i stammen som fortsätter mot torpedväggen.
http://img689.imageshack.us/img689/2012/dsc022142.jpg

Tack på förhand!
Med vänliga hälsningar / Daniel
Senast redigerat av Fallan (16 juni 2011)

Tänker...

5 198 Inlägg
16 juni 2011
#2
ser ju onekligen hemma snickrat ut,så frågan är om nån vet, förutom den som snickrat. För att generatorn ska ladda så MÅSTE lampan va hel och lysa när tändningen är på.

Illustratör
826 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
#3
gamlingen skrev:
ser ju onekligen hemma snickrat ut,så frågan är om nån vet, förutom den som snickrat. För att generatorn ska ladda så MÅSTE lampan va hel och lysa när tändningen är på.

Tack för svaret.
Jo, jag är medveten om motståndet men frågan är ju vart denna kabels andra ände har tagit vägen eller vart man ev ska dra den vidare om andra änden är helt borta?

Tänker...

5 198 Inlägg
16 juni 2011
#4
Antar att det blir operation riva..

Illustratör
826 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
#5
gamlingen skrev:
Antar att det blir operation riva..

Skulle helst av allt slippa. smile
Hade förhoppningar om att någon annan med 2,8L AAA kunde ta sig en sväng ut under huven och kolla. Kabeln är alltså av precis nere vid kylfläktskontakten.

Tänker...

Illustratör
826 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
#6
Hej o hå..
Kan nu vackert meddela att alla problem är lösta och bilen är up and running igen. På köpet har vi fått bort en hög med löst hängande strömkablar lite här o var åsså.. Tack ändå. smile

Tänker...


Sök