Eftersnack: E Custom Meet 16 Juli / Utställning i norra Skåne

eplamojje Billackerare/Billjudmontör
16 juni 2011 · 1 171 Inlägg

Då va det dags igen för mig att arrangera E custom meet i Osby som ligger i nordöstra Skåne.

Bilutställningen kommer äga rum på Swanssons Resebyrås baksida som ligger intill järnvägen mitt i centrala Osby. Mer beskrivning om platsen kommer senare, ska försöka fixa gps adress till er smile

Området som utställningen kommer vara vid är uppbyggt som en mindre vilda western by med coola detaljer och föremål och ligger bara 2 minuter från torget som ligger mitt i byn så det kommer nog mkt folk å tittar av ren nyfikenhet vilket är kul, förra året blev en succé trots det dåliga vädret!

Incheckning är mellan 10-12 och kl 12-15:30 varar utställningen

Prisutdelningen kommer fungera på ett lite anorlunda sätt som ja testade på en annan utställning ja hade hand om och det med gott resultat.

Bilarna som ställs ut delas in i 2 grupper, XTREME STYLING CAR & STYLING CAR
det kommer delas ut 5 priser (top 5) i varje klass plus PEOPLE´S CHOICE i varje klass
så totalt 12 priser

Du väljer själv när du anmäler bilen vilken klass du vill tävla i. Detta gör att även mindre stylade bilar har chans att vinna eftersom dom slipper konkurera med dom xtrema bilarna..

Exempel på extrem bil är en bil som har annan lack, widebody paket, plastat ljudbygge med mera
och en styling bil kan va en volvo med Evolve paket och snygga fälgar that´s It men behövs inte mer för dom tävlar mot likartade bilar..


Det kommer säljas korv och läsk och utställare får även en rabatt kupong hos en pizzeria så dom kan äta till billigare pris.

Det finns ström till dom som behöver det men har begränsat antal uttag så det är först till kvarn som gäller

Tvätt finns ej, men en 24/7 carwash finns mindre än 1km iväg där man kan spola av sin bil..


Är det något ni undrar över så fråga gärna!

Senast redigerat av eplamojje (17 juli 2011)

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
hedley Saaboholic
18 juni 2011 · 3 129 Inlägg

Skriver här istället då.
Är intresserad av den första klassen dvs "Styling" klassen smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
dbjanoz
18 juni 2011 · 1 785 Inlägg

Är ljudbilar välkomna? (Ej snygga på utsidan)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Miss_Evo_TME
19 juni 2011 · 96 Inlägg

Om jag kommer med evo, vilken klasse skal jag väre i styling eller extrem???

BMW E30 340 "4.0L V8 Drifter" (1986)
Nissan Skyline R33 GTR "Manga edition" (1996)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
19 juni 2011 · 1 171 Inlägg

FÖr att göra utställningen rättvis så bestämmer utställarna själva vilken klass dom vill tillhöra..en del kanske känner att dom har en extrem bil å då ska dom få va med och brottas med dom i den klassen...
Ljudbilar kan oxå komma men av respekt av folk som bor mitt i centrum där utställningen är så vill ja inte att det spelas på högsta volym hela tiden...
Detta är ganska nytt evenemang i Osby och ja vill få det att växa därför vill ja att det sköts så bra som möjligt...
Men förra året va det inga bekymmer och det va många besökare smile

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Tubbex
19 juni 2011 · 1 517 Inlägg

kommer nog förbi och kollar

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
hedley Saaboholic
19 juni 2011 · 3 129 Inlägg

eplamojje skrev:
FÖr att göra utställningen rättvis så bestämmer utställarna själva vilken klass dom vill tillhöra..en del kanske känner att dom har en extrem bil å då ska dom få va med och brottas med dom i den klassen...
Ljudbilar kan oxå komma men av respekt av folk som bor mitt i centrum där utställningen är så vill ja inte att det spelas på högsta volym hela tiden...
Detta är ganska nytt evenemang i Osby och ja vill få det att växa därför vill ja att det sköts så bra som möjligt...
Men förra året va det inga bekymmer och det va många besökare smile

Tycker även du som arrangör kan säga till folk om dom som har rätt extremt stylade bilar ändå försöker komma in i vanliga klassen bara för att plocka priser.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
19 juni 2011 · 1 171 Inlägg

Absolut kommer jag göra det..men en del ligger på gränsen å då får dom själva avgöra..ja ser ju rätt fort om en bil vill va med i Stylingklassen bara för att vinna pris..

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
mussepigg66 SKÅNE
21 juni 2011 · 41 Inlägg

kommer !!!

sommar 2007
Saab 96 "SAAB 96" (1969)
Saab 92B "Svensk Tiger" (1955)
hedley Saaboholic
21 juni 2011 · 3 129 Inlägg

eplamojje skrev:
Absolut kommer jag göra det..men en del ligger på gränsen å då får dom själva avgöra..ja ser ju rätt fort om en bil vill va med i Stylingklassen bara för att vinna pris..

Låter vettigt! smile

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Celica_colle collexstyling.se
23 juni 2011 · 65 Inlägg

Jag kommer! smile

COLLEX Styling, Meguiars, Björns Bilinredning, Kicker, LM Konsult, Gummessons Billackering, D2 Racingsport
dbjanoz
23 juni 2011 · 1 785 Inlägg

eplamojje skrev:
FÖr att göra utställningen rättvis så bestämmer utställarna själva vilken klass dom vill tillhöra..en del kanske känner att dom har en extrem bil å då ska dom få va med och brottas med dom i den klassen...
Ljudbilar kan oxå komma men av respekt av folk som bor mitt i centrum där utställningen är så vill ja inte att det spelas på högsta volym hela tiden...
Detta är ganska nytt evenemang i Osby och ja vill få det att växa därför vill ja att det sköts så bra som möjligt...
Men förra året va det inga bekymmer och det va många besökare smile

Okej.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
marbling
24 juni 2011 · 781 Inlägg

Jag kommer osså givetvis,bara vädret är med oss..

Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
28 juni 2011 · 1 171 Inlägg

På kvällen är det nu klart att vi får låna osbys camping, där finns plats att ställa alla bilarna på en lång rad ner mot sjön och en stor grillplats finns oxå...

Övernattning går att boka för dom som vill ta en mini semster, en stuga med 4 bäddar kostar 550kr/natt
tält kostar 150kr/natt

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
CALIBRA_4x4 Bilbyggare
3 juli 2011 · 91 Inlägg

jag kommer med

Camaro Z06
Chevrolet Camaro "CAMARO Z06" (1987)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
3 juli 2011 · 735 Inlägg

Mojje, vilket datum är det som gäller? I trådrubriken står det den 16 juli men i din signatur 24 juli....

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
LimpanS
3 juli 2011 · 351 Inlägg

Detta lät ju intressant! Får nog ta och komma smile

Antar att det är den 16:e. 24:e som det står i signaturen är en söndag, så det var nog träffen 2010 som hölls den 24:e.

Lexus IS250 "Executive" (2006)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
4 juli 2011 · 1 171 Inlägg

Helt rätt limpans. Den 16e juli, den 24e va förra året...det är bara jag som inte ändrat min info, är på garaget för sällan smile

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
6 juli 2011 · 1 171 Inlägg

Nyhet!
Det kommer även hållas en db tävling!
Den delas in i 2 klasser, över 100amp säkring och under.
2 priser i varje klass.
Alla spelar samma låt och mätningen görs med dörrarna öppna och stängda sen läggs resultaten ihop.

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
dbjanoz
10 juli 2011 · 1 785 Inlägg

eplamojje skrev:
Nyhet!
Det kommer även hållas en db tävling!
Den delas in i 2 klasser, över 100amp säkring och under.
2 priser i varje klass.
Alla spelar samma låt och mätningen görs med dörrarna öppna och stängda sen läggs resultaten ihop.

Det låter trevligt. Tror jag ska byta till 100Amp säkringar och delta.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang